Nog nieuws onder de zon bij USB kabels?

Gestart door Spijkie, januari 13, 2024, 16:04:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

J.A.F._Doorhof

Voor de duidelijkheid
Dit is een kabel voor heel andere toepassingen.

Het idee kwam omdat we in dat gebied op dit moment de snelste en meest stabiele kabels leveren.

We hebben geen kabels korter dan 5 mtr bv maar zijn wel in staat volle snelheid usbc over 15 meter te krijgen. En zelfs nog met 2 pigtails wat uitkomt op 17.5 ;)

Dus vandaar dat het ons puur leuk leek het te testen in een ander gebied ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spijkie

Citaat van: Mao op maart  5, 2024, 13:15:46Ja Spijkie als je iets in de markt wil zetten en zeker in de Audio highend markt moet je niet met dit soort zaken aankomen met verloopjes en dit soort lengtes. Die kabel zou best goed kunnen zijn maar de concurrentie is er ook nog. Het zou net even anders kunnen klinken maar is het ook beter? En wat zou zo een kabel kosten vol met compromissen. Hoor het wel als de kabel getest is door een lid hier.

Ja anders had ik t zeker willen proberen, beschouw mezelf als redelijk objectief in dit soort zaken.
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

RZeemering

Citaat van: Mao op maart  5, 2024, 13:15:46Ja Spijkie als je iets in de markt wil zetten en zeker in de Audio highend markt moet je niet met dit soort zaken aankomen met verloopjes en dit soort lengtes. Die kabel zou best goed kunnen zijn maar de concurrentie is er ook nog. Het zou net even anders kunnen klinken maar is het ook beter? En wat zou zo een kabel kosten vol met compromissen. Hoor het wel als de kabel getest is door een lid hier.
Tenzij je een heel goed verhaal hebt dat juist de lengte belangrijk is om bepaalde zaken goed voor elkaar te krijgen. Of eigenlijk niet zo'n goed verhaal maar wel zo opgeschreven dat veel mensen denken dat het een goed verhaal is.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

J.A.F._Doorhof

Ons verhaal is simpel
Alles onder de 5 meter werkt niet
10 meter is handig
15 meter is ideaal

Audiofiele kabels zouden in die toepassingen binnen een dag aan gort zijn ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RZeemering

Citaat van: J.A.F._Doorhof op maart  5, 2024, 18:30:16Ons verhaal is simpel
Alles onder de 5 meter werkt niet
10 meter is handig
15 meter is ideaal

Audiofiele kabels zouden in die toepassingen binnen een dag aan gort zijn ;)
Als je geld wil verdienen aan jouw kabels in de audiofiele wereld moet het wel een beter verhaal worden.
Iets met elfjes en maanlicht en dwergen en hamers :P
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

J.A.F._Doorhof

We willen de audio markt helemaal niet op.
Zoals gezegd dit is een test puur voor de lol

Ik verwacht er niets van aangezien in niet echt geloof in audio kwaliteiten op kabels met fout correctie maar ben altijd in voor een test.

Als ik iets verkoop dan moet ik er 100% achter staan en dat zou ik niet doen bij audiofiele USB kabels.

Dus test voor de lol niets meer en niets minder.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RZeemering

Ik was alleen maar aan het dollen Frank :)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

J.A.F._Doorhof

Weet ik wel ;)
Maar denk voor de zekerheid even uitleggen dat ik er echt niets van verwacht.

Als ze wel fantastisch zouden klinken dan wil ik ze best verkopen natuurlijk, maar erop richten geen enkele intentie ;)

Het is in ieder geval een volledig wetenschappelijk te verantwoorde kabel zonder magische kwaliteiten. Behalve dat je ze in de knoop kan leggen en nog blijven ze foutloos :)

Dus aan de ene kant verwacht ik juist dat ze enorm goed zouden werken juist omdat ze alles foutloos over brengen.

Ben dus stiekum best benieuwd.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

HuubF

Citaat van: J.A.F._Doorhof op maart  5, 2024, 20:05:35Weet ik wel ;)
Maar denk voor de zekerheid even uitleggen dat ik er echt niets van verwacht.

Als ze wel fantastisch zouden klinken dan wil ik ze best verkopen natuurlijk, maar erop richten geen enkele intentie ;)

Het is in ieder geval een volledig wetenschappelijk te verantwoorde kabel zonder magische kwaliteiten. Behalve dat je ze in de knoop kan leggen en nog blijven ze foutloos :)

Dus aan de ene kant verwacht ik juist dat ze enorm goed zouden werken juist omdat ze alles foutloos over brengen.

Ben dus stiekum best benieuwd.

Nou ik wil de kortste (5m) kabel wel testen. Dan kan de server weer naar de andere kant van de kamer. Mijn dac is ontstellend gevoelig.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

J.A.F._Doorhof

Hij ligt nu bij Rob
Laten we dat eerst afwachten.
Maar daar kan een 5 mtr inderdaad een uitkomst zijn.

De 5mtr hebben 1 booster en intelliconnect
Dat is dezelfde die bij Rob ligt
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

HuubF

Citaat van: J.A.F._Doorhof op maart  5, 2024, 22:35:42Hij ligt nu bij Rob
Laten we dat eerst afwachten.
Maar daar kan een 5 mtr inderdaad een uitkomst zijn.

De 5mtr hebben 1 booster en intelliconnect
Dat is dezelfde die bij Rob ligt

Ok ik hoor wel wanneer ik aan de beurt ben.  ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Spijkie

Waar een simpele vraag al niet toe kan lijden , grappig om te lezen hoe het heen en weer gaat. Ik bedoel dit positief  :clapping:
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

J.A.F._Doorhof

Dat maakt het leuk en interessant ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Mao

Maar nu zijn er al wat resultaten bekend over een test ben wel benieuwd.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

Rob_Dingen

Ik moet jullie nog even teleurstellen.
Heb de adapters binnen maar die werken dus niet kan er mijn telefoon niet mee laden dus krijgen de kabels geen stroom.
Heb andere besteld maar zit een week in het buitenland zodat het testen nog op zich laat wachten.

Rob

jaco

Hmm is dit niet net zo als audiofiele ethernetkabels ?
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Spijkie

Citaat van: jaco op maart 23, 2024, 21:55:33Hmm is dit niet net zo als audiofiele ethernetkabels ?


Klopt daar zitten ook verschillen tussen
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Rob_Dingen

Citaat van: jaco op maart 23, 2024, 21:55:33Hmm is dit niet net zo als audiofiele ethernetkabels ?
Netwerk kabels heb ik nog nooit getest USB wel en dat is wel te horen waarbij duurder niet altijd beter hoeft te zijn.

Rob

John Wx

Citaat van: Rob_Dingen op maart 24, 2024, 11:07:36Netwerk kabels heb ik nog nooit getest USB wel en dat is wel te horen waarbij duurder niet altijd beter hoeft te zijn.

Rob

Voor jou te horen neem ik aan anders is er nog wel 1 miljoen dollar op te halen voor je
Versterking: Kenwood /  Bron: Pro-Ject - PC - Nokia 8000 - Kenwood CD
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster / StraightWire
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Rob_Dingen

Citaat van: John Wx op maart 24, 2024, 11:16:01Voor jou te horen neem ik aan anders is er nog wel 1 miljoen dollar op te halen voor je
Dat heb ik niet nodig, en ik hoef me voor een ander niet te bewijzen.
Doe en zeg wat ikzelf vind en doe er mee wat je wil.

Rob

John Wx

Citaat van: Rob_Dingen op maart 24, 2024, 11:23:48Dat heb ik niet nodig, en ik hoef me voor een ander niet te bewijzen.
Doe en zeg wat ikzelf vind en doe er mee wat je wil.

Rob

Je hebt gelijk alleen ik hoor dat niet die "grote" verschillen of wil het niet

Kan ook komen door mijn afkeer van de audio en zijn scam cultuur die ik heb meegemaakt en aan meegedaan zelf

Dus thx voor de spiegel Rob fijne zondag
Versterking: Kenwood /  Bron: Pro-Ject - PC - Nokia 8000 - Kenwood CD
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster / StraightWire
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Rob_Dingen

Citaat van: John Wx op maart 24, 2024, 12:23:58Je hebt gelijk alleen ik hoor dat niet die "grote" verschillen of wil het niet

Kan ook komen door mijn afkeer van de audio en zijn scam cultuur die ik heb meegemaakt en aan meegedaan zelf

Dus thx voor de spiegel Rob fijne zondag
Ik hoor ook geen grote verschillen eerder kleine nuances.
Jij ook een fijne Zondag.

Rob

mmuetst

Citaat van: John Wx op maart 24, 2024, 12:23:58Kan ook komen door mijn afkeer van de audio en zijn scam cultuur die ik heb meegemaakt en aan meegedaan zelf
Zouden forum leden gevoelig zijn als iemand uit de business een keer uit de school klapt? Wat zou het zijn als bijvoorbeeld een Paul McGowan van PS audio ineens zou mededelen dat hij iedereen al die jaren totaal voor de gek hield?
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

John Wx

Citaat van: mmuetst op maart 24, 2024, 16:21:55Zouden forum leden gevoelig zijn als iemand uit de business een keer uit de school klapt? Wat zou het zijn als bijvoorbeeld een Paul McGowan van PS audio ineens zou mededelen dat hij iedereen al die jaren totaal voor de gek hield?


Die praat steeds mee wat de markt wil
Versterking: Kenwood /  Bron: Pro-Ject - PC - Nokia 8000 - Kenwood CD
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster / StraightWire
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

J.A.F._Doorhof

#174
Ik kan je verhalen vertellen die dicht in de buurt komen van wat je schetst, van industrie insiders.
Natuurlijk zijn er dingen die verschil maken, je moet je alleen soms wel afvragen of je niet ook je gezonde verstand moet gebruiken.

Een netwerk kabel heeft fout correctie dus zal absoluut geen invloed kunnen hebben op het signaal.
Zodra dat wel gebeurt zou dit betekenen dat elke keer als je iets over het netwerk kopieert je een ander bestand aan de andere kant krijgt, wat boeken onleesbaar maakt, films zien er steeds anders uit en foto's krijgen bij elke transfer een andere kleur of missen pixels. Iedereen weet dat dit niet gebeurt en dat files over een netwerk gewoon zonder verlies gekopieerd worden.

Zelfde met USB kabels, zolang er een fout correctie aanwezig is maak je mij echt niet wijs dat er verschillen zijn. Zodra we gaan spreken over analoog of overdracht zonder fout correctie dan word het verhaal anders en dan zou je verschillen kunnen zien en horen.

Het probleem wat ik heb met de audio markt is dat mensen geld afgetroggeld word met mythische eigenschappen.

Aangezien het jaren geleden is kan ik het volgende wel vertellen.
Wij hebben een tijdje Eichmann pluggen en kabels geïmporteerd en iedereen die die kabels testte moest toegeven dat voor het geld ze waanzinnig goed waren, de pluggen hebben ook een weg gevonden naar flink wat kabel bouwers. Maar wil je een merk succesvol maken (toen) moet het ook in winkels liggen.

We hebben de kabels en pluggen naar 5 grote audio dealers gestuurd.
ALLEMAAL waren ze unaniem overtuigd van de kwaliteit en gaven ook aan ze zelf te gaan gebruiken.
Probleem was de kabels in de winkel te verkopen, ze waren namelijk beter dan kabels die voor 2-4x de prijs verkocht werden en de marge op onze kabels waren te laag omdat de prijs te laag was.

MAW we hebben een product wat beter is, maar het word niet gevoerd omdat de marge te laag is, waarmee de klant dus 4x zoveel geld betaald voor een inferieur product met kennis van de verkoper. We kregen zelfs als advies de prijs gewoon x4 te doen.

Misschien runnen wij ons bedrijf teveel gericht op de klant maar na die ervaring is het mij wel duidelijk, kabels is voornamelijk heel veel geld verdienen, en als de marge maar hoog genoeg is is er altijd wat beters. En jammer genoeg vallen mensen er met open ogen in en denken serieus de mythische kwaliteiten te horen.

Waarmee ik nogmaals niet zeg dat er geen verschil is (zelf ook gehoord) maar de prijs die je betaald is bizar.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"