Nieuwe Nas hoe alles van oude Nas overzetten

Gestart door Darthvader, mei 30, 2024, 16:47:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Darthvader

Ben eruit wat betreft nieuwe nas (ander topic). Het wordt de Qnap ts-233 met 2 WD Red Plus harde schijven (2 T).

Heb er een recente hikvision bewakingscamera aan hangen en mijn muziekbestanden in flac. Hiervoor geen duurdere nas nodig. Maar hoe zet je de muziekbestanden het gemakkelijks over op de nieuwe Nas? Hoe moeilijk is? Ben geen IT'er en bijna 60, maar ook geen digibeet. Moet je er een professional bij inschakelen? Ik woon in Twente.

John Wx

Nee is echt allemaal zelf te doen er zijn op Youtube filmpjes stap voor stap


Succes
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Darthvader

#2
Zie dat Nas bestellen en zelf de harde schijven erin plaatsen goedkoper is. Kan dan gewoon bij een goede webshop de onderdelen bestellen.

Is het zo moeilijk om harde schijven in nieuwe nas te plaatsen dat daar 30,-- voor gevraagd wordt?

J.A.F._Doorhof

Persoonlijk zou ik Synology nemen en geen Netgear of Qnap.

Qua overzetten.
Op Sinology is er een sync programma die beide NASSEN in sync houdt, dit is een zeer veilige en compleet gecontroleerde manier. Doe het niet via je desktop want dan is het een kwestie van heel lang je laptop niet gebruiken :D

Als je een ander merk als Synology gebruikt check dan of er via de App Store een mirror of backup pakket bestaat, soms is dit merk afhankelijk maar er zijn ook wel apps die gewoon op IP nummer kopiëren.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hanky Panky

#4
Citaat van: Darthvader op mei 31, 2024, 15:31:29Zie dat Nas bestellen en zelf de harde schijven erin plaatsen goedkoper is. Kan dan gewoon bij een goede webshop de onderdelen bestellen.

Is het zo moeilijk om harde schijven in nieuwe nas te plaatsen dat daar 30,-- voor gevraagd wordt?

Dat is makkelijk zelf te doen. Die 30 euro kun je in de zak houden.



Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

J.A.F._Doorhof

Gewoon goed de instructies volgen, bij elk merk gaat het net iets anders.
Je moet even voor jezelf goed op een rijtje hebben wat je wil qua volumes, of je 2 delen wil of meer of dat er bepaalde delen ook van buiten toegankelijk moeten zijn.

Je kan later altijd nog dingen veranderen maar ik zou qua volumes het meteen vanaf het begin goed doen. Aangezien ze flexibel werken loop je geen risico dat je ergens te kort komt (tenzij je een limiet instelt).

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"