Dirac schakelt bas uit?

Gestart door André_84, mei 12, 2024, 15:39:20

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

André_84

HeElp! Ik heb sinds kort een geheel nieuwe stereo set mét subwoofer en een Nad m10 v2 versterker. Deze komt met dirac live (de basis versie). Ik heb problemen met het instellen van de subwoofer. Inmeten doe ik nl mét sub. Maar zodra ik dirac inschakel op de versterker met crossover op 80, schakelt de sub volledig uit. Als ik dirac uitschakel heb ik wel weer bas/subwoofer. Wat gaat hier mis?

Het is ook niet dat ik moet wennen aan minder bas ofzo, de subwoofer krijgt volgens mij gewoon geen signaal met dirac ingeschakeld. 🤷🏽🤷🏽🤷🏽
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

DofN

#1
Herkent DIRAC je subwoofer wel? Staat hij ingeschakeld in de NAD M12 in BluOS?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

André_84

Citaat van: DofN op mei 12, 2024, 16:05:40Herkent DIRAC je subwoofer wel? Staat hij ingeschakeld in de NAD M12 in BluOS?



Ja hoor, tijdens het inmeten krijg ik netjes de sub te zien en hoor testsignaal. In de Nad staat hij ingeschakeld met crossover op 80hz. Als ik dirac uitzet in de versterker dan speelt de sub ook meteen weer mee
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

DofN

Als je dan je metingen in DIRAC opslaat in je versterker, neem je dan de target voor je sub mee?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

André_84

Citaat van: DofN op mei 12, 2024, 16:36:13Als je dan je metingen in DIRAC opslaat in je versterker, neem je dan de target voor je sub mee?

moet je dat apart aan of uit zetten? Ik zie wel gewoon de lijnen voor beide speakers en sub staan en druk dan op export filter
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

DofN

Citaat van: André_84 op mei 12, 2024, 16:46:09moet je dat apart aan of uit zetten? Ik zie wel gewoon de lijnen voor beide speakers en sub staan en druk dan op export filter

Bij export moet je beide "boxen" aanvinken, zowel de LS als de sub. Je zou daar nog eens goed naar kunnen kijken. Misschien ligt het daaraan. Ik vind het toch wel een raar probleem. Ook zonder targets zou de sub het moeten doen.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

André_84

of is deze versie van dirac te beperkt? bij mij ziet het er sowieso iets anders uit, maar ik dacht dat dit juist was om een sub te kunnen integreren met je fronts. hoe upload ik nog maar plaatjes? moet ik die eerst ergens hosten?
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

André_84

even beter plaatje
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

DofN

Nee, dit moet DIRAC gewoon goed doen.

1. je kunt een volledige fabrieksreset van je NAD overwegen.
2. welke DIRAC versie heb je? Wel de nieuwste?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

#10
.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

marcel1970

Heb ik ook gehad op mijn NAD m10 v2 is een bug in oudere versies van Dirac. Heb hier alles verwijdert dus de-installeren  en alle config files van dirac daarna handmatig verwijdert en de nieuwste versie geinstalleerd toen werkte het weer...
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

André_84

Ik heb idd waarschijnlijk nog een oude versie, ik ga eens proberen dirac opnieuw te installeren!
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

André_84

Versie 3.8.2, inmiddels geupdate, maar geen gelegenheid meer de meting uit te voeren vandaag.
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

André_84

versie 3.9.7. doet wat ie moet doen. Inmiddels lukt het gewoon, had ik nooit zelf bedacht, bedankt!  :clapping:
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub