Series/films via headphones, aanbevelingen?

Gestart door OLED, juli 7, 2024, 18:15:30

« vorige - volgende »

OLED

Ik heb een dedicated HT ruimte, maar ik zou toch graag wat vaker mijn series kijken in de woonkamer. Ik ben dus op zoek naar een ruimtelijke (atmos) achtige beleving via head phones voor een budget van maximaal 999 EUR. Nu zijn er al enkele topics over te vinden. Enkele voorbeelden die hieruit komen:

Apple airpod max, 500 EUR: deze heeft ruimtelijke audio aan boord. Ik heb deze nu op proef bij mij thuis en aangesloten op de apple TV, maar ik vind de manier hoe het apparaat het geluid procest niet mooi. De stemmen lijken een echo te geven. Niet mijn smaak. Ik vind hem bovendien aan de zware kant. Dit geldt overigens ook voor de Apple Airpods pro 2.

JVC momentum, 999 EUR: valt voor mij af vanwege geen HDR support en het product gaat eruit

Smyth realizer, 7.000 EUR: valt ruimschoots boven mijn budget

Sony MDR-HW700ds, 500 EUR: helaas niet meer te krijgen (zijn er nog mensen die er één over hebben?)

Klooien met een PS5/xbox en dan een gaming headphone erop: voelt mwah ;)

Volgens mij zijn dit de opties die ik heb mbt 5.1/7.1. Mocht ik iets vergeten zijn, iemand nog ideeën?

Iemand wellicht aanbevelingen om het via een 2.0 route te doen? Een 2.0 headphone die gewoon heel ruimtelijk is? Ik krijg door oa de Sennheiser RS 195 en de Focal Bathys, zijn er mensen op dit forum die hier films en series mee kijken?

Bij voorkeur wireless aanbevelingen alsjeblieft. Ik ben mij bewust van de latency bij bluetooth overigens. Ik hoor graag :)

GH

Als je de Airpods met een ATV niets vindt voor films dan ga je draadloos niets vinden.....

Richard70…

Forumlid Buckler is hier ook mee bezig geweest, misschien even hem een berichtje sturen.
Volgens mij is hij uiteindelijk ook zijn zoektocht gestaakt
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

buckler

Citaat van: Richard70... op juli  8, 2024, 16:25:48Forumlid Buckler is hier ook mee bezig geweest, misschien even hem een berichtje sturen.
Volgens mij is hij uiteindelijk ook zijn zoektocht gestaakt

Nou, ik kwam tot dezelfde conclusie en denk dat hij het wel aardig samen vatte...

Het enige wat ik eraan toe kan voegen is dat als je een hdFury tussen de JVC Exofield headphone zet en dat hij daarom een display 'ziet' het wel werkt met HDR want dan gaat het audio en video signaal gescheiden en 'ziet' de jvc toch een display, wat moet want anders doet hij het simpelweg niet.
Beetje aparte werkwijze maar dat werkt wel. Offff als je een tv heb hem op de output van je tv hdmi aansluiten en via ARC spelen. Dan werkt het ook zeggen ze tegen mij en dit is de oorspronkelijke manier dat JVC voor ogen had voor het aansluiten.
Als je het op een gewone manier wilt aansluiten dus op je amp/reciever/audio processor dan werkt het alleen via een Trinnov want die kunnen een extra hdmi output als 'master' en 'slave' aanwijzen en ook dan krijgt de headphone gewoon atmos audio en ziet hij nog steeds een display.

De Sony die je aangeeft moet inderdaad ook goed zijn maar heeft minder bass output en kan geen atmos, alleen surround.
Maargoed die is niet meer te vinden volgens mij.

De Smyth is het ultime en zit op de prijs na niks negatiefs aan. Kan zelfs als enigste een actuator op als LFE signaal output.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek , Crowson actuators (2X)

buckler

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek , Crowson actuators (2X)

OLED

Dank allemaal voor het reageren, duidelijk. Ik hou de JVC in gedachte, wat mij hierin tegenhoudt is het feit dat hij uit productie gaat en ook de aparte workaround om het voor elkaar te krijgen. Ik ga nu een Sonos Ace uittesten en zal hier mijn bevindingen posten.

J.A.F._Doorhof

Sony heeft met bepaalde hoofdtelefoons en oortjes speciale spatial muziek, heb daar een demo van gehoord en dat was wel enorm goed, maar de mixen moesten speciaal ervoor aangepast worden, en niet alle streaming services hadden dit, sterker je moest een apart abonnement nemen met een zeer beperkt aantal artiesten.

De AirPods 2 USBc die ik nu gebruik hebben een spatial optie die ik zeker niet slechter vind dan de Sony versie, alleen werkt het bij de Apple AirPods Pro wel op alles.

de setting waarbij je je hoofd meedraait vind ik niets.
Maar de standaard setting luister ik nu bijna alle podcasts en muziek op.
het is niet echt surround zoals bij de Sony, maar het geeft wel een zeer open karakter aan het materiaal en bij film materiaal ziet het ook wel echt rond je hoofd, alleen hoor ik geen dedicated speakers zoals je in het HT hoort, wat me ook nagenoeg onmogelijk lijkt aangezien je werkt met in ears.

Het probleem met de AirPods Pro 2 is dat veel settings wat verborgen zitten, en ook combinaties van settings werken soms perfect en soms is het net niet :D

Je zou denk ik het beste even kunnen wachten tot de nieuwe MacBooks en iPhones uit komen wat ik begrepen heb komt er een gigantische update voor de hoofdtelefoons en oortjes bij Apple waarin ze ook acoustische metingen gaan toepassen voor "nog" betere plaatsing en surround geluid plus vervanging van hoortoestellen.

Bij elk ander bedrijf denk je dan "zal wel"
Bij Apple heb ik op de een of andere manier toch iets van "het zal wel kloppen" ze zijn vaak als laatste met dingen maar doen het dan wel meteen goed.

Persoonlijk advies is dus even wachten.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

GH

Citaat van: OLED op juli  9, 2024, 10:37:22Ik ga nu een Sonos Ace uittesten en zal hier mijn bevindingen posten.
Als je de Airpods niets vindt wat ga je dan verwachten van de Ace? Gewoon eenzelfde product voor een iets ander eco systeem. En het domme is ook nog dat ie niet eens werkt als een normaal Sonos device maar dat je er eigenlijk alleen iets aan hebt als je ook een Sonos soundbar hebt.

En al dat gedoe voor wat TV series. In mijn optiek kan je ook wat overdrijven.....

Maar zoals altijd met hoofdtelefoons, comfort is belangrijk en erg persoonlijk.

Kwabbernoot

pameijer

Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Kwabbernoot

Ik kwam dit artikel tegen. Lijkt mij perfect.

https://www.soundguys.com/beyerdynamic-aventho-300-123196/

Groeten...