Ervaringen met Davis Millesime 5

Gestart door Yep, september 21, 2024, 10:53:01

« vorige - volgende »

Yep

Hallo

Momenteel ben ik in het bezit van een paar Dali Suite 1.5 met bijbehorende centerspeaker. Voor het laag heb ik een BK Gemini 2. Receiver is een Denon AVR 2400H. Set bevalt prima, maar soms begint het toch een beetje te jeuken.

Nu zie ik op marktplaats een set Davis Millesime 5, Heeft iemand ervaring met deze speaker en hoe verhoudt het zich tot de Dali 1.5 qua geluidsbeeld?

Natuurlijk ga ik zelf ook eerst luisteren

Yep

Beluisterd en gekocht. Voor 250 euro, een koopje. Prima laag, de Gemni kan de deur wel uit

Yep

Nog even een vraag. Heb de subwoofer ertussen uitgehaald. Alles opnieuw doorgemeten dmv Audyssey.

Front speakers staan nu op large en crossoverop volle band. Center op klein en crossover op 80Hz

Lage tonen LPF voor LFE 250 Hz. Ik vraag mij af of dit wel klopt. Helaas kan ik nergens de specs van de speakers vinden op het internet.

Op zich klinkt de muziek wel goed.

Ralf67

Houdt de BK Gemini subwoofer voor HT er gewoon bij.

Je hebt niet zomaar een apart LFE kanaal voor het laag.

Als het grote luidsprekers zijn kan je ze prima op large zetten.

Een 13 cm woofertje voor LFE inzetten ?

Yep

Hoi Ralph
Die foto heb ik ook gezien, ik heb wel gezien dat ze belastbaar zijn tot 91db, verder niets te vinden.
Vanmiddag ga ik de sub er weer tussen zetten. Denk dat ik ze eerst op small zet. Heb nu met muziek/radio de Denon op mode direct, wanneer ik dit zo laat doet de sub straks niet mee en gaat het laag naar de fronts.