Arcam AVR 31 vraag

Gestart door Dutch2, juni 8, 2024, 21:52:03

« vorige - volgende »

Dutch2

Hallo,
De tv staat aangesloten op 1e scherm, en geluid gaat via HDMI met E-arc naar de arcam.

Wanneer je geluid van een bron wil hebben, selecteer je deze, logisch.
Maar hoe selecteer je het geluid wat via je TV naar de arcam moet?
Bij het opstarten gaat dat vanzelf. Uit en aanzetten idem. Maar dat vind ik echt knullig. Dus; hoe "zet ik het geluid van de tv" aan op de arcam?

iemand?

Christof_G

Op de oude modellen ging het via amp en daarna op 9 (zelf niet getest, ik gebruik geen ARC).
Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Arcam AV860 + PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424

cardas49

Je kan de "display" input kiezen als je een logitech harmony of andere programmeerbare afstandsbediening gebruikt, daar is de optie beschikbaar bij de codes. Er is echter geen dedicated knop op de Arcam afstandsbediening voor helaas, en ook geen verborgen toetscombi. Voor zover ik weet tenminste.

Als je het niet erg vind misbruik ik jouw draadje even voor een wedervraag: werkt tidal of spotify connect stabiel bij jou voor meer dan een uur of 2? (zie ook mijn thread hierover in dit forum).
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup