Welke purifi versterker raden jullie aan?

Gestart door Karel_XXX, maart 25, 2024, 20:36:33

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Liko

Citaat van: Liko op mei 15, 2024, 23:08:28Ik kan niet begrijpen, waarom je een Purifi versterker online in Sloveniƫ koopt.
In Nederland ook gewoon verkrijgbaar.

jossie

Heb je geprobeerd zonder triggerkabel of het probleem er dan ook is? Ik zie in het filmpje nog een aarddraadje van een platenspeler zitten? Zijn jouw XLR kabels fabrieksmodellen of zelfbouw? Heb je een multimeter?

Omni !

Tabcam

Oh, helemaal vergeten te vermelden in de eerste post, wie weet is het de discrete opamp. Ik heb een veel luidere aan/uitzet pop met de SparkOS dan met een LM4562 of een OPA1622.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Glarioo

Citaat van: Kurt op mei 15, 2024, 22:32:50De test die je, als ik het goed begrijp, nog niet gedaan hebt, is een andere VV (dan de P6) getest icm met de Apollon?

Klopt, enkel met de P6.

Glarioo

#54
Citaat van: Liko op mei 15, 2024, 23:08:28Ik kan niet begrijpen, waarom je een Purify versterker online in Sloveniƫ koopt.
In Nederland ook gewoon verkrijgbaar.

Waar in Nederland/Belgie?

Glarioo

#55
Citaat van: jossie op mei 15, 2024, 23:25:22Heb je geprobeerd zonder triggerkabel of het probleem er dan ook is? Ik zie in het filmpje nog een aarddraadje van een platenspeler zitten? Zijn jouw XLR kabels fabrieksmodellen of zelfbouw? Heb je een multimeter?



Triggerkabel heb ik ook al eens losgemaakt, zonder resultaat.

Dit zijn de xlr kabels: https://www.amazon.com.be/dp/B07BLNS2JW?ref=ppx_yo2ov_dt_b_product_details&th=1

Ik heb geen multimeter.

Glarioo

#56
Citaat van: Tabcam op mei 15, 2024, 23:34:24Oh, helemaal vergeten te vermelden in de eerste post, wie weet is het de discrete opamp. Ik heb een veel luidere aan/uitzet pop met de SparkOS dan met een LM4562 of een OPA1622.

De OPA1656 heb ik ook. Had ik gevraagd aan Apollon om die mee te leveren. Heb echter geen idee hoe die ik opamps moet vervangen. Ben niet zo technisch aangelegd en ik ben bang om 't helemaal om zeep te helpen.

Vhond

Hier ook mensen met luisterervaring met de Hypex Nilai?

Glarioo

#58
Zojuist het aardedraadje losgemaakt, zonder resultaat.

Glarioo

#59
Citaat van: Tabcam op mei 15, 2024, 22:44:27Dat de ene versterker meer last heeft van ground loops en dc offset dan de andere kan klopeen. Je kan zeggen de schuld van het ontwerp maar het goed ompolen van alle apparatuur kan ook soelaas bieden. Weet niet of je dat al gedaan hebt natuurlijk.

Ik zou zelf trouwens niet zomaar zaken uit emails publiek maken. Een samenvatting geven vind ik zelf wat netter.

Verder vind ik Tibor wel meewerken met het proberen te stellen van een hypothese en het vinden van de bron. Het vervalt snel naar wijzen en dat helpt niet per se met het sneller vinden van een oorzaak. Het vinden van die oorzaak is op afstand best moeilijk.


Met ompolen bedoel je de stekker anders in het stekkerblok steken? Heb ik ook al gedaan, echter zonder resultaat.

De reden dat ik denk dat het probleem bij het ontwerp van de Apollon zit is dat het zich bij andere eindversterkers niet voordoet.

Kurt

* Zo te zien is de preamp waarschijnlijk ook geaard. Als eens geprobeerd de preamp te verbinden met een snoer/stekker zonder aarde?
* Zitten de stroomkabels van de preamp en de eindversterker op 't zelfde circuit?
* Finale test zou een test met een andere preamp kunnen zijn.

Glarioo

Citaat van: Kurt op mei 16, 2024, 08:40:32* Zo te zien is de preamp waarschijnlijk ook geaard. Als eens geprobeerd de preamp te verbinden met een snoer/stekker zonder aarde?
* Zitten de stroomkabels van de preamp en de eindversterker op 't zelfde circuit?
* Finale test zou een test met een andere preamp kunnen zijn.

Eerst de preamp zonder aarde aarde aangesloten, dan beide, die tikken blijven.
Stroomkabels zitten op hetzelfde circuit.
Andere preamp zit ik ook aan te denken.

Glarioo

#62
Die P6 geeft dus een "signaal" door naar de eindversterker. Twee eindversterkers "filteren" dat en de Apollon niet. Of zoiets.
De P6 schakelt met relais, denk ik, ik hoor toch iets klikken.

jossie

Ik hoor in het filmpje tekens twee clicks bij elkaar, is de eerste een relais (click) in het apparaat en de tweede door de luidsprekers?
Omni !

Glarioo

#64
Citaat van: jossie op mei 16, 2024, 12:56:02Ik hoor in het filmpje tekens twee clicks bij elkaar, is de eerste een relais (click) in het apparaat en de tweede door de luidsprekers?
Daar lijkt het op, ja. De luidste klik, door de luidsprekers, is wanneer het lampje van de bron op de P6 aangaat.

Kurt

Volgende test zou best een andere VV zijn, of een integrated die je ook als VV kan gebruiken even te testen. Als je van je dealer een andere P6 hebt gekregen, verondersel ik dat hij ook nog een VV heeft van een ander merk? Het zou wel straf zijn dat ze dat bij Parasound niet gezien zouden hebben. Ik verdenk de Sloveen.

BMW850

Hallo,

Ben benieuwd of er er iemand in bezit is van de nieuwe Purifi 1ET9040BA versterkers en wat de ervaringen zijn.

Zijn er ook forumleden die bv een Purifi 1ET9040BA of het vorige model de 1ET7040SA hebben met een lineaire voeding?

Diegene die een Purifi 1ET9040BA in bezit hebben nodig ik uit met een drankje om deze eens te proberen op mijn B&W 800d luidsprekers ben namelijk zeer nieuwsgierig hoe deze modellen presteren.

https://youtu.be/wOgY18ZPp-Q?feature=shared

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein