Mcintosh ma7200 of Ma8950 wat is het grote verschil, vooral in klank bv?

Gestart door Samro, februari 7, 2024, 19:02:06

« vorige - volgende »

Samro

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Samro

Citaat van: Xander32 op september  5, 2024, 21:18:45Weinig te klagen lijkt me 🙂

Nee dat deed hij ook niet. Maar ik vind het wel mooi hoor dat ik af en toe kan luisteren, en muzikaal is zijn nieuwe set wel  :wub: De transistor VV gaan we ook nog beluisteren op zijn eindversterker. Althans dat is wel de bedoeling. Die heeft fysieke toonregelaars wat ik zelf wel handiger zou vinden.

Samro

Vandaag nu ook de nieuwe transistor voorversterker (Mcintosh, C55) als ik me niet vergis beluisterd. We konden al snel horen wat we de mooiste klank vonden in vergelijk met de buis C2800. De C55 klinkt absoluut levendiger en meer open, en bredere sound. Binnen 5 minuten had vriend al beslist de de transistor VV mag blijven!

Mvg, Samro

minplus

If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Laan

Woonkamer:  Atoll st 300 | Audiolab 8300 xp | GoldenEar Triton reference
Man-cave: Vitus audio RI 101mk2 | Focal Scala Utopia Evo | Lumin U1 + X1 | Marantz SA11mk2 | Nottingham Analogue Spacedeck - Ortofon Cadenza Red - Trichord Dino mk3.

Samro

Mij ook veel te duur. Maar luisteren vind ik wel leuk. Kost me niks  :nowink: Ik heb nog gewoon mijn KLEINE Mcintosh MA5300 (en klinkt ook prachtig. Voor mij duur genoeg!
Citaat van: Laan op september 21, 2024, 18:05:05€12000, geen geld.

Kurt

Citaat van: Samro op september 21, 2024, 13:58:56Vandaag nu ook de nieuwe transistor voorversterker (Mcintosh, C55) als ik me niet vergis beluisterd. We konden al snel horen wat we de mooiste klank vonden in vergelijk met de buis C2800. De C55 klinkt absoluut levendiger en meer open, en bredere sound. Binnen 5 minuten had vriend al beslist de de transistor VV mag blijven!

Mvg, Samro
Op welke eindversterker(s)?

Samro

Kurt

Als je de kans hebt moet je eens luisteren naar combinatie van de MC611 of de MC1.25KW ...

Samro

Citaat van: Kurt op september 22, 2024, 01:16:07Als je de kans hebt moet je eens luisteren naar combinatie van de MC611 of de MC1.25KW ...
't Zijn wel mooie monoblokjes! :wub: Voorlopig eerst geen luistersessies. We gaan nu genieten van wat we hebben. Af en toe luisteren bij vriend. Hij luistert hier ook wel eens. En dat vinden we leuk. ::)