Zidoo goes 8K

Gestart door SpeedyAndré, juli 19, 2024, 14:39:19

Vorige topic - Volgende topic

Marco66

Citaat van: Raymen op oktober  9, 2024, 10:46:44Een van de beste opties momenteel
De subs downloaden
Dat werkt nu echt top
Hij synced ze momenteel perfect
Ook audio loopt met de laatste perfect
Op dts en dolby

Hoe heb jij die instelling staan?
Woonkamer: Rega Brio MK7, John Eekels Monitoren
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

Raymen

Welke bedoel je marco
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 7X500W Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo x3000pro-Apple tv 4K(2022)-5XM&K MP 150-4xM&K IC95-1XM&K X12+ 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet

HUISKAMER:LG Oled 77c8 -Zidoo zx98k-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x en 3 x wworld

Marco66

Onder settings- forced subtitles:

Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

blue-eyes

Citaat van: Marco66 op oktober  9, 2024, 12:17:59Hoe heb jij die instelling staan?

Als er geen subs zijn, of niet in NL, etc., kies je subtitles op de AB om de juiste subtitel, of andere subtitel te kiezen., Net zoals je ook een audiotrack kiest. En dan kies je downloaden, komt er lijst met gevonden SRT.

Standaard ingesteld dat hij altijd NKL subs pakt. Soms even downloaden.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

N1v3K

Citaat van: blue-eyes op oktober  9, 2024, 12:31:30Standaard ingesteld dat hij altijd NK subs pakt. Soms even downloaden.
Noord-Koreaans?  :tounge:

blue-eyes

Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Raymen

Helemaal duidelijk eisse
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 7X500W Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo x3000pro-Apple tv 4K(2022)-5XM&K MP 150-4xM&K IC95-1XM&K X12+ 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet

HUISKAMER:LG Oled 77c8 -Zidoo zx98k-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x en 3 x wworld

Marco66

Korte indruk gisteravond is dat de speler een prima beeld en geluid geeft.
Bediening gaat id sneller dan de Dune.
De posterwall in 4k is ook een leuke bonus!

reza

"Prima beeld" in de zin van: nou, beeld is prima.
Of in de zin van: wauw, dat beeld is echt beter dan mijn vorige spelert..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Marco66

Nog niet goed hdr en DV getest maar wow veel beter niet.
De Dune met 1619dr chip was al niet slecht.
Verbetering voor mij zit met name in snelheid en 4k gui.

reza

Duidelijk en eerlijk antwoord!  :thumbs-up:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Tegels038

Kan je de Zidoo Z30 ook bedienen met een andere remote via HDMI CEC?

Marco66

Geen idee, ik gebruik de app op een tablet.

vanderheijden

De zidoo z9x 8k nu ruim een week in huis. Een paar dingen die niet helemaal naar wens zijn maar waarvan er een paar misschien (in de toekomst) op te lossen zijn?
- the matrix deel 2 reloaded en deel 3 revolutions worden samengevoegd onder deel 2 reloaded. Vind ik niet heel duidelijk dat die daar nog onder staat.  Dacht namelijk eerst dat ik de film kwijt was. opgelost
- zou graag een optie hebben waarbij films onder genre movies allemaal los van elkaar staan en dus geen samengevoegde collecties en wanneer je via genre collecties opent dat dan de reeksen wel samengevoegd zijn.
-Automatisch scannen van bepaalde source mappen uitschakelen. Nu is het of alles automatisch  scannen of alles handmatig scannen.
- standaard word de ir afstandbediening geleverd en niet de bluetooth met ir afstandbediening. Inmiddels de bluetooth met ir remote gekocht maar op 1 of andere manier werkt de uitknop niet. Lijkt of aan en uit middels ir gaat want zodra ik de deur van de kast open zet werkt het gelijk. opgelost middels update voor de afstandbediening
- vervuiling op nas in de map met bronbestanden door covers en nfo bestanden voor de zidoo posterwall. gebeurt blijkbaar door library - export
- in de android app staat nog een chinees teken naast de play button. ineens opgelost
- op de android tablet (galaxy tab a9+) laad de posterwall in landscape mode op een gegeven moment niet verder.
- Na wat testen keer een reset gedaan maar niet alles wordt netjes teruggezet. De genres welke je kunt aanvinken om in de posterwall aan te klikken staan er bij de settings dubbel in. Waarbij het even kijken is welke van de twee ik nu moet aanvinken. Want in de ene komen netjes films en de andere blijft leeg.

Afkomstig van een Vero 4k+ (kodi). Hiervan was de beeldkwaliteit wel een stuk minder. Ook bij het snel wisselen van beeld 1080p naar bijv 4k en weer terug knalde de speler er regelmatig uit. Maar bij gewoon gebruik van 1 of 2 films op een avond nooit problemen. De maker ervan geeft zeer goede ondersteuning en updates. En ook de flexibiliteit mbt instellingen was heel fijn.

Alles bij elkaar valt me deze zidoo speler toch tegen en had ik beter verwacht.

Gabor

Citaat van: vanderheijden op oktober 11, 2024, 15:16:02- the matrix deel 2 reloaded en deel 3 revolutions worden samengevoegd onder deel 2 reloaded. Vind ik niet heel duidelijk dat die daar nog onder staat.  Dacht namelijk eerst dat ik de film kwijt was.

Kan het zijn dat deel 3 gewoon als deel 2 wordt aangezien en zo als 'optie' (A/B/C etc) van deel 2 wordt weergegeven? Ze zouden namelijk beide onder de Matrix collectie moeten staan, niet als verschillende opties van deel 2. Als je deel 3 handmatig re-matched is het waarschijnlijk opgelost (als bovenstaand de oorzaak is althans).

vanderheijden

Citaat van: Gabor op oktober 11, 2024, 15:48:13Kan het zijn dat deel 3 gewoon als deel 2 wordt aangezien en zo als 'optie' (A/B/C etc) van deel 2 wordt weergegeven? Ze zouden namelijk beide onder de Matrix collectie moeten staan, niet als verschillende opties van deel 2. Als je deel 3 handmatig re-matched is het waarschijnlijk opgelost (als bovenstaand de oorzaak is althans).

Dat was inderdaad het probleem. Had de collectie al verwijderd in de hoop dat de film terug zou komen.
Deel 3 was ook niet te vinden in de posterwall om te kunnen rematchen. Nu via de betreffende source de film opgezocht en veranderd van deel 2 naar deel 3 en nu zie ik alle drie de films weer.

Vast 1 punt opgelost 😀

tonv

Sinds vandaag ook de Z9X8K in gebruik genomen nadat de Z9S verkocht is.
Eerste indruk,startscherm rustiger, afstandsbediening werkt nu ook via een hoek, bij de Z9S moest ik er echt recht voor zitten, anders gebeurde er niks.
Nog wel veel werk aan de winkel met matchen van films en serie's, maar dat was bij de vorige ook zo.
Beeldkwaliteit nog niet getest,nog geen tijd voor gehad.

stevefilmfreak54

Deze heb ik ook, dus als jullie instellingen tips hebben sta ik voor open :clapping:

blue-eyes

vanderheijden

De bluetooth afstandbediening werkt nu ook achter een gesloten deur. Er is een update voor de afstandbediening.

Ga op de zidoo naar: other - about - advanced settings - device preferences - about - update
Daar stond bij mij een update klaar (volgens mij versie 2.0.2)

De bediening werkt nu perfect heel blij mee!

Toelis

Ik heb nu de zidoo z2000 pro met een QNAP NAS en denk erover om te upgraden naar de z3000 pro. Ik gebruik de interne HDD alleen voor de screensaverbestanden. Is het verschil in beeldkwaliteit tussen de z2000 pro en de z3000 pro duidelijk genoeg om te upgraden? En is de z30 pro een verstandigere keuze of is het grotere RAM-geheugen bij de z3000 pro belangrijker?
Ik denk dat ik wacht op black friday en dan of bij zidoo.de of futeko in VK alleen weet ik niet hoeveel invoerrechten je betaald, of misschien heb ik mazzel en ziet de douane hem niet ;)
Denon AVC-X2400H | Zidoo Z2000 pro | Dali Oberon 7.2 | LG 65 CX | Panasonic UHD DP-UB820EFK | Apple TV 4K

Marco66

Via zidoo.de geen invoerrechten en was vlot in huis.

Logix

Vraagje. Als ik via de Zidoo HDR+ content afspeel dan zijn bij m'n JVC NZ7 bijna alle settings grayed out, zo ook de CMD bv. In de Zidoo kan ik geen HDR+ voor HDR instellen. Enigste wat ik kan doen is handmatig HDR in de JVC instellen, maar dat is niet handig, deze laat ik liever op 'auto' staan.

Verder vraag ik me af welke kleurensetting ik moet instellen bij 4k, yuv 444 12bit of 442 10bit, etc?

Toelis

Citaat van: Logix op oktober 20, 2024, 21:01:40Vraagje. Als ik via de Zidoo HDR+ content afspeel dan zijn bij m'n JVC NZ7 bijna alle settings grayed out, zo ook de CMD bv. In de Zidoo kan ik geen HDR+ voor HDR instellen. Enigste wat ik kan doen is handmatig HDR in de JVC instellen, maar dat is niet handig, deze laat ik liever op 'auto' staan.

Verder vraag ik me af welke kleurensetting ik moet instellen bij 4k, yuv 444 12bit of 442 10bit, etc?

Als je dezelfde speler hebt als ik staan hier de voorgestelde instellingen (die ik ook zo gebruik), als je een andere speler hebt (met andere chip) staan er daar vast ook wel instellingen op.
http://forum.zidoo.tv/index.php?threads/recommended-settings-and-other-useful-stuff-for-rtd-1619bpd-players.95967/
Denon AVC-X2400H | Zidoo Z2000 pro | Dali Oberon 7.2 | LG 65 CX | Panasonic UHD DP-UB820EFK | Apple TV 4K

Logix

.