Hoe doet iedereen zijn home automation

Gestart door Raymen, juni 4, 2024, 20:18:24

Vorige topic - Volgende topic

Rob_Dingen

J.A.F._Doorhof

Na heel veel experimenten

Google home voor licht en stroom
En dan.....

Gewoon de ab
Kreeg op sommige apparaten alles wel werkend maar uiteindelijk is was het voor mij simpeler gewoon maar een bakje met 3 abs neer te zetten.

Je moet altijd net wat hebben dat niet werkt en elke keer een ab leren ben ik nu wel zat ;)

Mooiste systeem was irule
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

schuit

Werk zelf met de hornbach smart home gateway, daar kunnen veel verschillende apparaten en sensoren aan.

Veel slimmer dan zelf het licht aandoen bij schemer heb ik ook eigenlijk niet nodig.
Uitdaging is nog om zonwering te schakelen in combinatie met windsensor, zonsensor en binnentemperatuur oid.

Verwarming werkt nu nog stand alone, mogelijk kan ik dit ook nog koppelen maar het staat nu toch al ingesteld dus geen meerwaarde. (warmtepomp gaat gewoon altijd aan overdag ongeacht wie thuis is)

Jep

Nadat iRule ermee stopte ben ik overgestapt naar The Home Remote. Vind ik eigenlijk een net wat prettiger systeem. Dit i.c.m. een Vera Plus als gateway en vele devices van Fibaro. Via een FRXcom transceiver bedien ik mijn zonneschermen (Somfy RTS). Met behulp van twee IP2IR modules van iTach bedien ik de AV op mijn iPad.

Hier een wat ouder verslag over The Home Remote, inmiddels is het systeem al weer meer uitgebreid:

https://www.htforum.nl/index.php?topic=179466.msg3473623#msg3473623
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.