Samsung - Interne SSD - 2.5 Inch - 4 TB gezocht

Gestart door Peerless Monster, mei 21, 2024, 12:34:53

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peerless Monster

Wie oh wie heeft er nog een Samsung (bijvoorbeeld 870 QVO) Interne SSD - 2.5 Inch - 4 TB over en wil die verkopen voor een normale prijs? Moet uiteraard gewoon goed zijn.


Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Dura

Ik zou er even bij zetten wat voor formaat je zoekt, 2,5 SATA, M2, PCI e.d.
En de aanbiedingen goed in de gaten houden, 200-250 zie ik regelmatig voorbij komen, weer afhankelijk van formaat.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Peerless Monster

#2
Citaat van: Dura op mei 21, 2024, 16:46:09Ik zou er even bij zetten wat voor formaat je zoekt, 2,5 SATA, M2, PCI e.d.
En de aanbiedingen goed in de gaten houden, 200-250 zie ik regelmatig voorbij komen, weer afhankelijk van formaat.

Ze worden nu allemaal rond de 300 aangeboden volgens tweakers. Dus als je ergens een linkje hebt voor 200?
Maak je mij blij. 🙃

2,5 inch sata
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Dura

Momenteel even niet maar ik heb in november een 2,5 Sata bij Coolblue in een aanbieding gescoord voor ik dacht 230,-, wel ouder type. Pricewatch bij Tweakers is handig.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Peerless Monster

#4
Citaat van: Dura op mei 21, 2024, 17:47:19Momenteel even niet maar ik heb in november een 2,5 Sata bij Coolblue in een aanbieding gescoord voor ik dacht 230,-, wel ouder type. Pricewatch bij Tweakers is handig.

Ja maar de prijzen zijn inmiddels flink gestegen. En anders moet ik gewoon wachten. Ik ga geen 300 neertellen voor 4Tb terwijl ze 200 hebben gekost onlangs...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

John Wx

Versterking: Kenwood /  Bron: Pro-Ject - PC - Nokia 8000 - Kenwood CD
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster / StraightWire
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Peerless Monster

Ik heb iemand aangeschreven. Thnx.
Liever help ik er iemand van het forum mee 😉. Maar als niemand een upgrade wil doen moet ik wel.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

GH

Citaat van: Peerless Monster op mei 21, 2024, 17:48:38Ja maar de prijzen zijn inmiddels flink gestegen. En anders moet ik gewoon wachten. Ik ga geen 300 neertellen voor 4Tb terwijl ze 200 hebben gekost onlangs...

Je stopt af en toe ook met tanken? :-). Maar 2e hands een SSD kopen... :-\

Peerless Monster

#8
Citaat van: GH op mei 22, 2024, 10:02:28Je stopt af en toe ook met tanken? :-). Maar 2e hands een SSD kopen... :-\

Ik stop zeker af en toe met tanken. Meestal voor het rijden ;). Hoe moet ik de analogie interpreteren?

Maar why not? Verkoper geeft exact aan hoeveel % hij gebruikt is (1,5%). Dan betaal ik liever 200 ipv 300 voor een nette. Hij zit toch maar in een apparaat dat statisch is. Hij is voor mijn Rose RS130 om gewoon muziek op te hebben staan die ik rip vanuit mijn CD kast die niet op streamingsdiensten staan. Kan dan prima lijkt me. Tenzij de verkopende partij de boel oplicht. Waar ik niet vanuit ga gezien zijn sterretjes achter zijn naam op MP. Of je hebt gewoon pech. Neem ik het risico wel voor.

Ik heb er verder geen ervaring mee, dus als jij andere ervaringen hebt, dan hoor ik dat graag. Of is het gewoon een onderbuik gevoel bij je?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Kwabbernoot

Heb jij 4 TB aan muziek die niet op een streamingsdienst staat? Wauw! Ik kom denk ik nog niet eens aan 10 GB.

GH

Citaat van: Peerless Monster op mei 22, 2024, 11:22:18Hoe moet ik de analogie interpreteren?

Zo moeilijk is het toch niet.... prijzen van memmory chips fluctueren net zoals die van olie. Gooi daar nog een beetje vraag/aanbod overheen en je hebt wisselde prijzen. Terugkijken naar wat het 6mnd geleden kosten is dan niet zinvol.

En persoonlijk vindt ik het niet heel slim om op de tweedehands markt een SSD te zoeken voor 70% van de nieuwprijs waar je het gebruik niet van kan controleren en waar je ook geen garantie op krijgt. En je kan zelf ook wel bedenken dat een verkoper die niet zomaar zal verkopen.... 1,5% gebruikt ;D

En iets als een nieuwe Crucial BX500 4tb kost je EUR 230....gewoon nieuw met garantie bij Amazon. En een Samsung variant 3tientjes meer, al maakt dat voor jouw gebruik helemaal niets uit.

JoWa

Gewoon voor die Crucial gaan.
Prima merk.
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Ron_Z

Verkeerde zuinigheid inderdaad, wat maakt dat nou nog uit op de aanschafprijs van de Rose?

Peerless Monster

#13
Citaat van: Kwabbernoot op mei 22, 2024, 12:06:36Heb jij 4 TB aan muziek die niet op een streamingsdienst staat? Wauw! Ik kom denk ik nog niet eens aan 10 GB.

Ik pak altijd maximaal. Dus als er 4 Tb kan worden geadresseerd in het apparaat, dan pak ik ook de volle bak.

Citaat van: JoWa op mei 22, 2024, 13:06:57Gewoon voor die Crucial gaan.
Prima merk.

Hifi Rose heeft zelf aan dat het compatible is met Samsung en dat ze niet weten of dat met andere merken ook zo is. Voor mij is het als consument heel simpel: samsung.

Citaat van: Ron_Z op mei 22, 2024, 13:14:43Verkeerde zuinigheid inderdaad, wat maakt dat nou nog uit op de aanschafprijs van de Rose?

Het audiogeld is weer op ;D.

Ik zie het nu nog niet als verkeerde zuinigheid, dat is pas wanneer de 4Tb niet wordt geleverd volgens specs.
Dit betreft een SSD-type3d v-nand QLC, dus op zich heeft hij al veel meer TB throughput (1440), dus das geen issue.

Citaat van: GH op mei 22, 2024, 12:13:38Zo moeilijk is het toch niet.... prijzen van memmory chips fluctueren net zoals die van olie. Gooi daar nog een beetje vraag/aanbod overheen en je hebt wisselde prijzen. Terugkijken naar wat het 6mnd geleden kosten is dan niet zinvol.

En persoonlijk vindt ik het niet heel slim om op de tweedehands markt een SSD te zoeken voor 70% van de nieuwprijs waar je het gebruik niet van kan controleren en waar je ook geen garantie op krijgt. En je kan zelf ook wel bedenken dat een verkoper die niet zomaar zal verkopen.... 1,5% gebruikt ;D

En iets als een nieuwe Crucial BX500 4tb kost je EUR 230....gewoon nieuw met garantie bij Amazon. En een Samsung variant 3tientjes meer, al maakt dat voor jouw gebruik helemaal niets uit.

Hierboven al wat uitgelegd denk ik, maar dit is een keuze die ik gister heb gemaakt en ik sta er nog wel achter.
We gaan het zien gasten. Misschien moeten we minder achterdochtig zijn naar elkaar (daarom ook mijn vraag op dit forum van wie zijn schijfje wil wegdoen). Want je kan de monitor gegevens van zo'n schijfje gewoon uitlezen, dus dan kan ik het checken.

Swa ik hou jullie op de hoogte want het is al groter geworden dan ik eigenlijk al wilde ;).

Citaat van: GH op mei 22, 2024, 12:13:38En persoonlijk vindt ik het niet heel slim om op de tweedehands markt een SSD te zoeken voor 70% van de nieuwprijs waar je het gebruik niet van kan controleren en waar je ook geen garantie op krijgt.

Noem je me dom?  :nopompom:
Nou op goed geluk dan maar... Wie weet was het niet heel slim, maar heb ik nu wel mijn Nederlandsche korting :pompom:  :D

:withstupid:
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Kwabbernoot

Citaat van: Peerless Monster op mei 22, 2024, 17:52:06Ik pak altijd maximaal. Dus als er 4 Tb kan worden geadresseerd in het apparaat, dan pak ik ook de volle bak.

 :D
Ja, ik herken dat wel. Achteraf vraag ik mij dan altijd weer af waarom. :nopompom:

Peerless Monster

Citaat van: Kwabbernoot op mei 22, 2024, 18:02:08:D
Ja, ik herken dat wel. Achteraf vraag ik mij dan altijd weer af waarom. :nopompom:

Ik ook  ^^

Waarschijnlijk heb ik 10 Cd's die je niet kan vinden op streamingsdiensten.

Maar ik kan gewoon pareltjes in dsd downloaden. Dat is ook nog wel leuk denk ik om mee te experimenteren
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

JoWa

Citaat van: Peerless Monster op mei 22, 2024, 18:31:35Maar ik kan gewoon pareltjes in dsd downloaden. Dat is ook nog wel leuk denk ik om mee te experimenteren

Waar download je deze?

Wat betreft ssd, als de Rose aan de SATA standaard voldoet, kan je er ook een Crucial in doen.
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Peerless Monster

Citaat van: JoWa op mei 22, 2024, 19:22:06Waar download je deze?

Wat betreft ssd, als de Rose aan de SATA standaard voldoet, kan je er ook een Crucial in doen.

Bij een ex forumgenoot 😇
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Net bezorgd en gewoon prima sata ssd.
Zit al in de rose. Thnx allen.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler