Arcam AVR 31 vraag

Gestart door Dutch2, juni 8, 2024, 21:52:03

« vorige - volgende »

Dutch2

Hallo,
De tv staat aangesloten op 1e scherm, en geluid gaat via HDMI met E-arc naar de arcam.

Wanneer je geluid van een bron wil hebben, selecteer je deze, logisch.
Maar hoe selecteer je het geluid wat via je TV naar de arcam moet?
Bij het opstarten gaat dat vanzelf. Uit en aanzetten idem. Maar dat vind ik echt knullig. Dus; hoe "zet ik het geluid van de tv" aan op de arcam?

iemand?

Christof_G

Op de oude modellen ging het via amp en daarna op 9 (zelf niet getest, ik gebruik geen ARC).
Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Arcam AV860 + PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424

cardas49

Je kan de "display" input kiezen als je een logitech harmony of andere programmeerbare afstandsbediening gebruikt, daar is de optie beschikbaar bij de codes. Er is echter geen dedicated knop op de Arcam afstandsbediening voor helaas, en ook geen verborgen toetscombi. Voor zover ik weet tenminste.

Als je het niet erg vind misbruik ik jouw draadje even voor een wedervraag: werkt tidal of spotify connect stabiel bij jou voor meer dan een uur of 2? (zie ook mijn thread hierover in dit forum).
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup

Dutch2

Citaat van: cardas49 op juni 10, 2024, 18:28:02Je kan de "display" input kiezen als je een logitech harmony of andere programmeerbare afstandsbediening gebruikt, daar is de optie beschikbaar bij de codes. Er is echter geen dedicated knop op de Arcam afstandsbediening voor helaas, en ook geen verborgen toetscombi. Voor zover ik weet tenminste.

Als je het niet erg vind misbruik ik jouw draadje even voor een wedervraag: werkt tidal of spotify connect stabiel bij jou voor meer dan een uur of 2? (zie ook mijn thread hierover in dit forum).

Zou ik even moeten testen. De laatste keer dat ik het gebruikte (ik heb een losse streamer) zag je in het display dat er muziek werd afgespeeld, maar er kwam geen geluid uit. Na een paar keer (!!) aan en uitzetten werkte het wel. Daarna echter toch weer de streamer aangezet en gebruikt. Ik zal het testen, en als het werkt laat ik het je weten.

Zijn er nog meer mensen met Arcam perikelen, en zoja, wat zijn jouw oplossingen hiermee geweest? Lijkt dit exemplarisch en is hij defect, of is het een bug in de software oid?

Wat de selectie "display" betreft: Volgens mij is de arcam AB ook programmeerbaar dacht ik. Is het dan wellicht mogelijk om deze code onder een andere knop in te leren?
De afstandsbediening zelf vind ik ook niet het toonbeeld van gebruiksvriendelijk, maar wellicht is het handig om een harmony aan te schaffen en al die meuk in 1 AB te plaatsen.

Ik word oud denk ik... Ik wil het simpel en werkend hebben, maar kennelijk is dat tegenwoordig teveel gevraagd....

cardas49

Ik wilde het voor mijn vader ook simpel maken qua opzet. Met een harmony, waar de werking van knoppen contextueel is, was dat nog steeds een uitdaging. Het helpt ook niet dat Harmony's niet meer gemaakt worden, dus er gaan langzaam steeds meer knoppen op die dingen defect.

De arcam blijft, in verhouding tot andere spullen, behoorlijk wankel hierzo. Alles via wireless, ethernet en usb (bestanden van USB stick afspelen), valt bij mij binnen een 1 of 2 uur om. Bij het inregelen van Dirac was dat een ramp. Elke keer moest ik de laptop en receiver herstarten. Met veel pijn en moeite hem op dirac ingeregeld. Zolang ik daarna geen netwerk en USB gebruik werkt de rest verder prima. Ja, heel af en toe geen geluid bij het opstarten, maar dat is meestal omdat apparaten niet in de juiste volgorde opstarten.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup

Richard70…

Eigenlijk is het toch van de zotte dat arcam na al die jaren nog steeds dezelfde problemen heeft , ik werd helemaal gek van de av40 die ik had , nu al jaren lyngdorf en echt 0! Problemen gehad. Het kan dus wel
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.