C-Wave technology Naar je set luisteren zonder mogelijke gezondheidsschade?

Gestart door vanzomereng, april 16, 2024, 15:25:57

« vorige - volgende »

chansig

Digitaal klinkt niet natuurlijk.

Natuurlijk...dat is het. Hoe 1 opmerking alles wat er verder gezegd/geschreven wordt teniet doen.

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JBL 8400P, Monitor Audio RSW12,  Monitor Audio RXW12, Paradigm PW link,  akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

mmuetst

Citaat van: Rowdy op november 24, 2024, 15:42:16https://hifi.nl/artikel/34433/Daniel-Hertz-Digitaal-wordt-echt-analoog.html
In het hele verhaal niets terug te vinden dat er gewoon een UcD versterker is ingebouwd.
Verder weer een hoop bla bla wat je normaal leest bij HiFi.nl
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

RZeemering

De schrijver heeft het over speciale bestanden (C-wave bewerkt) die afgespeeld kunnen worden.
Hoe werkt dat dan?
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.

dennis_g

De omzetting van digitaal naar analoog gaat niet via een dedicated DAC maar die speciale chip. De bestanden kunnen elk soort bestand zijn. Het nieuwe is hier de technologie erachter. Ik ben niet heel technisch onderlegd zoals anderen hier maar het heeft mij wel degelijk overtuigd in Veldhoven. En ik ben een non believer wat betreft kabels, speciale voetjes e.d.

Ooit kwam de cd uit, het eerste cassettebandje, klasse D, en nu dus CWave. Ik verwacht hier heel veel van.

chansig

Ik de zin van ?

Dit gaat de wereld overnemen ? Een continent ? Een land ! Een gemeente ? Een dorp
? Een straat ?

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JBL 8400P, Monitor Audio RSW12,  Monitor Audio RXW12, Paradigm PW link,  akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

dennis_g

Citaat van: chansig op november 24, 2024, 17:34:19Ik de zin van ?

Dit gaat de wereld overnemen ? Een continent ? Een land ! Een gemeente ? Een dorp
? Een straat ?

Gr. Hans

Haha nee hoor maar ik bespeur hier nog weleens een zweem van cynisme met betrekking tot nieuwe ontwikkelingen in de audiowereld.

Het zou me echt niet verbazen als dit over 5 jaar de standaard is geworden bij het omzetten van digitaal naar analoog signaal, in het hogere segment dan.

Ik zou zeggen, geef het eens een kans. Is het niks dan jammer de bammer.

mmuetst

Citaat van: dennis_g op november 24, 2024, 18:28:52Haha nee hoor maar ik bespeur hier nog weleens een zweem van cynisme met betrekking tot nieuwe ontwikkelingen in de audiowereld.

Het zou me echt niet verbazen als dit over 5 jaar de standaard is geworden bij het omzetten van digitaal naar analoog signaal, in het hogere segment dan.

Ik zou zeggen, geef het eens een kans. Is het niks dan jammer de bammer.
Je maakte een mooie vergelijking, de compact cassette, ooit door Philips uitgevonden, maar vrijgegeven aan de markt. Die C-Wave is weer een "uitvinding" die Daniel Hertz voor zichzelf houdt en behoorlijk veel geld voor vraagt.

mmuetst

Dus na dit allemaal gelezen te hebben, zou de fabrikant er niet beter aan doen als het een betaalbaar concept zou zijn die bereikbaar is voor audio liefhebbers met een kleinere portemonnee? Waarom is C-Wave nu weer een concept voor een klein groepje die het kunnen betalen?

blue-eyes

Eerst de early adopters uitmelken, dan later naar de reguliere markt. Waarom zou je mensen die het willen betalen een lage prijs laten betalen?

Is een gekend marketing, economisch beginsel.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Lyngdorf MP40, Arcam PA240, Arcam PA720, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, XLR: Linn, DHZ, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19" RS818+ , Rack: Finite Pagode Signature en DHZ; AB: Homey

mmuetst

Stel dat dit een revolutionaire uitvinding is, dan zou dit toch de audio markt weer een boost kunnen geven. Of denk ik nu weer te rooskleurig?

Dura

Hier weer een stuk van hifi.nl over C-wave
De reviewer snapt het duidelijk ook niet en doet nog een -wat mij betreft- vergeefse poging om zich te verbergen achter wetenschappelijke onderzoeken.
Hij beweert wel een zeer aangenaam natuurlijk geluid te horen uit de set, dat wil ik dan weer niet ongehoord gelijk bij het stapeltje zelfbedrog en onzin onderbrengen, ik was er niet bij tenslotte.
En ach, wie weet is er inderdaad in de DA-conversie een aanpassing te maken die prettiger klinkt, ik weet i.i.g. wel dat digitaal in mijn oren flink verbeterd is de laatste decennia, misschien valt er nog een stap te maken. Maar dan hopelijk wel zonder voodoo met de daarbijbehorende ongefundeerde prijskaartjes.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

ruud2

Citaat van: blue-eyes op november 25, 2024, 22:15:16Eerst de early adopters uitmelken, dan later naar de reguliere markt. Waarom zou je mensen die het willen betalen een lage prijs laten betalen?

Is een gekend marketing, economisch beginsel.

ja, marketing
Even de ontwikkelkosten niet meegerekend wordt het product in de markt geplaatst , dit geval geen vergelijkbaar conculega maar wel de high end doelgroep.
Te goedkoop , dan zal het wel niets zijn zo zou de markt denken.
te duur, daar zit wel de doelgroep , verkoop zal minder zijn. wel een naam hoog te houden.
en het is high end.... ::)
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte. allemaal ouwe meuk...maar klinkt o zo lekker...
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

dennis_g

Citaat van: mmuetst op november 25, 2024, 22:10:17Dus na dit allemaal gelezen te hebben, zou de fabrikant er niet beter aan doen als het een betaalbaar concept zou zijn die bereikbaar is voor audio liefhebbers met een kleinere portemonnee? Waarom is C-Wave nu weer een concept voor een klein groepje die het kunnen betalen?

13000 voor de versterker. Maar ook met chip die de DAC vervangt. Het ding vervangt feitelijk een voorversterker, eindversterker, en de DAC. Als het dan ook nog beter klinkt dan valt het misschien best mee.

Wat me nog wel bijstaat van de show in Veldhoven: de volumeregeling van de Eversolo streamer werd gedaan met een tablet, de versterker heeft nl geen afstandsbediening. Maar doet dat dan niet afbreuk aan het signaal? Dat vraag ik me af.

mmuetst

Citaat van: dennis_g op november 26, 2024, 12:38:2013000 voor de versterker. Maar ook met chip die de DAC vervangt. Het ding vervangt feitelijk een voorversterker, eindversterker, en de DAC. Als het dan ook nog beter klinkt dan valt het misschien best mee.

Wat me nog wel bijstaat van de show in Veldhoven: de volumeregeling van de Eversolo streamer werd gedaan met een tablet, de versterker heeft nl geen afstandsbediening. Maar doet dat dan niet afbreuk aan het signaal? Dat vraag ik me af.
Digitale volume regeling, ik denk geen afbreuk.

Rob_Dingen

Citaat van: dennis_g op november 26, 2024, 12:38:20Wat me nog wel bijstaat van de show in Veldhoven: de volumeregeling van de Eversolo streamer werd gedaan met een tablet, de versterker heeft nl geen afstandsbediening. Maar doet dat dan niet afbreuk aan het signaal? Dat vraag ik me af.
Theoretisch niet maar je hoort het wel.

Rob

mmuetst

Dat mag ik hopen dat je het hoort als de volume harder of zachter wordt geregeld.

Rob_Dingen

Citaat van: mmuetst op november 28, 2024, 18:34:02Dat mag ik hopen dat je het hoort als de volume harder of zachter wordt geregeld.
Er zullen er hier genoeg zijn die dat niet horen.

dennis_g

Vandaag en morgen is de show in Zwolle, voor diegenen die het in Veldhoven gemist hebben🙂

Mediator

Als digitaal dan zo slecht is/was, waarom stappen we dan niet weer over naar analoog? Wat mij betreft is dit een hype. Alles kan minder klinken in de high end. Het punt is een beetje je best te doen om digitaal of analoog goed te laten klinken. Dat was 20 jaar geleden ook al mogelijk met digitaal. In de jaren vijftig van de vorige eeuw waren er ook al goede opnames en goed geluid voor de veeleisende audiofiel.

Ik zit vrijwel helemaal op deze lijn:

RZeemering

Wat een saaie zelfverzekerde meneer is dit zeg...
Lekker makkelijk elk ander audiomerk slecht noemen en elke audiofiel een apparatuur luisteraar.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.

Xander32

Is dit een 13 mille versterker 🙄 Het oogt iig niet zo met al die zichtbare schroeven  :nowink: Wel mooi compact.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

mmuetst

Citaat van: RZeemering op december  1, 2024, 01:08:43Wat een saaie zelfverzekerde meneer is dit zeg...
Lekker makkelijk elk ander audiomerk slecht noemen en elke audiofiel een apparatuur luisteraar.

Hij deed mij een beetje denken aan zo'n oom die we allemaal in de familie hebben, die het allemaal beter weet.
Maar als je op hun website kijkt zie je ook de nodige onzin zoals kabels die ze aanbieden (van een ander merk).
Ben het wel met hem eens dat er mensen bezig zijn met zoeken naar de heilige graal binnen audio. Het is elke keer weer beter of het geeft meer rust. Maar als dat onderdeel is van je hobby en je er plezier aan beleeft, wie is die oom om daar over te oordelen  :D.

dennis_g

Niemand die in Zwolle is geweest om de set te beluisteren? Blijkbaar niet😯