Geniale oplossing voor Android/apple

Gestart door J.A.F._Doorhof, juli 3, 2024, 08:00:03

« vorige - volgende »

J.A.F._Doorhof

Al tijden irriteer ik me aan de auto radio in de camper.
Geluid is goed maar de bediening is matig en de display is waardeloos

Echter een carplay radio past niet tenzij we het halve dashboard verbouwen of een single DIN nemen en die laten uitsteken.

Tot ik op Ali dit zag
Trouwens ook voor 40.00 meer op Amazon van hetzelfde merk.

https://a.aliexpress.com/_EwC6gLD

Apple en Android
FM, BT of aux naar de bestaande radio
Carplay, android auto
En screen mirroring

Voor dat geld maar 1 besteld maar denk dat dit voor veel mensen die beperkt zijn qua ruimte ideaal kan zijn.

Ze hebben ook duurdere oplossingen maar voor is gaat het puur om de camper navigatie en podcasts/muziek.

Handig is ook dat je kan kiezen om continue een camera beeld te zien.

We laten dit zelf altijd direct monteren als we een camper kopen. 1 camera op het dak naar beneden voor inparkeren en 1 camera op de bumper die de weg laat zien en continue aanstaat. (vervanging van de spiegel)

Dus die optie gaan we niet gebruiken hoewel een camera aan de zijkant misschien handig kan zijn ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pameijer

Ben benieuwd! Kansje is er dat het gewoon troep is, maar er is ook een kansje dat het precies is wat je zoekt. Laat maar weten, ben wel nieuwsgierig!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15HP-SE subs en héél veel muziek!

J.A.F._Doorhof

Dat is het meestal met die dingen inderdaad.
Ben ook erg benieuwd. Aan de andere kant zo speciaal is het nu ook weer niet wat het moet doen. Dus de gok maar genomen.

Zal hier de ervaring delen.

Ik gok op onscherp en te donkere display en slechte touchbediening alles wat beter is valt mee.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pameijer

Eigenlijk zou Apple zelf gewoon een aftermarket CarPlay device moeten maken. Een iPad Mini is daar perfect voor. Hoeven ze alleen maar een app te maken die CarPlay simuleert.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15HP-SE subs en héél veel muziek!

J.A.F._Doorhof

Denk dat koeling een probleem is waar ze zich niet aan willen branden.

Als je soms voelt hoe heet de dash is en dat de telefoon soms al oververhit raakt met alleen navigatie in de schaduw.

Vind het nog steeds een wonder dat die dingen zolang blijven leven. Dashcam draait continue en hangt midden in de zon. Werkt al vlekkeloos 4 jaar. En was goedkoopste 2.5k die er was ;)

En vraag me af of ik er 1500 voor over zou hebben ;)
Custom installer

BJF

Ik ben ook benieuwd.
Zoek nog een goede carplaydongel zodat de iPhone niet meer aan een draadje hoeft.
NAD M10 V2
Elac FS247

zwabber

kijk eens bij navinc oem apple carplay & andriod auto adapter ( draadloos)
LG 65cx6la. Onkyo tx-nr 5010.  Quadral aumun orkan Vlll. Audio monitor LCR GS. GSFX . Rel R505. Dune hd duo. Advance acoustic mcd 204.

J.A.F._Doorhof

Als je alleen draadloos wil zou ik inderdaad gewoon een dongle kopen. Dit is echt voor auto's waar het niet anders kan.
Custom installer

pameijer

Citaat van: pameijer op juli  3, 2024, 15:40:03Eigenlijk zou Apple zelf gewoon een aftermarket CarPlay device moeten maken. Een iPad Mini is daar perfect voor. Hoeven ze alleen maar een app te maken die CarPlay simuleert.

J.A.F._Doorhof

Vandaag binnen gekomen en....
Bestel maar.

Ronduit fantastisch
Telefoon was binnen een paar seconden aangemeld en daarna is het bij een koude boot iets van 8-10 seconden en alles loopt.

Display is veel scherper en kleurrijk dan verwacht. Sterker mijn interne scherm van de ioniq is minder ;)

Alle apps werken
Touch gevoeligheid is echt het enige wat ik als minder kan bestempelen maar dat is eigenlijk zoeken naar wat negatiefs. Het is gewoon geen iPhone. Maar heb een android tablet gehad nog niet zo lang geleden die het beduidend slechter deed.

Voor onder de 50.00
Inclusief een extra camera is tot letterlijk een no brainer. Super tevreden.
Custom installer

J.A.F._Doorhof

Custom installer

Kwabbernoot

Top, kan hij ook op de kop hangen. Oftewel, draait het beeld dan 180°? Dan wordt hij misschien interessant.

Groeten...

J.A.F._Doorhof

Gezien je het pootje helemaal kan draaien lijkt me dat geen enkel probleem .
Custom installer

zwabber

LG 65cx6la. Onkyo tx-nr 5010.  Quadral aumun orkan Vlll. Audio monitor LCR GS. GSFX . Rel R505. Dune hd duo. Advance acoustic mcd 204.

J.A.F._Doorhof

Custom installer

John Wx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Kwabbernoot

Als ik op de link in de startpost klik, blijkt dat apparaat ondertussen 120 euro te kosten. Dan maar niet.

SpeedyAndré

Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW5500,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3

J.A.F._Doorhof

Even snel gekeken wij hebben 44.45 betaald.
Misschien lezen ze mee ;)

120 is hij wel waard als ik eerlijk ben. Voor 45 kan ik me eigenlijk niet indenken hoe ze dat doen. Vandaar dat ik ook troep verwachtte.
Custom installer

BJF

Citaat van: BJF op juli  3, 2024, 16:24:42Ik ben ook benieuwd.
Zoek nog een goede carplaydongel zodat de iPhone niet meer aan een draadje hoeft.
Ik heb uiteindelijk de Morelia dongle gekocht. Functioneert naar tevredenheid. Samen met een Dirmo magsafe autolader werkt eea prima en gemkkelijk.
NAD M10 V2
Elac FS247

J.A.F._Doorhof

Hij zit in de camper.
Geluid is via aux goed
Kwam er nog achter dat het scherm een heel stuk helderder kan.

Camera heb je weinig aan
Zat er voor 1 euro bij en dan is het leuk. Had hem alleen graag klein in carplay gehad en dat lukt me niet.
Custom installer

SV..S

is misschien niet helemaal hetzelfde als waar het in dit  topic over gaat maar ik loop tegen het volgende aan. Ik heb een bus gekocht met Android audio maar gebruik zelf een iPhone. Is er een work around of een kastje of zoiets waarmee je de iPhone toch op Android audio kan gebruiken?

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15