Synology DS923+

Gestart door dipesh, juli 16, 2024, 16:01:20

« vorige - volgende »

dipesh

Ik heb een nas gekocht Synology DS923+ .
Ik ken er niet zo veel van.

Welke schijven zou ik er insteken.
Hoe deze aansluiten (Raid ???)

Ik heb al 4 Seagate-ironwolf hdd(4TB) thuis liggen of toch voor SDD gaan.
Hoeveel sdd dan.
Ik heb al 2 nieuwe Wd-Red-SA500-sata-SSD-2TB thuis liggen.

Seagate-ironwolf hdd(4TB)
Wd-Red-SA500-sata-SSD-2TB 

GH

Ga gewoon zelf even wat uizoekwerk doen..... genoeg te vinden over Synology.

Christof_G

Waarom zou zou je voor SSD's gaan, steek er zo groot mogelijke schijven in (in SHR: https://kb.synology.com/nl-nl/DSM/tutorial/What_is_Synology_Hybrid_RAID_SHR).
Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Arcam AV860 + PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424

dipesh

Citaat van: Christof_G op juli 17, 2024, 00:10:06Waarom zou zou je voor SSD's gaan, steek er zo groot mogelijke schijven in (in SHR: https://kb.synology.com/nl-nl/DSM/tutorial/What_is_Synology_Hybrid_RAID_SHR).
ja maar ik ben maar bang dat het teveel lawaai gaat maken.Nas komt aan bureau te staan in de woonkamer.

J.A.F._Doorhof

Een NAS met SSDs vullen is doodzonde.
Je bent een flink deel van je opslag kwijt door het raid systeem en de snelheid haal je toch niet over het netwerk. Daarnaast zul je meer last hebben van de fans in een NAS dan van de HDDs.

Persoonlijk gewoon de NAS op een plek zetten waar hij goede koeling heeft en los is van de grond, eventueel op hoge pootjes. En dan inderdaad gewoon goede NAS drives plaatsen. WD, SEAGATE of de eigen discs van Synology.

En koop de HDDs het liefst bij verschillende leveranciers, dus niet in 1 batch.
Heb je verdere vragen, stel ze gerust.
Ik werk al jaren als Synology ambassadeur en kan de meeste vragen denk ik wel beantwoorden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jantje112

2 dikke schijven er in 2 x 20tb ofzo. Dan heb je effectief 20tb opslagruimte. In de toekomst kun je dan nog uitbreiden naar Raid 5 (schijfje erbij)

J.A.F._Doorhof

Qua kosten zou ik eerder beginnen met de definitieve raid oplossing dus 4 schijven van bv 8 TB
Scheelt enorm veel geld en je hoeft niet opnieuw te beginnen als je van mirror naar raid 5 gaat.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Christof_G

Of begin met 3 schijven, dat is het minimum voor raid 5 (SHR), dan kan je er later nog eentje zonder probleem bijsteken.
Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Arcam AV860 + PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424

jantje112

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juli 23, 2024, 15:29:00Qua kosten zou ik eerder beginnen met de definitieve raid oplossing dus 4 schijven van bv 8 TB
Scheelt enorm veel geld en je hoeft niet opnieuw te beginnen als je van mirror naar raid 5 gaat.

Kun je dat toelichten? Je kunt op een synology " gewoon" van Raid 1 naar Raid 5 gaan en per disk uitbreiden. Als je nu je Nas vol duwt met kleine schijven, heb je straks alleen de optie om de hele set te vervangen.

J.A.F._Doorhof

Principe is simpel

Met raid 1 gebruik je mirror
Dus moet je al flinke schijven kopen want je verliest de helft.

Begin meteen met raid 5 en je kan iets kleinere schijven kopen en je bent meteen klaar zonder migratie. Feit is dat je altijd later meer nodig hebt en met raid 1 naar 5 zul je minimaal groter moeten plaatsen.

En 16tbx2 is op dit moment duurder dan 3x8 waar je dus meer performance mee krijgt en meer ruimte.
Custom installer