Trivium Audio Cables

Gestart door Sopper, juni 14, 2024, 22:27:36

Vorige topic - Volgende topic

AudioLaan

Citaat van: Sopper op juni 15, 2024, 13:32:10Dat lijkt me heel interessant om eens te doen > 15 keer zo duur
Ik neem aan dat dit je referentie is waar je heel blij mee bent?

Ik gok dat de goedkoopste xlr dan rond €800 zit voor een meter? Interessant. :)
Officieel dealer van o.a. ATC | Audio Research | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | JBL premium | Kensington MC cartridges | Matrix audio | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207 ook whatsapp
https://www.audiolaan.nl/

Sopper

Citaat van: Laan op juni 15, 2024, 15:03:49Ik gok dat de goedkoopste xlr dan rond €800 zit voor een meter? Interessant. :)
Daar had je geen calculator voor nodig idd  :tounge2:
# Eversolo T8 # Gustard R30 # FM266MKII replica VV # Burmester 909 mono replica EV # Graham LS8/1F
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

michel69

Citaat van: Laan op juni 15, 2024, 15:03:49Ik gok dat de goedkoopste xlr dan rond €800 zit voor een meter? Interessant. :)
[/quoteda

Dat valt dan iig binnen mijn budget 😃 heb dan wel twee meter nodig vermoed ik😉
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

Sopper

Citaat van: michel69 op juni 15, 2024, 15:50:56Dat valt dan iig binnen mijn budget 😃 heb dan wel twee meter nodig vermoed ik😉

De XLR is definitief
SFC versie in 2 meter = €1.050
Silver versie in 2 meter = €1.375

PM me maar even voor verdere afhandeling
Mijn kabels zijn 2 weken proberen en dan besluiten of je ze houdt; oftewel de retourrecht zoals bij wet geregeld
# Eversolo T8 # Gustard R30 # FM266MKII replica VV # Burmester 909 mono replica EV # Graham LS8/1F

Peerless Monster

Citaat van: Sopper op juni 15, 2024, 13:32:10Dat lijkt me heel interessant om eens te doen > 15 keer zo duur
Ik neem aan dat dit je referentie is waar je heel blij mee bent?

Zeker weten! Alleen gebruik hem alleen niet meer. Te kort, dus hij staat ook in de verkoopsectie. Stuk goedkoper ☺️
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Sopper

Prijslijst in openingspost toegevoegd

Er zijn een aantal wijzigingen t.o.v. de de voorlopige prijslijst die sommigen per PM hebben opgevraagd en nu dus niet meer geldig is.

De wijzigingen zijn als volgt:
# De standaard plug voor de RCA interlink is nu definitief de AECO ARP-1512S, de prijs is daarom iets verhoogd
# Speakerkabel in puur zilver verwijderd; is geen up- of side-grade t.o.v. SFC versie en komt dus niet in de line-up

Wetenswaardigheden:
# Stroom kabel LC ~ 1,6mm2
# Stroom kabel HC ~ 2,5mm2
# Speaker kabel ~ 1,8mm2

sschot

Wat mij lijkt op te vallen is dat de LS kabel erg dun zijn.

Verder zou in de technische specificaties ook in je opening post plaatsen, dat is ve effectiever en overzichtelijker
TEAC AP-701 | Audiolab 9000Q | Volumio Rivo+ | TEAC PD-301 | Acoustic Energy AE509

brt

Ha Tjalling, tip: stuur (tzt) eens een kabel op naar Alpha Audio, die staan wel open voor nieuwe initiatieven en recenseren bijv. ook Yeti.
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

John Wx

Citaat van: brt op juni 17, 2024, 10:19:08Ha Tjalling, tip: stuur (tzt) eens een kabel op naar Alpha Audio, die staan wel open voor nieuwe initiatieven en recenseren bijv. ook Yeti.

Zal Thys geen probleem vinden mooie kerel Thys THYS is het meer wat een beast
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO Dali Oehlbach ARGON

Marco66

Succes met de nieuwe onderneming!
Woonkamer: Onkyo Muse Y-40, T+A R10
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

Sopper

Citaat van: sschot op juni 16, 2024, 23:00:43Wat mij lijkt op te vallen is dat de LS kabel erg dun zijn.

Verder zou in de technische specificaties ook in je opening post plaatsen, dat is ve effectiever en overzichtelijker
Dank voor de tip, zal inderdaad de relevante specificaties in de hoofdpost zetten

Voor wat betreft 1.8mm2 > dit is meer dan voldoende voor de gemiddelde woonkamer tot 15 meter lengte. Ik heb geëxperimenteerd met dikkere aders, maar dat was niet beter, slechter zelfs.
Dikker is beter is wat mij betreft echt marketing van de "audiomerken"

Citaat van: brt op juni 17, 2024, 10:19:08Ha Tjalling, tip: stuur (tzt) eens een kabel op naar Alpha Audio, die staan wel open voor nieuwe initiatieven en recenseren bijv. ook Yeti.

Nah, lijkt me niet verstandig
Zou de vraag toch nooit aankunnen en het moet leuk blijven; af en toe een aantal kabels maken prima; tientallen in korte tijd > nee dank je
Ben 4 uur bezig met 1 set RCA  :unsure:

Citaat van: Marco66 op juni 17, 2024, 19:05:41Succes met de nieuwe onderneming!

Thanks Marco  :thumbs-up:

Sopper

Citaat van: Sopper op juni 15, 2024, 09:53:40Dit is mijn persoonlijke mening en zeker niet feitelijk.
SFC combineert het beste van 2 werelden; het enigszins warme en "comfy" van koper en het strakke en ruimtelijke van zilver. Deze combinatie heeft mijn absolute voorkeur, maar dat is smaak...

Puur zilver in mijn configuratie is echt belachelijk goed en brengt een waanzinnig "wow" effect.
De controle over het laag is ongekend, ruimte, plaatsing en 3D.
Maar ik mis de "emotie" en "connectie" met de artiest... ook puur mijn mening
In een warme set, kan dit wel goed uitpakken natuurlijk

Na een weekendje testen, moet ik dit statement aanpassen
De nieuwe AECO plug maakt de zilver interlink waanzinnig.
Nog nooit zoveel impact van een plug meegemaakt, misschien gewoon toevallig dat het bij elkaar past, wie weet.
De zilver is wat mij betreft de nieuwe referentie

brt

Ha Tjalling, het is hier alweer een tijdje rustig. Ik ben benieuwd hoe het met Trivium gaat!
Loopt de verkoop? Zijn er nog ontwikkelingen?
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

Sopper

Citaat van: brt op augustus 31, 2024, 10:46:46Ha Tjalling, het is hier alweer een tijdje rustig. Ik ben benieuwd hoe het met Trivium gaat!
Loopt de verkoop? Zijn er nog ontwikkelingen?

Zit lekker 4 weken in Tsjechië, vakantie
Er zijn inmiddels 4 "happy" Trivium gebruikers
Dus het is te behappen  :coffee:

brt

Citaat van: Sopper op september  1, 2024, 17:46:59Zit lekker 4 weken in Tsjechië, vakantie

Hee, das mooi man!
Komen er nog recensies aan?

Sopper

Citaat van: brt op september  1, 2024, 17:57:10Hee, das mooi man!
Komen er nog recensies aan?

Recensies?
Misschien hier een keer
Verder blijf ik vooral klein en onder de radar > veel te veel werk naast mijn fulltime baan

RCD

Citaat van: Sopper op september  1, 2024, 17:46:59Zit lekker 4 weken in Tsjechië, vakantie
Das dan snel verdient met wat kabels ;)

blue-eyes

Citaat van: Rob_Dingen op september  2, 2024, 14:57:34Das dan snel verdient met wat kabels ;)

je was mij net voor Rob :D

4 Kabels, 4 weken Tsjechië, er is slechtere handel te bedenken :P lol

p..s. Geniet van de vakantie Sopper!
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Sopper

Citaat van: Rob_Dingen op september  2, 2024, 14:57:34Das dan snel verdient met wat kabels ;)

Haha,... was het maar zo eenvoudig idd
Draai nog gewoon verlies, maar dat komt vanzelf goed

Citaat van: blue-eyes op september  2, 2024, 15:18:19Geniet van de vakantie Sopper!

Thanks, tot nu toe is het ook genieten

brt

Citaat van: Sopper op september  2, 2024, 17:32:50Haha,... was het maar zo eenvoudig idd
Draai nog gewoon verlies, maar dat komt vanzelf goed

Draai je verlies joh? Dat verbaast me wel eigenlijk.
De materialen zijn niet zo duur toch? Marketing doe je niet aan voor zover ik heb meegekregen.
Of verreken je een uurtarief voor jou in de kosten-baten van deze kabels?
Of mis ik nog kosten?

Sopper

Citaat van: brt op september  2, 2024, 21:31:21Draai je verlies joh? Dat verbaast me wel eigenlijk.
De materialen zijn niet zo duur toch? Marketing doe je niet aan voor zover ik heb meegekregen.
Of verreken je een uurtarief voor jou in de kosten-baten van deze kabels?
Of mis ik nog kosten?

Bijzondere aannames...
Je laat het klinken alsof er voor een paar euro materialen in mijn kabels zit  ;)
En natuurlijk zit er uurloon in de kostprijsberekening; niemand werkt gratis toch?

En tot het definitieve resultaat te komen, heb ik veel geëxperimenteerd en dus geïnvesteerd; dat loopt in de tientallen duizenden euro's

chansig

Tientallen duizenden euro's investeren met als doel om onder de radar te blijven. Mooie strategie... :D

Veel plezier in Tsjechië...gelukkig niet zo duur.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Sopper

Citaat van: chansig op september  3, 2024, 07:41:45Tientallen duizenden euro's investeren met als doel om onder de radar te blijven. Mooie strategie... :D

Veel plezier in Tsjechië...gelukkig niet zo duur.

Gr. Hans

Dat is jouw interpretatie om weer grappig en vermakelijk over te komen
Voegt niks toe, jammer

chansig

Yep...dat ben ik: niet grappig en niets toevoegend.

Mooie dag in ieder geval.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

brt

Citaat van: Sopper op september  2, 2024, 22:13:54Bijzondere aannames...
Je laat het klinken alsof er voor een paar euro materialen in mijn kabels zit  ;)
En natuurlijk zit er uurloon in de kostprijsberekening; niemand werkt gratis toch?

En tot het definitieve resultaat te komen, heb ik veel geëxperimenteerd en dus geïnvesteerd; dat loopt in de tientallen duizenden euro's

Helemaal niet zo bijzonder. Het is algemeen bekend dat op kabels met afstand de grootste marge wordt gepakt. En geen misselijke ook. Daarmee zeg ik niet dat er maar voor een paar euro's aan materiaal in zit, dat is dan weer jouw aanname en interpretatie.

Verder heeft Hans natuurlijk gewoon een punt: waarom al die moeite en blijkbaar flinke investeringen om het vervolgens zó klein te houden, zodat je verlies lijdt. Lijkt me geen gezond business model.