C-Wave technology Naar je set luisteren zonder mogelijke gezondheidsschade?

Gestart door vanzomereng, april 16, 2024, 15:25:57

Vorige topic - Volgende topic

DofN

Citaat van: Mao op maart 28, 2025, 18:55:15Even update over dit "fenomeen". Afgelopen week een redelijk uitgebreide luistersessie mogen mee maken omtrent dat C wave gebeuren.
Eerste vraag was wat kost het 2 luidsprekers en de versterker totoaal 48k. En dan nog je bron dat moet digitaal zijn. Analoge bronnen jawel die doen mee maar gaat buiten het C wave gebeuren om. Natuurlijk een heel verhaal hoe geweldig Mark Lev. is en de gesprekken enz.
Met dit soort verhalen is leuk maar wat is het resultaat.
Nu verwacht je wel iets voor 48k waarbij je denkt wauw.

Bij het luisteren klonk goed maar wel met een agressieve toon vooral met meerdere instrumenten.

Bij het napraten met andere toehoorders
Ben ik tot de conclusie gekomen jammer maar dit is vergaande glorie zeker als je de prijs in ogenschouw meeneemt.

Vergane glorie == toch glorie? Klopt dat? Je hoorde de glorie van C-Wave, maar het is je niet waard om er zelf mee aan de slag te gaan?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112, Bacch Audiophile + ORC binaural software (bass absorbers en akoestiek)

J.A.F._Doorhof

Bij dit soort dingen heb ik altijd een gevoel van

We verzinnen een probleem om het dan op te kunnen lossen.

Als muziek echt gezondheidsproblemen zou opleveren dan zou de hele wereldbevolking daar last van hebben en ziek zijn.

Klinkt als money grab
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

mmuetst

Of was C-Wave toch een één april grap  :D
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Mao

Citaat van: J.A.F._Doorhof op maart 29, 2025, 08:56:11Bij dit soort dingen heb ik altijd een gevoel van

Als muziek echt gezondheidsproblemen zou opleveren dan zou de hele wereldbevolking daar last van hebben en ziek zijn.

Klinkt als money grab

Dit is precies de gedachte en commentaar bij mijn gevoel en wat toehoorders. Je hebt wat bedacht maar nu moet je er nog een "wetenschappelijk" verhaal omheen bedenken. Ik vergelijk dit soort akties als als Artiest trok je volle zalen 10.000den bezoekers per dag. Je stopt en jaren na dato kom je met veel bombarie weel terug op podium maar helaas, je wringt je in alle hoeken en gaten om in de belangstelling te blijven zeg maar Goor en Geer effect.
Stop gewoon op je hoogtepunt take the money and run.
Ik heb een jaar of wat geleden bij mijn  dealer Daniel Hertz luidsprekers gehoord. Klonk toen ook behoorlijk uit balans als het wat harder ging agressief. Dit hoorde ik nu ook terug.
Iemand zei tegenmij "Ja wat wil je die set klinkt net als Mark hij is 78 jaar en compenseert zijn gehoorverlies met dit soort dit soort ontwerpen." Vandaar mijn opmerking vergane glorie.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

RZeemering

Citaat van: J.A.F._Doorhof op maart 29, 2025, 08:56:11Bij dit soort dingen heb ik altijd een gevoel van

Klinkt als money grab
De hele wereldbevolking is ziek, dus wat dat betreft klopt zijn stelling ;)
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.