Aanleggen nieuw netwerk - nieuwste technologie

Gestart door El Nino, maart 18, 2024, 19:15:06

« vorige - volgende »

blue-eyes

Ik heb dat ook gedaan. Elke verdieping een switch, vanuit elke switch een fiber kabel naar een 10Gb glas switch, NAS, camera systemen, centrale unit, etc. allemaal op de glasbak, ster principe.

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Lyngdorf MP40, Arcam PA240, Arcam PA720, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 3 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Wotnix

Citaat van: eduard op september 24, 2024, 16:09:15Waarschijnlijk weet je het wel maar met glasvezel kan je niet te scherpe bochten maken. En de conctoren zijn een stuk gevoeligger voor stof en vuil.
OM4 Multimode valt redelijk mee, en op zulke afstanden is vervuiling niet zo heel belangrijk. Beter natuurlijk om niet met je patatvingers de connecties aan te raken maar ok.. Qua scherpe bochten is dit onder controle.
| Denon X2700H | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | LG 63' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |

Wotnix

Citaat van: blue-eyes op september 24, 2024, 17:22:25Ik heb dat ook gedaan. Elke verdieping een switch, vanuit elke switch een fiber kabel naar een 10Gb glas switch, NAS, camera systemen, centrale unit, etc. allemaal op de glasbak, ster principe.

SFP+ is me nog wat te duur  ;)
| Denon X2700H | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | LG 63' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Lyngdorf MP40, Arcam PA240, Arcam PA720, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 3 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Wotnix

Ik had er naar gekeken, maar vind het een enorme klap geld.
Ik heb twee mediaconverters die de conversie verzorgen in de meterkast en op mijn kamer en naar zolder voor mij is dat prima.

El Nino

Heb de configuratie bepaald en voor de volgende set-up gegaan:
- Cloud Gateway Max als router met 2TB opslag
- U7 Pro Max (3 plafond antenna's) welke maximaal bereik geeft in alle delen van het appartement)
- USW switch (2x), 1 voor audio installatie en 1 voor in kantoor
- G5 Turrect camera

Alles is gespecificeerd op 2.5 GBe, en CAT6 bekabeld, dus klaar voor de toekomst!

Nu alles nog installeren en programmeren.
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

El Nino

Ubiquity heeft een hele mooie configurator, waarbij de de plattegrond van je ruimte kunt oploaden. Vervolgens geef je aan welke binnen- en buitenmuren en ramen zijn. Op basis van de m2 en de doorlaatbaarheid van de muren geeft de configurator middels kleurcodering aan wat het bereik is.

Less is more, je kunt schuiven om zo je dekking optimaal te maken en blind spots te voorkomen.

Heb erg goede ervaringen met Ubiquity en ook de UI is heel goed.
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

WillyP

Of het waar is, weet ik niet, maar het volgende is mij verteld. Nadat Apple de afdeling had opgedoekt, waar de verschillende Airport modellen werden ontworpen, is een aantal ontwerpers voor zichzelf begonnen. Zo ontstond het bedrijf Ubiquiti.

Het verhaal zou kunnen kloppen. Ik ben het met El Nino eens dat zowel de hardware als de software erg goed zijn.

Robbo

Citaat van: El Nino op oktober  2, 2024, 12:10:30Heb de configuratie bepaald en voor de volgende set-up gegaan:
- Cloud Gateway Max als router met 2TB opslag
- U7 Pro Max (3 plafond antenna's) welke maximaal bereik geeft in alle delen van het appartement)
- USW switch (2x), 1 voor audio installatie en 1 voor in kantoor
- G5 Turrect camera

Alles is gespecificeerd op 2.5 GBe, en CAT6 bekabeld, dus klaar voor de toekomst!

Nu alles nog installeren en programmeren.

Mooie setup.  Maar waarom zo'n high-end APs ?  Let wel zenden is maar de helft van het verhaal.  De clients moeten ook terug kunnen praten over dezelfde afstand.   

katwax

Citaat van: WillyP op oktober  2, 2024, 13:02:35Of het waar is, weet ik niet, maar het volgende is mij verteld. Nadat Apple de afdeling had opgedoekt, waar de verschillende Airport modellen werden ontworpen, is een aantal ontwerpers voor zichzelf begonnen. Zo ontstond het bedrijf Ubiquiti.

Het verhaal zou kunnen kloppen. Ik ben het met El Nino eens dat zowel de hardware als de software erg goed zijn.
De oprichter heeft bij Apple gewerkt, maar ik lees nergesn dat het met een aantal ontwerpers was.
Robert Pera Founder Ubiquiti
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

El Nino

Citaat van: Robbo op oktober  2, 2024, 13:23:20Mooie setup.  Maar waarom zo'n high-end APs ?  Let wel zenden is maar de helft van het verhaal.  De clients moeten ook terug kunnen praten over dezelfde afstand.   

Omdat Hi-End over 10 jaar vanzelf low End wordt en met dit soort zaken er verder de komende jaren niet over na hoeft te denken.

El Nino

Spullen zijn geleverd en de aannemer / electricien gaan alles mooi inbouwen. heb ons nieuwe appartement gelijk laten voorzien van een akoestisch plafond en de TV achterwand ook van akoestische dempende platen laten voorzien.

Verder een SOPRO akoestisch dempende ondervloer laten leggen, zodat er geen problemen onstaan met de benedenburen.

Eind November is alles klaar en dan ik de UI gaan inregelen.