Evil

Gestart door J.A.F._Doorhof, juli 25, 2024, 07:35:36

Vorige topic - Volgende topic

J.A.F._Doorhof

Wat een geniale serie
We zitten nu in aflevering 8 van S1 en het word steeds sterker en mee slepender.

Wat voorgeschiedenis
Xfiles was voor mij de ideale serie
Relatief realistisch gefilmd met bizarre gebeurtenissen.

Daarna series als buffy en angel die wel een andere kant op gingen maar nog steeds dat randje realiteit hadden.

En dan de serie waarin alles perfect samenkwam... Supernatural

En toen stopte alles.

Winchesters was leuk maar te hoog Scooby gehalte en veel te geforceerde samenstelling wat de serie echt de kop koste
De karakters zijn niet realistisch

Dan dead boys detective en andere pogingen. Veel te hoog Harry Potter en aanverwante "stijl" dingen die je volledig uit het verhaal halen en het voelt gewoon niet realistisch

En dan evil
Wow
Eindelijk weer eens een serie die vanaf episode 1 plank gas geeft
Realistische situaties met een vleugje paranormale invloed
Steengoede verhalen en twist en turns zonder dat het overdreven express gecompliceerd word.

Een team van 3 onderzoekers werken voor de kerk om paranormale zaken te onderzoeken. Per aflevering een topic met een dikke rode draad die steeds spannender word

Voor de fans van toen series nog puur om story telling ging een 100% aanrader .

Beste paranormale serie in jaren.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

katwax

Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

J.A.F._Doorhof

Ik kijk hem op de usa Netflix
En hij is ik dacht op video land.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

katwax

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juli 25, 2024, 09:36:52Ik kijk hem op de usa Netflix
En hij is ik dacht op video land.
USA Netflix doe je VPN service?

J.A.F._Doorhof

Correct
We hebben het nog niet zo lang en je vind wel veel meer leuk materiaal op de USA Netflix en ook bij de andere streaming diensten komt er ineens veel bij :D

In de voorwaarden staat dat VPN gebruikt mag worden trouwens.
Custom installer

gerard1

Supernatural kwam geen eind aan, teveel opvul afleveringen, hadden ze het bij 13 afleveringen per seizoen gehouden, was ik niet afgehaakt.
Vond het ook een leuke serie.

katwax

Citaat van: gerard1 op juli 25, 2024, 12:17:06Supernatural kwam geen eind aan, teveel opvul afleveringen, hadden ze het bij 13 afleveringen per seizoen gehouden, was ik niet afgehaakt.
Vond het ook een leuke serie.
Ja er waren soms afleveringen die je beter kan skippen, kan mij bv 1 voor de geest halen waar ze in zingen.
Maar ik vind het zeker een leuke serie en zeker in zijn genre een aanrader.

katwax

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juli 25, 2024, 11:17:30Correct
We hebben het nog niet zo lang en je vind wel veel meer leuk materiaal op de USA Netflix en ook bij de andere streaming diensten komt er ineens veel bij :D

In de voorwaarden staat dat VPN gebruikt mag worden trouwens.
Heb het al is overwogen, soms lees je over serie die je wil zien en dan blijkt die overal ter wereld bijna beschikbaar behalve in Belgie (zelfs tov Nederland).
Ook voor Amazon Prime, daar staat best wat series (vooral anime) enkel in Frans dubbed beschikbaar omdat men niet weet dat helft van Belgie Nederlands spreekt  >:(

J.A.F._Doorhof

Overdubs zijn ook niet mijn ding.
Custom installer

katwax

Heb je nog een aanrader van VPN services?

J.A.F._Doorhof

Ik gebruik privado
Zat ergens gratis bij.

Maar je hoort nordvpn heel vaak.
Custom installer

N1v3K

Ik ben er pas aan begonnen en ik vind hem.... oké...

Spoiler
De verhalen kunnen er mee door, maar het is een en al losse eindjes.
Er wordt eigenlijk nooit iets opgelost. Jammer...

En degene die dacht dat het een leuk idee was om die 4 dochters in IEDERE scene alles bij elkaar te schreeuwen en door elkaar te praten, verdient een nekschot.
Wat is dat irritant zeg...  :crazy:

J.A.F._Doorhof

Ondertussen in S2 en het word steeds beter en extremer.

Waar in de eerste afleveringen zoals @N1v3K al opmerkte het allemaal wat onopgelost blijft en wat "vaag" (niet negatief) is het nu wel heel duidelijk aan het worden waar ze naar toe werken, het gaat steeds meer van een paranormale detective debunk serie naar full blown Supernatural en Buffy maar dan veel grimmiger.

Zit er helemaal in :D
Voor ons persoonlijk is dit een van de weinig moderne "paranormale" series die echt de sfeer goed pakt zonder teveel poespas of "woke" gedoe. Een verademing. Kan niet wachten op de rest.
Custom installer

gerard1

Nu wordt ik nieuwsgierig, deze maar eens opzoeken.

J.A.F._Doorhof

Als je een beetje van series als de X-files, Supernatural houdt en wat afknapt op de moderne over the top methode van series dan is het een schot in de roos.

Er zijn meer series die dit soort topics aansnijden maar ze verzanden vaak in enorme woke drama's die niet meer realistisch voelen qua synergy tussen de spelers, of ze gaan volledig de mist in door "magie" en vreemde kronkels of stylistische elementen in te voeren die je uit het verhaal halen.

Deadboy detectives bv vol goede moed aan begonnen en wel afgekeken maar niet echt meer met "wow we gaan weer kijk" meer van "hoeveel moeten we er nog ?"

Wednesday had bv juist wel die klik met stylistische elementen.
Evil is meer grimmig dan andere series maar is toch doorspekt met heerlijke karakters en uiteindelijk ook demonen/engelen ?

Zeker even opzoeken.
Custom installer

Vande

Gisteren de eerste 2 afleveringen van Seizoen 4 gekeken, en wat blijft dit een heerlijke serie om naar te kijken.
Video: Sony XW5000 - Lumagen Radiance Pro 4240 - Adeo 100"Reference Grey
Audio: Lexicon RV-6 - Lexicon LX-5
Speakers: Kef Reference 205 - Kef Reference 202C - Kef Reference 70S - 2 x Kef Reference 40B Subwoofers - 4x Kef Ci-200 Atmos inbouw
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike - ATV 4K CineMike

Raymond187

Bedankt voor de tip, wij gaan vanavond eens afl. 1 kijken. Ben benieuwd.

*edit*
2 afl. gekken en best aardig.

J.A.F._Doorhof

Word steeds sterker.
Custom installer