BenQ monitoren (en eventuele korting)

Gestart door J.A.F._Doorhof, mei 21, 2024, 10:22:49

Vorige topic - Volgende topic

J.A.F._Doorhof

Ik zie veel vragen langs komen die ook betrekking hebben op monitoren.
Ik ben al heel wat jaren ambassadeur voor BenQ monitoren en wil die toch graag onder de aandacht brengen.

Voor fotografie en video werk zijn het in mijn optiek de absolute top qua prijs/prestatie, vooral de nieuwe paperlike coatings zijn waanzinnig, en de nieuwe Pallette master software is super snel en duidelijk zodat ook een totale leek een hardware calibratie kan uitvoeren binnen een kwartiertje.

Heb je wat minder te besteden kun je kijken naar hun P3 aanbiedingen.
Je hebt dan geen AdobeRGB colorspace maar de P3 ligt mooi ergens tussen sRGB en AdobeRGB waardoor ook deze monitoren voor een vriendelijke prijs gebruikt kunnen worden voor foto en video werk, vooral voor de hobbyist echt een perfecte keuze.

Daaronder kom je in de sRGB series.
Daar heb ik verder weinig ervaring mee, behalve dat na 10 jaar de monitor nog steeds draait en geen problemen heeft vertoond in al die tijd.

BenQ heeft in het begin aangegeven dat ze binnen een paar jaar een bekende naam wilde zijn in de fotografie en video markt. Ik was toen met Eizo bezig en zeer sceptisch maar na een uitvoerige test periode heb ik Eizo hun monitor terug gegeven en volledig voor BenQ gegaan. En nog steeds, en zoals je weet/verwacht ben ik enorm kritisch.

Daarnaast zijn ze continue aan het innoveren en krijg je nu bij de duurdere schermen zelfs een jaar lang gratis Pantone.

Heb je interesse in een BenQ, of andere monitor vraag het hier.
Voor BenQ hebben we voor de leden van het forum een speciale 10% kortings code voor de EU shop.
Als je dit wil mail me dan even aub.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"