Tune je FireFox browser

Gestart door Erik, juni 23, 2004, 22:07:46

Vorige topic - Volgende topic

Erik

http://www.texturizer.net/firefox/tips.html

Voor degenen die wat verder willen gaan.
Hier staan tips om zelf je browser te finetunen cq uit te breiden, door het gebruik van een soort .ini files (User.js, UserChrome.css en UseContent.css). Deze kende ik zelf nog niet, maar nu dus wel ;D.
Zo heb ik nu de google bar rechts bovenin een stuk groter gemaakt, een reclamefilter toegevoegd die idd een hoop reclame wegfiltert cq onzichtbaar maakt  (zelfs de beruchte flashreclame) , de maker van die tip beweert hiermee 98% van de reclame te weren en nog wat kleine dingetjes.

Heel erg slim maar ook heel erg handig al zeg ik het zelf.

ps wel goed opletten dat je tips in de goede .ini file stopt (trapte ik ook in, want ze lijken nogal op elkaar), anders werken ze niet.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

RuudG

Citeerde maker van die tip beweert hiermee 98% van de reclame te weren en nog wat kleine dingetjes.
Reclame en nog veel meer ongewenste rotzooi wegfilteren, werkt helemaal goed via de extension Adblock. Makkelijk configureerbaar en er zijn goede filterdefinities te vinden in de firefox fora.

Ruud

Sullivan

Hi,

Ik heb dit even geprobeerd maar krijg het niet aan de gang. Wel de goede files gebruikt en ook in de profile dir gezet. De file user.js moet letterlijk zo heten of eigenlijk frank.js (waarbij frank de user is)?

Er is toch geen reboot nodig?

mvg,
Frank

Erik

Geen reboot nodig, wel een vaste naam die user.js
En opletten dat je hem wel in de goede map aanmaakt (onder je "profile"), maar ook dat staat op die pagina. Al dan niet via een verwijzing naar andere pagina's ;)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

ps welke gebruik je? ik heb er één tussen zitten (reusing windows) waarvan ik me ook afvraag of hij wel werkt.

// Stop reusing active windows:
user_pref("advanced.system.supportDDEExec", false);

Of ik begrijp verkeerd wat hij moet doen.
- Winston Churchill

Sullivan

Om even te proberen de volgende:

// This one makes a huge difference. Last value in milliseconds (default is 250)
user_pref("nglayout.initialpaint.delay", 0);

// Click on throbber to go to Mozilla.org:
user_pref("browser.throbber.url", "http://www.stefanovic.nl/ht");

// Put an end to blinking text!
user_pref("browser.blink_allowed", false);

Maar het werkt niet.

mvg,
Frank

Erik

Deze leek me het makkelijkste om te testen en raad eens, het werkte ;D . Klik op het rondje onder de rode X en ik kom op je site. Wel eerst al je FF vensters afsluiten natuurlijk.

Blinking tekst zou ik niet weten, hoe of waar te testen. Nooit gezien eigenlijk.

Die millisecoinden heb ik van 0 naar 50 gebracht.
0 is volgens mij gelijk aan de default, 250 dus.
Als de site echt snel aanlevert, lijkt alles inderdaad veel sneller te renderen. Flits en het staat er al.

- Winston Churchill

Sullivan

Citaat van: Erik op juni 27, 2004, 20:28:58

Deze leek me het makkelijkste om te testen en raad eens, het werkte ;D . Klik op het rondje onder de rode X en ik kom op je site. Wel eerst al je FF vensters afsluiten natuurlijk.

Blinking tekst zou ik niet weten, hoe of waar te testen. Nooit gezien eigenlijk.

Die millisecoinden heb ik van 0 naar 50 gebracht.
0 is volgens mij gelijk aan de default, 250 dus.
Als de site echt snel aanlevert, lijkt alles inderdaad veel sneller te renderen. Flits en het staat er al.

Het werkt! Dom, dom en nog eens dom. Ik had de files onder de verkeerde profile gezet (user).

Blinking kan je testen op de tips & tricks pagina zelf. Bij het voorbeeldje staat een tekst te blinken. Ik heb er overigens weer uitgehaald ;).

mvg,
Frank

Erik

Mooi zo, dat is volgens mij de meeste gemaakte fout, dat gedoe met het juiste profiel kiezen ;D .
In het begin vervloekte ik het. Maar nu ik het hoe en waarom weet (beveiliging) en ik een paar keer het profiel heb gezocht en gevonden weet ik niet beter meer.

Zou als ik jou was die usercontent.css even aanmaken tegen ongewenste reclame op sites werkt als een tierelier. Vooral tegen blinkende reclame. ;)
- Winston Churchill

RuudG

Ik zal het nog maar een keertje zeggen, de Firefox extension Adblock is het ultieme middel om ads te blokkeren. Is eenvoudig te configuren en heeft o.m. de fraaie eigenschap dat ongewenste  troep op een website met een klik van de knop aan de filterdefinities toe te voegen is.

Erik

Dont worry Ruud, ik kende het al ;) maar prefereer altijd een kale FF met alleen de hoogstnodige extensies.

Ach what the hell, ik heb net windows  opnieuw moeten installeren wegens een foute hd melding. Al mijn oude profilen weer werkend gemaakt. Laatr ik maar eens gaan kijken wat die adblock kan. Kijken of hij beter is dan dat script.
- Winston Churchill

Erik

Nou eerlijk is eerlijk, hij kan toch wel ietsje meer. Ik kan nu ook specifieke plaatjes per site/ip filteren.
Dat levert soms extra leesruimte op ;)
- Winston Churchill

RuudG

Mooi dat je ervaringen met adblock positief zijn.

Citeermaar prefereer altijd een kale FF met alleen de hoogstnodige extensies.
Helemaal mee eens, maar ik zie adblock juist als de allerhoogstnodige (als dit woord bestaat) extensie. Vandaar dat ik een beetje aandrong ;)

Welke filterdefinities gebruik je? Met wat slimme reguliere expressies kun je het lijstje nl. heel klein houden. En de optie "collapse blocked elements", maakt inderdaad de adruimte vrij voor de echte info op de pagina.

Sullivan

Ik heb adblock nu ook geinstalleerd en dat werkt inderdaad erg fijn. Enig minpuntje is dat het scherm tijdelijk (fractie van seconde) wordt opgebouwd alsof de plaatjes er nog staan (je ziet ze niet). Bij een refresh kan je dat goed zien.

mvg,
Frank

Scarp

Leuke tooltip op het "adblock" tekstje rechtsonder in je browser trouwens :)

FrankB

Citaat van: Sullivan op juli  5, 2004, 16:14:16
Ik heb adblock nu ook geinstalleerd en dat werkt inderdaad erg fijn. Enig minpuntje is dat het scherm tijdelijk (fractie van seconde) wordt opgebouwd alsof de plaatjes er nog staan (je ziet ze niet). Bij een refresh kan je dat goed zien.

Dan moet je 'm zetten op "hide ad's" ipv "remove ad", meteen de collapse functie aanzetten en alle reclame lijkt verdwenen van het forum  ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Sullivan

Citaat van: frenkb op juli  5, 2004, 16:31:15
Dan moet je 'm zetten op "hide ad's" ipv "remove ad", meteen de collapse functie aanzetten en alle reclame lijkt verdwenen van het forum  ;D

Ja maar dan heb je weer onnodige witruimte en het is juist zo fijn dat je extra nuttige ruimte krijgt. Het is wel goed zo.

mvg,
Frank

RuudG

Met "remove ad" wordt de ad niet gedownload en heeft dus de voorkeur boven "hide ad" en met "collapse blocked elements" wordt de vrijgekomen witruimte weer hergebruikt.

Ruud

Erik

RuudG: Ik heb nog geen filterdefinitie ingesteld. Wel even op hun site gekeken in de hoop een kant en klare te vinden. Maar er waren zo veel scripts en meningen die er voor of er tegen waren. Dat ik uiteindelijk met lege handen terug ging, omdat ik ook niet meer wist. En dat is me nog niet vaak gebeurt.

Heb jij nog een leuke suggestie?
- Winston Churchill

RuudG

CiteerMaar er waren zo veel scripts en meningen die er voor of er tegen waren.
Ik herken het probleem :)

Attached zit het filter dat ik zelf met prima resultaten gebruik. Dit kan je dan weer verder tunen voor je eigen afwijkingen ;)

Via "import filters" onder "adblock options" is deze te laden in adblock.

Ruud

FrankB

Citaat van: Sullivan op juli  5, 2004, 16:37:52
Ja maar dan heb je weer onnodige witruimte en het is juist zo fijn dat je extra nuttige ruimte krijgt. Het is wel goed zo.

Frank, zoals Ruud ook al zei moet je dan de optie collapse blocked elements aanvinken, dan krijg je die ruimte weer terug  8)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

advr

Citaat van: frenkb op juli  6, 2004, 07:34:07
collapse blocked elements aanvinken, dan krijg je die ruimte weer terug  8)

Hoi,

Ik heb je script ook geprobeerd, werkt goed en meer leesruimte. ;D

Jammer voor de sponsoren van het forum  :o :o

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Sullivan

Citaat van: frenkb op juli  6, 2004, 07:34:07

Frank, zoals Ruud ook al zei moet je dan de optie collapse blocked elements aanvinken, dan krijg je die ruimte weer terug  8)

Jullie begrijpen niet helemaal wat ik bedoel. Ik heb nu remove ad aan staan en collapse blocked elements. Dat is ook wat ik wil: geen reclame met extra ruimte voor nuttige informatie.

Wat ik bedoel is het volgende. Neem dit forum voorbeeld en filter alle reclame's weg. Als je nu een paar keer achter elkaar op    klikt dan zie het scherm een fractie van een seconde verspringen. Hij bouwt dus eerst de pagina op met reclame en haalt deze daarna weg en doet dan een collapse. Deze verspringing vond ik een minpuntje, maar geen ramp.

mvg,
Frank

advr

Citaat van: Sullivan op juli  6, 2004, 08:16:35

klikt dan zie het scherm een

Ik snap wat je bedoelt, het knippert eventjes. Ik vind het niet echt storend, althans nog niet.  :)

Echter, de  heb ik niet op mijn scherm?? Hoe kan dat? :P

gr.

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

advr

Ik heb wel een probleem met adblock. Als ik adblock enable en ingesteld zoals hierboven vermeld en ik wil mijn webmail van planet, dan toont ie helemaal niets :P

Schijnbaar ziet ie de webmail pagina als pop up. O0

Hoe kan ik nu die webmailpagina uitsluiten van blokkering?? :o

Ad.