Ervaring met medische letselschade? Erkenning , en nu?

Gestart door Spijkie, maart 13, 2024, 08:42:45

« vorige - volgende »

Spijkie

Zonder er al te diep op in te willen gaan , zijn er toevallig op t forum advocaten met ervaring medische letselschade verhalen etc? Dan kom ik graag in contact.

Gr Spijkie
Lumin,T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Audes

Laan

Ik ben er geen, maar sta wel in contact met dergelijke partijen.
Woonkamer:  Marantz model 40n | GoldenEar Triton reference |  Rega P3 - Exact - Neo psu - Trichord Dino mk3/Dino + | PliXiR Cube8
Man-cave: Vitus audio RI 101mk2 | Focal Scala Utopia Evo | Lumin U1 + X1 | Marantz SA11mk2 | Nottingham Analogue Spacedeck - Ortofon Cadenza Red - Gold Note PH 10 - PSU 10 | PlixiR elite BAC 3000
Man-cave: Ayon Spirit V | Sounddeco Alpha F3 | Atoll ST300

Spijkie

Citaat van: Laan op maart 13, 2024, 08:54:03Ik ben er geen, maar sta wel in contact met dergelijke partijen.

Dat betekent dat je goede partijen kent Laan? Bedankt voor je snelle reactie

Gr Spijkie

Laan

Citaat van: Spijkie op maart 13, 2024, 09:15:41Dat betekent dat je goede partijen kent Laan? Bedankt voor je snelle reactie

Gr Spijkie

Ik ken er enkele waarin we in voorkomende gevallen naar doorverwijzen. Die werken op no cure no pay basis.
Woonkamer:  Marantz model 40n | GoldenEar Triton reference |  Rega P3 - Exact - Neo psu - Trichord Dino mk3/Dino + | PliXiR Cube8
Man-cave: Vitus audio RI 101mk2 | Focal Scala Utopia Evo | Lumin U1 + X1 | Marantz SA11mk2 | Nottingham Analogue Spacedeck - Ortofon Cadenza Red - Gold Note PH 10 - PSU 10 | PlixiR elite BAC 3000
Man-cave: Ayon Spirit V | Sounddeco Alpha F3 | Atoll ST300

eduard

Waarschijnlijk kan je zorgverzekeraar je ook de goede kant op wijzen.

Faxe

Als de persoon in kwestie een rechtsbijstandsverzekering heeft zou ik daar beginnen. Als de aansprakelijkheid eigenlijk wel vast staat zou ik zelf niet kiezen voor no cure no pay. De kosten van de verhaalsactie kun je dan gewoon meenemen in de claim.

Zorgverzekeraar zal niet veel voor je doen. Ze willen wel eventueel de medische kosten die je hebt gemaakt verhalen maar daar schiet je met uitzondering van het eigen risico niet zoveel mee op.

Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Holo Audio Spring 3 Level 2 | Paradigm Persona 3F | REL S/510 | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus met Forester F2 voeding | Degritter

Spijkie

Citaat van: eduard op maart 13, 2024, 09:47:56Waarschijnlijk kan je zorgverzekeraar je ook de goede kant op wijzen.

Al geraadpleegd, die doen niks

Spijkie

Misschien iets meer context:

De klacht vanuit mij ligt bij t ziekenhuis ,schriftelijk. Is opgepakt door de onafhankelijke klachtencommissie. Gesprek staat gepland volgende week. Ziekenhuis heeft een schriftelijke reactie gestuurd waarin staat dat ze volgens hun niks verkeerd hebben gedaan.

Vanuit een gesprek tussen mij en een advocaat maak ik op dat t wat complexer is.er is op meerdere vlakken niet goed gehandeld in mijn optiek. Er dient een medisch juridisch adviseur ingeschakeld te worden uiteindelijk.

Maar eerst moet het gesprek plaats vinden. Naar wat ik heb begrepen, maar ik kan er flink naast zitten, gaan alleen no cure no pay ergens mee aan de slag als er duidelijk is dat t ziekenhuis of arts aansprakelijk is.

Rechtsbijstand is niet van toepassing.

Gr Spijkie

Peerless Monster

Enkel ervaring vanuit ziekenhuis-kant:
Als jij schade hebt geleden omdat het ziekenhuis iets niet goed heeft gedaan, dan kan je het ziekenhuis aansprakelijk stellen.

Wat ik weet is dat het ziekenhuis (en de verzekeraar) van het ziekenhuis kijkt naar de schade die is opgetreden en of het ziekenhuis daar aansprakelijk voor is. Vanuit dat oogpunt kan je financiële compensatie krijgen.
En het is afhankelijk van wat voor onderzoek er heeft plaatsgevonden in het ziekenhuis, die uitslag zegt niet altijd iets over dat jij als patiënt dan ook geen schadevergoeding zou kunnen krijgen.
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | PS Audio Perfectwave Transport | HifiRose RS130 | Acoustat model one + one and two + two | Michell of Dual CS510

Spijkie

Citaat van: Peerless Monster op maart 13, 2024, 16:16:27Enkel ervaring vanuit ziekenhuis-kant:
Als jij schade hebt geleden omdat het ziekenhuis iets niet goed heeft gedaan, dan kan je het ziekenhuis aansprakelijk stellen.

Wat ik weet is dat het ziekenhuis (en de verzekeraar) van het ziekenhuis kijkt naar de schade die is opgetreden en of het ziekenhuis daar aansprakelijk voor is. Vanuit dat oogpunt kan je financiële compensatie krijgen.
En het is afhankelijk van wat voor onderzoek er heeft plaatsgevonden in het ziekenhuis, die uitslag zegt niet altijd iets over dat jij als patiënt dan ook geen schadevergoeding zou kunnen krijgen.

Bedankt, begrijp ik helemaal.

Jinsu

Zijn vaak jarenlange procedures en zorgverleners hebben enkel een inspanningsverplichting en geen resultaatverplichting.
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Spijkie

Citaat van: Jinsu op april 19, 2024, 17:58:31Zijn vaak jarenlange procedures en zorgverleners hebben enkel een inspanningsverplichting en geen resultaatverplichting.

Dat weet ik

Spijkie

Citaat van: Peerless Monster op maart 13, 2024, 16:16:27Enkel ervaring vanuit ziekenhuis-kant:

Het ligt nu bij die betreffende afdeling.

Spijkie

Topic titel aangepast. Er is dus in ieder geval op 2 punten erkend door de medisch adviseur / jurist die mijn 2400 pagina's tellende dossier heeft doorgenomen. Op 1 punt moeten ze nog antwoord geven en dat zou in de komende 2 maanden kunnen.

Uiteindelijk kom je dan op het zakelijke gedeelte uit zoals de klachtenfunctionaris aangaf en dat is een vreemd iets. Ze hebben een voorstel gedaan in geld ,geen Amerikaanse toestanden, waar ik eigenlijk niet van weet wat ik ermee moet. Bij het besluit wat rechterlijke uitspraken gedaan waar ze het op gebaseerd hebben.

Ik mag er nog even over nadenken gelukkig maar raar is het wel.

Thamaesta

Als eerste veel sterkte. Wellicht is de zaak min of meer al afgehandeld. Ik heb laatst van een letseladvocaat begrepen dat een ziekenhuis de verkeerde nier had weggehaald bij een cliënt. Na veel op en neer erkende ze de schuld en kwamen ze met een schikkingsvoorstel van 35K. Uiteindelijk is dit meer dan 60K geworden. Laat je dus niet gelijk in de val lokken :embarassed:
JVC N7 -  Marantz av7703 - QSC CX versterkers- QSC AD speakers - Arendal 1723s LCR - Velodyne 1000 Ultra - 7.1.4 DD Atmos -Sony X700 4K blu ray - PS5 - Nvidia Shield - RU Connected - In-Akustik - VNX Black Horizon Edgefree - Vicoustic

brtram

Een bekende naam uit mijn tijd in de verzekeringsbranche was Pals letselschade advocaten.
Dit bureau is nu onderdeel van Brandmrletselschade.nl

Kijk ook eens op Nationaal Keurmerk Letselschade https://deletselschaderaad.nl/nkl/

Spijkie

Ik heb al een tijdje niet gereageerd, er is ondertussen iets van vooruitgang. De verzekeraar van het ziekenhuis en de juridische afdeling hebben een medisch oordeel op basis van het dossier geveld en er is dus op 2 punten erkenning. Een ander punt wat ik heel belangrijk vind daar stapten ze overheen. Ik heb dus een letselschade advocaat in de arm genomen die alles van me overneemt. Blij toe want het gaat er zakelijk aan toe en dat vind ik lastig om zelf te blijven. Ook de advocaat vaart op het advies van de medisch adviseur , logisch ook , en neemt mijn standpunten hierin mee. Het is nu vooral afwachten wat de medisch adviseur gaat zeggen.

Spijkie

Citaat van: brtram op februari  3, 2025, 20:45:57Een bekende naam uit mijn tijd in de verzekeringsbranche was Pals letselschade advocaten.
Dit bureau is nu onderdeel van Brandmrletselschade.nl

Kijk ook eens op Nationaal Keurmerk Letselschade https://deletselschaderaad.nl/nkl/

Het is inderdaad een advocaat aangesloten bij de letselschaderaad

Thamaesta

Heftig hoor, ook knap dat je dit verhaal wilt delen.

Nog even terug naar die medisch adviseur, is dit door een onafhankeelijk orgaan ingezet?
JVC N7 -  Marantz av7703 - QSC CX versterkers- QSC AD speakers - Arendal 1723s LCR - Velodyne 1000 Ultra - 7.1.4 DD Atmos -Sony X700 4K blu ray - PS5 - Nvidia Shield - RU Connected - In-Akustik - VNX Black Horizon Edgefree - Vicoustic

Spijkie

Citaat van: Thamaesta op februari  4, 2025, 22:14:20Heftig hoor, ook knap dat je dit verhaal wilt delen.

Nog even terug naar die medisch adviseur, is dit door een onafhankeelijk orgaan ingezet?

De eerste verwacht ik van niet maar weet ik niet zeker. De eerste is ingezet door de verzekeraar van het ziekenhuis. Ging wel heel netjes moet ik eerlijk zeggen maar vervolgens zijn er dus over de door mij aangedragen punten geen uitspraken gedaan. Nu heeft mijn advocaat ook een medisch adviseur ingeschakeld en ik verwacht, maar ook een aanname, dat die wel echt onafhankelijk is.

Spijkie

Citaat van: Thamaesta op februari  3, 2025, 19:51:58Als eerste veel sterkte. Wellicht is de zaak min of meer al afgehandeld. Ik heb laatst van een letseladvocaat begrepen dat een ziekenhuis de verkeerde nier had weggehaald bij een cliënt. Na veel op en neer erkende ze de schuld en kwamen ze met een schikkingsvoorstel van 35K. Uiteindelijk is dit meer dan 60K geworden. Laat je dus niet gelijk in de val lokken :embarassed:

Ik vind dit soort verschillen dus moeilijk te begrijpen en deels daarom een advocaat erbij gehaald.