Samsung The Premiere LSP7T DLP Beamer

Gestart door mmuetst, juli 18, 2023, 21:29:30

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mmuetst

Ik ben me een beetje aan verdiepen in beamers en kwam dit tegen:
Samsung The Premiere LSP7T DLP Beamer
Op tweakers vond ik positieve reviews.
Is dit de toekomst voor beamers?
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

SpeedyAndré

Misschien is de eenvoud wat voor een bepaalde doelgroep, dlp en pixelshift hebben vrijwel alle vergelijkbare modellen van andere bekende merken zoals LG en Optoma.
Een nadeel is misschien dat hij toch tot 64cm van de muur komt als je de maximale beeldgrootte wil.
Diep gedetailleerd zwart hoef je niet te verwachten en een gladde muur of scherm is een must.
Wel leuk dat het net een tv is en dat er een laser in zit voor dit geld, hij was 2 jaar geleden €3500.
Zo bezien kan hij een grote lompe tv vervangen, al heb je dan meestal wel een scherm aan de muur.

Toch is ust niet te vergelijken met een 'gewone' (laser) projector, die zet toch echt een mooier plaatje neer met meer detail, rust en een betere convergentie.
Maar ja, dat is dan voor wie de ruimte verduistert, een audio set heeft en niet het licht aan laat.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

mmuetst

Bedankt @SpeedyAndré voor je antwoord. Kun je een voorbeeld geven van een "gewone" laser beamer.
En wat zijn de voor en nadelen t.o.v. een gewone lamp?
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

SpeedyAndré

Citaat van: mmuetst op juli 19, 2023, 16:13:28Bedankt @SpeedyAndré voor je antwoord. Kun je een voorbeeld geven van een "gewone" laser beamer.
En wat zijn de voor en nadelen t.o.v. een gewone lamp?
Daar zijn er inmiddels aardig veel van, de goedkopere hebben een dlp met pixelshift.
Ik kan alles wel gaan bespreken, maar er zijn denk ik genoeg topics over lamp vs laser,1080p of 4K en de basics van projectie.
Kijk eerst eens naar een budget en wat je wat plaatsing en verduisteren betreft voor mogelijkheden hebt, dan kunnen we wat gerichter kijken naar de verschillen.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

mmuetst

#4
Citaat van: SpeedyAndré op juli 19, 2023, 17:20:34Daar zijn er inmiddels aardig veel van, de goedkopere hebben een dlp met pixelshift.
Ik kan alles wel gaan bespreken, maar er zijn denk ik genoeg topics over lamp vs laser,1080p of 4K en de basics van projectie.
Kijk eerst eens naar een budget en wat je wat plaatsing en verduisteren betreft voor mogelijkheden hebt, dan kunnen we wat gerichter kijken naar de verschillen.

André  8)
Bedankt, kun je gewoon een middenmoter opnoemen als zoek basis van zo'n laser beamer? De rest Google ik wel  ;)
Wat donker maken van mijn mancave, er is maar één raam op het noorden dus weinig direct zonlicht. Dus dat komt wel goed. Budget, denk zo tussen de €1000 en €2000 (zonder scherm) maar  als een middenmoter boven dit budget zit is dat geen probleem. Ben vrij maagd op dit gebied en zoek wat handvatten.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

SpeedyAndré

https://www.beamerexpert.nl/beamers/laser-beamers/

Daar staan veel 'budget' modellen bij, sommigen voor presentatie die (te) veel licht geven.
Het serieuze spul met 4K panelen vind je bij Sony en Jvc, Epson heeft alleen pixelshifters.

Zelf koos ik een gebruikte Sony 4K met een lamp, die wordt na 2000 uur minder fel maar dat duurt wel even.
Daarbij wilde ik een gemotoriseerde lens voor meer flexibiliteit en dat ontbreekt op de cheapo's.
Een laser gaat bij de serieuze modellen 20.000 uur mee, of de cheapo's dat ook doen weet ik niet want er is meer dan de laser dat kan slijten (voeding, paneel, mechanische delen).
Verder hebben de cheapo's beperkte mogelijkheden om het beeld uit te richten als de pj niet recht voor het scherm en gecentreerd geplaatst kan worden.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

mmuetst

Bedankt voor deze info  :thumbs-up: ga hier verder mee zoeken.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Richard70…

Kijk eens in de markt sectie. Daar staan best een paar leuke tussen op het moment
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

ppeter

Een short throw beamer kan in sommige gevallen een alternatief zijn voor een gewone tv, om op een groot formaat te kunnen kijken en is ook iets makkelijker te plaatsen dan een reguliere beamer. Maar een beamer in een woonkamer en zeker met daglicht, heeft toch serieuze consequenties voor de beeldkwaliteit! In deze situatie is het dus noodzakelijk om te kunnen verduisteren en zal je moeten investeren in een ALR scherm.

Door de dalende prijzen van de grote maten nieuwe tv's, zie ik het succes van de UST beamers eerder somber in. Voor het budget zou ik een nieuwe Epson TW9400 of een 2dehands JVC/Sony van een forumlid/sponsor adviseren.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

mmuetst

Eerst maar verder inlezen, heb geen haast met een beamer.
Bedankt voor de nuttige tips.  :thumbs-up:
Geniet van Audio, maar betaal met mate.