Pirates of the Caribbean R1 of R2

Started by Kerstmanno, June 30, 2004, 00:12:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kerstmanno

Iemand al ervaringen met de R1 en R2 versie? Welke is aan te raden om te kopen?

RuudG

Ik begrijp dat de R1 versie stijf staat van de EE (Buena Vista did it again :( ). Van de R2 versie weet ik niks.

Ruud

FrankB

http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=4405

Helaas staat er niks over verschil in beeldkwaliteit, maar met deze nieuwe releases zal dat niet zoveel meer uitmaken.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

RuudG

#3
Quotemaar met deze nieuwe releases zal dat niet zoveel meer uitmaken.
Was het maar waar. Er zijn jammer genoeg vele titels, waarvan de videokwaliteit in R1 en R2 flink verschilt. Buena Vista heeft hier bv. een handje van, waarbij van een aantal titels de videokwaliteit in R2 duidelijk beter is als in R1. Ik weet alleen niet of dat voor Pirates ook geldt.

Ruud

FrankB

Quote from: RuudG on June 30, 2004, 12:58:46
Was het maar waar. Er zijn jammer genoeg vele titels, waarvan de videokwaliteit in R1 en R2 flink verschilt. Buena Vista heeft hier bv. een handje van, waarbij van een aantal titels de videokwaliteit in R2 duidelijk beter is als in R1. Ik weet alleen niet of dat voor Pirates ook geldt.

Ik had stiekem de hoop dat dat inmiddels wel rechtgetrokken zou zijn. Helaas dus. Alhoewel het volgens mij wel minder voorkomt dat er een echt slechte uitgave tussen zit.

Met pirates heb ik idd ook geen idee. Heb geen weergevers die dat aan het licht kunnen brengen helaas
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Kerstmanno

EE heb ik vrij weinig zin in. R2 kopen dus?

B.J.

Ik heb er beneden eentje liggen. Geen idee of het R1 of R2 is.
Wat is EE?

Kerstmanno

Quote from: Bas Janssen on July  1, 2004, 11:31:31
Ik heb er beneden eentje liggen. Geen idee of het R1 of R2 is.
Wat is EE?

Loop dan even naar beneden graag ;)

EE is edge enhancement.

spotmatic

Ik heb trouwens PotC R2 (gewoon de versie die je op iedere straathoek kon kopen). Ik projecteerde de film via mijn TW10, en ik moet zeggen dat het een erg goede transfer is. Ik kom zat slechte films tegen, maar PotC is gewoon heel erg fraai. EE heb ik volgens mij niet gezien, althans niet in een vorm waarin het stoort (enhancements worden op DVD's natuurlijk altijd toegepast, op de één meer dan de ander).
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Doerak

Dit is een stuk uit de recensie bij DVD Specials:

Deze DVD is uitgegeven in het originele aspect ratio van de film, namelijk 2.35:1, compleet in anamorfische uitvoering. De kwaliteit is werkelijk prachtig, haarscherp, een prachtig contrast en volle aangenaam felle kleuren. Hoewel een groot deel van de produktie uit duistere of donkere passages bestaat, waarbij het goede en solide zwartniveau duidelijk merkbaar is, is alles perfect in detail te volgen. Het detail gaat zelfs zover dat er vrijwel altijd een goed schaduwdetail is. Beeldruis, vuil en printbeschadigingen zijn in deze transfer niet aan de orde. Filmgrain komt vrijwel niet voor en als dat incidenteel het geval is, dan is dat slechts zeer minimaal van aard. Oplettende kijkers kunnen een enkel klein compressiefoutje constateren, maar ook die beperken zich tot een minimum. Knap werk!

Volledige link: http://www.dvdspecials.nl/recensies/content/recensie.php?id=253

bmateijsen

No offence, maar Ik heb het niet zo met Niels van DVDspecials..... Hij ziet heel veel fouten niet....

De R1 van Buena Vista bevat inderdaad een redelijke portie EE, maar ik moet bekennen dat de R2 niet echt veel minder heeft, hoewel ik deze versie niet op mijn Barco heb gezien, maar een BB tv van 70 cm en dan valt het toch wat minder op...

De EE op de R1 valt met name op in de achtergrond, bijv. vanuit de haven over de bergentoppen.... En wat gebouwen bij de grote aanval...  Toch is het plaatje op zich niet bedorven daardoor, ik heb het weleens veel erger gezien.  ;)

Groet Bjorn

Doerak

Quote from: bmateijsen on July  1, 2004, 15:52:46
No offence, maar Ik heb het niet zo met Niels van DVDspecials..... Hij ziet heel veel fouten niet....

Groet Bjorn

Goed hier dan een stukje uit de recensie van DVDzine  ;)

Het 2.35:1 en tevens anamorfische beeld is gelijk aan het bioscoopformaat en ziet er ontzettend goed uit. Zoals we natuurlijk mogen verwachten van een recente film als deze, bevat deze geen vervelende artefacts of storingen. Het enige wat je wel misschien kunt waarnemen is wat lichte filmgrain maar dit is dan ook écht minimaal. Het schaduwdetail is goed, de kleuren zijn fel en het beeld is gewoon haarscherp, met minimaal gebruik van edge enhancement! Kunnen andere maatschappijen nog een voorbeeld aan nemen. Alles bij elkaar is het gewoon een zeer goede tot uitstekende transfer naar DVD!

Volledige link: http://www.dvdzine.nl/reviews/reviews.php?id=979

bmateijsen

Leuk ;)

Maar je maakt je punt.... Christian noemt in ieder geval wel de EE, maar volgens hem was het dus niet zo duidelijk aanwezig... Tja... het is ook maar net of je erop let. Die scenes die ik net noemde is het gewoon overduidelijk. Sommigen zullen dit minimaal noemen, anderen zullen dit teveel noemen.

Ik vind het met deze hoeveelheid wel prima en niet echt afleidend. Star Wars 1 is veel erger....

Groet Bjorn