Weer lekker muziek luisteren

Gestart door LD001, mei 3, 2024, 22:52:46

Vorige topic - Volgende topic

LD001

Citaat van: Faxe op september 10, 2024, 21:09:29Mooie set zo met de Lyngdorf versterker en speakers. Heb je veel tijd nodig gehad om de woofers en speakers goed ingesteld te krijgen via roomprefect? Lijkt me ook nog wel een keer leuk om (sub) woofers te proberen maar heb geen zin om er dagen mee bezig te zijn om het beter te laten klinken.

Nee niet veel tijd voor nodig want de versterker regelt dat zelf met de luidsprekers en woofers van Lyngdorf als je de woofers op 'bypass' zet. Met de MH2 klinkt het overigens zonder de woofers wel heel erg dun. Die zijn echt bedoeld voor de combinatie met de woofers.

LD001

Ik heb een vraag. Ik ben net twee weken weg geweest en de platenspeler die twee weken stil heeft gestaan klinkt niet zoals het hoort. Heel dof en mist alle openheid die er twee weken geleden wel was. Streamen geen probleem dus het moet in de voorversterker, platenspeler zitten. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Rowdy

Komt het bij alle LP's voor?
Is de naald schoon?
Is er iets veranderd aan instellingen?

LD001

Ik ben er wel uit: De eerste plaat die ik opzette (The Decemberist) klinkt gewoon vrij dof en eigenlijk beter op Qobuz. Daarna naald schoon gemaakt, andere plaat gepakt (Kacey Musgraves) en dat klonk al wel beter maar ik twijfelde wel: Qobuz klinkt gewoon wat helderder. Daarna wat gaan pielen met de instellingen van de voorversterker: input resistance wat hoger en dan klinkt het wat opener en wat meer als Qobuz maar mist het 'warmte'. Weer terug naar de oorsponkelijke instellingen en weer helemaal goed. Conclusie: foute eerste plaat keuze, veel twijfelen en helderheid verwarren met goed geluid ofzo. Ik ben weer tevreden..

LD001

Ik heb hier een switch staan van netgear waar de streamer ook aan hangt. Het is een Netgear MS305 . Wil daar wel een andere voeding aan hangen. Niet omdat ik denk het te gaan horen maar omdat ik het graag op orde wil hebben met goede spullen. Ik lees hier dat ifi goede voedingen heeft maar het is me niet helemaal duidelijk welke ik dan zou moeten hebben want er zijn nogal wat verschillende te krijgen. Iemand een idee?

MS305_wShadow_Left_PC_tcm170-144615.jpg

Rowdy

Als ik kijk op het internet heeft de Netgear MS305 een spanning van 12 Volt en een stroomsterkte van 1 Ampère nodig. De iPower 2 met een spanning van 12 Volt en een stroomsterkte van 1,8 Ampère voldoet.

LD001

Spijkie

Zit er hier ook op, maakt idd wel wat uit in positieve zijn.
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.