R_volution PlayerOne 8K

Gestart door Teejoo, februari 17, 2024, 11:29:46

« vorige - volgende »

williams

Citaat.  Kijk bij 4k en 12 bit 4:4:4: of 4:2:2 maximaal 30frames/sec

Bij deze settings even kijken en in geval van 2160p met 60fps gewoon terug zetten naar chroma 4.2.0.
12bit met dus chroma 4.4.4. en 60 fps wordt teveel bitjes en is ook zinloos.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Teejoo

Citaat van: riwi op augustus  6, 2024, 12:55:34Deze speelt op 24 fps en 1080p. Ik denk dat ze voor BDMV andere player software gebruiken dan voor een losse mkv file.
Ik zou auto framerate op on zetten dan speelt de file in zijn orginele framerate af.
Ik zou auto resolution off zetten dan convert de speler alles naar de ingestelde resolutie 2160p mbv de VS10 engine.
Weet je dat laatste zeker Riwi? Ik moet even mijn settings nakijken, maar ik heb wel degelijk altijd de resolutie van de bron.

williams

Citaat. Weet je dat laatste zeker Riwi? Ik moet even mijn settings nakijken, maar ik heb wel degelijk altijd de resolutie van de bron.   

Hier ook autoresolutie op off en dan gaat de R_Volution alles upscalen naar de ingestelde resolutie .
In jouw geval zou ik de scaling door de Envy laten doen alsmede de chroma .

Ik heb hier trouwens geen problemen meer gezien met macro blokkend of drop frames of iets dergelijks. 😊
Lijkt me meer een combinatie van de rips .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

riwi

Citaat van: Teejoo op augustus  6, 2024, 16:33:59Weet je dat laatste zeker Riwi? Ik moet even mijn settings nakijken, maar ik heb wel degelijk altijd de resolutie van de bron.

Jij wilt dat ook, omdat je een externe scaler gebruikt. De meeste mensen laten de VS10 engine de scaling doen. En dus autoresolution=Off

Teejoo

Citaat van: riwi op augustus  6, 2024, 18:34:25Jij wilt dat ook, omdat je een externe scaler gebruikt. De meeste mensen laten de VS10 engine de scaling doen. En dus autoresolution=Off
Oh, ik dacht dat zijn probleem was dat hij niet de originele resolutie etc. kreeg. Foutje!

Teejoo

Citaat van: williams op augustus  6, 2024, 16:42:51In jouw geval zou ik de scaling door de Envy laten doen alsmede de chroma .
Uiteraard, vandaar mijn setting op on.

Citaat van: williams op augustus  6, 2024, 16:42:51Ik heb hier trouwens geen problemen meer gezien met macro blokkend of drop frames of iets dergelijks. 😊
Lijkt me meer een combinatie van de rips .
Dat zal zeker, maar het geeft wel aan dat de firmware nog niet optimaal is omdat dit soort issues nooit voorkwamen met de Zappiti en ATV bij deze files. Ik had eigenlijk wel verwacht dat er inmiddels alweer een 1-2 firmware updates geweest zouden zijn. Dune brengt ze veel frequenter uit.

Nielsje

Standaard staan de AI video settings aan. Deze beïnvloeden de beeldkwaliteit negatief.
Je kan dit uitzetten'

CitaatSettings -> System -> Device Preferences -> About -> Tap "Android TV OS build" seven times.
You can find the AI functions under Developer options -> More Settings
Epson TW9400 - Adeo Rugby Plus Tensio Grey 2 - Marantz SR5015 - R_volution Player One 8k - Teufel Theater 500 - Teufel 20 Mk2 - Teufel Reflekt

ccpl

Ben aan het twijfelen: R_Volution 8k mini kopen, of jaarlijks 50 euro opdissen om m'n Zapitti 4k mini weer een wall te geven...

Logix

Heeft deze speler inmiddels weer wat updates gehad? Eventueel ook de optie om een 21:9 video wall te selecteren?

N1v3K

Citaat van: Teejoo op augustus  6, 2024, 12:28:15Maar aangezien nu elke fabrikant overgestapt is naar deze chipset zal dat redelijk snel in orde komen...

Dat is maar afwachten.
Alle fabrikanten stappen over en ze hebben allemaal problemen.

Vooralsnog blijft de Realtek 1619 de betere chip.