Philips audio

Gestart door ruud2, januari 11, 2024, 16:02:43

« vorige - volgende »

twani

Citaat van: Pjotr27 op december 20, 2024, 19:33:04Momenteel is er weer een hype omdat blijkt dat met wat kleine aanpassingen de eerste Philips Cd spelers waanzinnig klinken... ze waren dus blijkbaar niet zo gek in Eindhoven... denk hierbij aan de modellen met het ijzeren cdm-1 loopwerk

Ze waren in die jaren zeker niet gek in Eindhoven. Heb je gelijk in😉

Wordt nogal eens wat lacherig over gedaan daar waar het over audio van Philips gaat maar ze hebben echt mooie dingen gemaakt...

Kjelt

Nou ja die eerste DACs waren prijstechnische keuzes wat ik me nog herinner.
Sony wilde 16 bits Philips had 14 bits.
Waren zeker niet slecht hoor, die met die kroontjes waren erg goed, nu allemaal China fakes.
Beter echte 16 bits dan de huidige nep 30+ bits  ;D

twani

Ben al jaren lid van de TDA groep...

Dat zegt genoeg....

Enne, ik heb alleen maar 16 bits DACS.  Hoger wordt me te onrustig..

Mooi spul!

IMG_1991.png

Mediator

Mijn eerste serieuze audioversterker. Een Philips DFA888 met aan boord een TDA1541A S1. Was één van de betere aankopen die ik in mijn audioleven heb gedaan. Moet ergens rond 1989 zijn geweest. Valt voor mij ook onder de categorie muziek en geen hifi.

chansig

Nostalgie is ws een betere term.

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JBL 8400P, Monitor Audio RSW12,  Monitor Audio RXW12, Paradigm PW link,  akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mediator

Heeft niets met nostalgie te maken Hans. Sommige sets cijferen zich beter weg dan anderen. Ik heb aan genoeg spullen een 'weinig actieve herinnering'.

chansig

Teleskopos, 2 x JBL 8400P, Monitor Audio RSW12,  Monitor Audio RXW12, Paradigm PW link,  akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.