Eindelijk! Apple TV IOS 18 met 21:9 aspect ratio!

Gestart door Teejoo, juni 10, 2024, 21:22:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Teejoo

Nu kan bijvoorbeeld Infuse ook snel een native 21:9 menu ontwikkelen.

Nu nog bitream audio!

Marco66

Citaat van: Teejoo op juni 10, 2024, 21:22:51Nu kan bijvoorbeeld Infuse ook snel een native 21:9 menu ontwikkelen.

Nu nog bitream audio!

Als bitstream ooit komt op de Apple is infuse de app voor eigen collectie af te spelen!
Woonkamer: Topping DX9, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, John Eekels monitoren
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

PascalP

Citaat van: Teejoo op juni 10, 2024, 21:22:51Nu nog bitream audio!

Dit was een HW limitatie hoe ik ooit gelezen heb? Anders zou de ATV ideaal zijn voor alles behalve UHD discs!
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Logix

Citaat van: PascalP op juni 11, 2024, 13:09:30Dit was een HW limitatie hoe ik ooit gelezen heb? Anders zou de ATV ideaal zijn voor alles behalve UHD discs!

Klopt, het is gewoon wachten op een nieuwe generatie AppleTV. Geen idee wanneer er een nieuwe aangekondigd wordt, maar dan is ook nog de vraag of het ondersteund wordt. AppleTV zou verreweg het beste streaming device zijn mits je in Infuse Dolby Atmos kunt afspelen, imho.

DustinV

Volgens mij heeft het niks met hardware te maken op vorige generatie is het mogelijk geweest. Ik vermoed dat ze er mee gestopt zijn vanwege licentiekosten. Want als men het apparaat legaal gebruikt heb je er toch niets aan.

Logix

Oke. Klinkt ook aannemelijk, altijd gedacht dat dit iets met de hardware te maken had.

GH

Citaat van: DustinV op juni 11, 2024, 14:55:53Volgens mij heeft het niks met hardware te maken op vorige generatie is het mogelijk geweest. Ik vermoed dat ze er mee gestopt zijn vanwege licentiekosten. Want als men het apparaat legaal gebruikt heb je er toch niets aan.
Zelfde reden waarschijnlijk dat LG ook een tijd op zijn tv's geen DTS ondersteunde, ook niet als pass-through. Die zijn nu alleen wel wakker geworden voor wensen van hun klanten.

vanbrug

Citaat van: Logix op juni 11, 2024, 14:37:06Klopt, het is gewoon wachten op een nieuwe generatie AppleTV. Geen idee wanneer er een nieuwe aangekondigd wordt, maar dan is ook nog de vraag of het ondersteund wordt. AppleTV zou verreweg het beste streaming device zijn mits je in Infuse Dolby Atmos kunt afspelen, imho.

Infuse doet al Dolby Atmos

Teejoo

Citaat van: vanbrug op juni 15, 2024, 12:07:34Infuse doet al Dolby Atmos
Hoe dan als je geen bitstream uitstuurt? Ik denk dat je de DD+ 'light'variant bedoelt zoals netflix ook gebruikt. Of ik moet echt iets gemist hebben..

Teejoo

Citaat van: DustinV op juni 11, 2024, 14:55:53Volgens mij heeft het niks met hardware te maken op vorige generatie is het mogelijk geweest. Ik vermoed dat ze er mee gestopt zijn vanwege licentiekosten. Want als men het apparaat legaal gebruikt heb je er toch niets aan.
Ik denk niet dat het licentiekosten zijn, maar gewoon beleid omdat dit hun eigen legale iTunes store ondermijnd.

vanbrug

Citaat van: Teejoo op juni 15, 2024, 12:45:18Hoe dan als je geen bitstream uitstuurt? Ik denk dat je de DD+ 'light'variant bedoelt zoals netflix ook gebruikt. Of ik moet echt iets gemist hebben..

Laat ik het zo zeggen,ik zie regelmatig bij series en films via Infuse ' Dolby Atmos' op de receiver staan.
Kan zijn dat dit een light versie is, maar is desalniettemin Dolby Atmos  ;D

PascalP

Citaat van: vanbrug op juni 15, 2024, 13:28:46Laat ik het zo zeggen,ik zie regelmatig bij series en films via Infuse ' Dolby Atmos' op de receiver staan.
Kan zijn dat dit een light versie is, maar is desalniettemin Dolby Atmos  ;D

Dat is dan DD+ met Atmos (lossy) en geen TrueHD met Atmos (lossless)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

DustinV

Citaat van: Teejoo op juni 15, 2024, 12:46:24Ik denk niet dat het licentiekosten zijn, maar gewoon beleid omdat dit hun eigen legale iTunes store ondermijnd.

Ik denk van niet. Dan zouden ze alle software die hun content illegaal kan afspelen ook wel verbieden.

Logix

Citaat van: PascalP op juni 15, 2024, 19:47:55Dat is dan DD+ met Atmos (lossy) en geen TrueHD met Atmos (lossless)

Klopt, Atmos 5.1 verwerkt hij wel, Atmos 7.1  (TrueHD) niet, helaas.