Barbarian

Gestart door J.A.F._Doorhof, juli 16, 2024, 08:50:04

« vorige - volgende »

J.A.F._Doorhof

Op netflix

Begint als een standaard thriller waarna je al snel merkt dat het allemaal net wat anders zit. Materiaal van nachtmerries waar je regelmatig op het verkeerde been word gezet helemaal als de film lijkt afgelopen op de helft

Geniaal camera werk, fantastische sfeer, creepy, scary en bijpassende humor

Ronduit een absolute aanrader
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

henrykb

die ga ik dan eens kijken.. dank je voor de tip.

Richard70…

Ik heb hem na een kwartier uitgezet  :D
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K IW500 Surround M&K S150. Subwoofer .M&K X15+
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo z9x8k

henrykb

Citaat van: Richard70... op juli 17, 2024, 16:40:58Ik heb hem na een kwartier uitgezet  :D
[/quote

ohneeee.. maar Frank zegt wel dat het een beetje standaard begint.
Ik ga voor minstens een half uur dan.

Peerless Monster

Citaat van: Richard70... op juli 17, 2024, 16:40:58Ik heb hem na een kwartier uitgezet  :D

Nou dat gevoel had ik ook. Maar heb hem afgekeken. En dan wordt het wel aardig.
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | PS Audio Perfectwave Transport | HifiRose RS130 | Acoustat model one + one and two + two | Michell of Dual CS510

Richard70…

Citaat van: Peerless Monster op juli 17, 2024, 17:02:01Nou dat gevoel had ik ook. Maar heb hem afgekeken. En dan wordt het wel aardig.

Zal hen nog eens een kwartiertje opzetten dan  :D
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K IW500 Surround M&K S150. Subwoofer .M&K X15+
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo z9x8k

Barry2001

Sterke film in het horror/thriller genre. Al even geleden dat ik 'm gezien heb, maar is zeker blijven hangen.

J.A.F._Doorhof

Het zijn een paar delen
Op de helft gaat hij mijn inziens echt draaien.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

mondiaal

Paar jaar geleden gezien. Zeker niet slecht.

Logix

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juli 17, 2024, 21:52:26Het zijn een paar delen
Op de helft gaat hij mijn inziens echt draaien.

Ik vond juist het begin relatief sterk. Bouwt goed de spanning op. Na de introductie van Justin Long ging het bergafwaarts en werd het een beetje to much, soms zelfs lachwekkend. Jammer, er zat meer in aangezien ik het type 'monster' wel oke vond.

J.A.F._Doorhof

Ik ben juist weer wat meer van de humor ;)
Maar Ben ook fan van Bruce Campbell en films als army of darkness, dead alive, dale and tucker vs evil etc  die hebben allemaal dat "semi slapstick" deel.

Voor ieder wat gaafs dus in barbarian
Het monster en de tunnels waren inderdaad subliem heerlijk over the top

Beetje people under the stairs vibe
Lekker creepy met het licht en de tunnels doen het altijd goed.
Custom installer

Spijkie

Ik vond dit niet mijn type film, in het begin ok met die gang maar toen t monster in beeld kwam en wat t monster wilde vond ik t wat een slap verhaal.

Lumin,T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Audes

PascalP

Gisteren gezien en vond hem wel lekker, zeker de eerste helft is goed, daarna wordt het iets meer over the top en ongeloofwaardiger, lijkt me niet wanneer de een donkere creepy tunnel onder je huis vindt je meteen een meetlint pakt om de extra m2's op te meten voor je Funda advertentie :P

Afijn lekker genoten en deed me ook wel een beetje denken aan films als Wrong Turn of The Hills Have Eyes, maar dan ipv ergens met een groepje incest rednecks nu een (beetje) soortgelijke setting in de stad  :popcorn:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Side Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Rear Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono