TV ophangen (75" / 43kg)

Gestart door N1v3K, juni 10, 2024, 21:11:41

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

N1v3K

Zoals de titel al aangeeft, wil een flinke tv aan de wand gaan bevestigen.
Het is de bedoeling dat ik de tv naar voren kan halen, om makkelijk bij de aansluitingen te kunnen.

Nu kom ik al snel uit bij regeliere tv-beugels met zwenkarmen (zoals deze). Maar er zijn schijnbaar ook oplossingen zoals een videowall pop out steun(zoals deze).


Nu is de vraag: in hoeverre kan ik de opgegeven gewichtslimiet vertrouwen?
Vlak tegen de wand geloof ik het wel, maar als je de tv een halve meter van de muur af haalt, wordt het een ander verhaal (hefboomwerking).
Een mailtje naar de fabrikant leverde helaas niet veel op...

Wat is de meest praktische oplossing en wie heeft ervaring met flinke tv's en dergelijke beugels?

De wand is in dit geval trouwens van kalkzandsteen...

donaldk

Pagina niet gevonden
De door jou opgevraagde pagina is niet gevonden.

N1v3K

Citaat van: donaldk op juni 10, 2024, 22:48:54Pagina niet gevonden
De door jou opgevraagde pagina is niet gevonden.
Fixed

Robbo

De specs van de fabrikant zou ik zelf wel vertrouwen. Ik zou me meer zorgen maken of de beugel goed verankerd in de muur zit.

N1v3K

Citaat van: Robbo op juni 11, 2024, 08:55:01De specs van de fabrikant zou ik zelf wel vertrouwen. Ik zou me meer zorgen maken of de beugel goed verankerd in de muur zit.
Dus beter keilbouten of chemische ankers gebruiken ipv de standaard bouten?

Richard70…

Citaat van: N1v3K op juni 11, 2024, 09:19:52Dus beter keilbouten of chemische ankers gebruiken ipv de standaard bouten?
Zou ik zeker doen
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

mijkie

#6
Citaat van: N1v3K op juni 11, 2024, 09:19:52Dus beter keilbouten of chemische ankers gebruiken ipv de standaard bouten?

Kalkzandsteen is vrij sterk, een goede plug en bijvoorbeeld een houtfret is prima, bere-sterk

* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

N1v3K

Citaat van: mijkie op juni 11, 2024, 11:10:54een houtfret
Die moest ik even googlen  ;D
Kende de bout wel, maar de naam niet.

Hanky Panky

Omdat ik met dezelfde zorgen zat heb ik deze gekocht:

https://www.beugelsenmeer.nl/tv-standaard-met-elektrische-hoogte-verstelling-37.html

De TV staat bij mij grotendeels voor een raam dus alle krachten zouden op 80 cm uit de muur naast het kozijn komen. Ik zag het al na een paar weken scheefhangen  ;)

Als we visite krijgen laat ik het scherm helemaal zakken, 1,5m2 zwart scherm is best aanwezig in een lichte woonkamer  >:D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

N1v3K


Hanky Panky

Citaat van: N1v3K op juni 11, 2024, 12:40:52Ook een mooie optie, maar ook best een prijzige  ;)

Ik heb minder betaald, er zijn meerdere aanbieders maar ja inderdaad: voor 7 tientjes ben je niet klaar zeg maar  ;)

Ik heb iets van € 400 betaald en zie dat die aanbieder nu op € 444 zit (reichelt).
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

J.A.F._Doorhof

We leveren zelf veel van dit soort beugels en het is vaak wel verstandig om iets zwaarder te nemen.
En inderdaad goed checken welk materiaal hij aan komt te hangen.

mensen vergeten vaak dat het heen en weer bewegen van de TV ook extra gewicht toevoegt, en als je dan net op de grens zit zie je al redelijk snel problemen of irritante speling.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"