Zit emotie in de muziek of....

Gestart door J.A.F._Doorhof, mei 12, 2024, 10:45:07

Vorige topic - Volgende topic

Zit emotie in de muziek of....

Absoluut hoor ik emotie in de muziek (muzikant)
2 (4.7%)
Absoluut hoor ik emotie in de muziek (ik speel geen instrument)
21 (48.8%)
Emotie is puur hoe de luisteraar zich voelt (muzikant)
4 (9.3%)
Emotie is puur hoe de luisteraar zich voelt (ik speel geen instrument)
16 (37.2%)

Totaal aantal stemmen: 43

sschot

Tsja zolang de oude definitie van toepassing is, algemeen en breed ingevoerd, dan is dit de definitie.

En idd, conform de bestaande en op dit moment geldende definitie is het onmogelijk, hoeveel voorbeelden en opties er ook worden aangedragen, het is allemaal onzin zolang de huidige definitie niet wordt herzien
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

chansig

Wel ja. Ik gooi er een slinger aan en zie wel aan welke kant ik er me uitdraai

Je stelt iets ( er is een nieuwe definitie) en vervolgens zeg je niets.

Behalve dat je wilt doen voorkomen alsof ik niet opensta etc. Die heb je nu drie keer herhaald.

Maar
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10, Monitor Audio RSW12,  Monitor Audio RXW12, Blue Sound 132, Dirac Live tot 500 Hz,  Mac Mini M4 met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

En Arendal 1961 subs in aantocht

chansig

Citaat van: minplus op februari 11, 2025, 18:59:12L
Oké, leuk, Hans :pompom:
Je eist van mij een nieuwe definitie die er logischerwijs nog lang niet is.
Maar zoals ik al aangaf, nieuwe ideeën zijn moeilijk. Platte aarde, zon en sterren rond de aarde, enz.
Vroeger ging je er zelfs voor op de brandstapel...

Ik eis niets ik vraag. Mogelijk is het woordenboek aangepast en is de definitie van eisen al tigtigtig tig keer veranderd en is dit inmiddels hetzelfde als vragen ?

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10, Monitor Audio RSW12,  Monitor Audio RXW12, Blue Sound 132, Dirac Live tot 500 Hz,  Mac Mini M4 met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

Mediator

Het antwoord dat ik gaf is mijn antwoord op je vraag @chansig.

Voor de rest lees ik weer heel veel 'ja maar'. Er wordt nu een definitie bijgehaald. Nu weet ik wel dat er op audiofora ook een richting heerst van 'meten is weten' waar ik dan deels wel wat mee kan, maar deels ook niet. En wat dan ook weer behoorlijk wringt met de muzikant. Want die is naast zijn opleiding afhankelijk van zijn oren, gevoel en al zijn andere zintuigen.

chansig

Zal aan mij liggen maar ik lees een reactie. Geen antwoord.

Maar mogelijk is ook de definitie van wat is een antwoord al tigtigtig keer veranderd.😁

Gr. Hans