ALR spanscherm advies gevraagd

Gestart door boekhour, mei 18, 2023, 21:02:53

Vorige topic - Volgende topic

boekhour

En een nieuw projectiescherm topic. Ik zoek een ander scherm voor mijn thuisbios/mancave.

Situatieschets: momenteel gebruik ik een Projecta 2.40 breed vast scherm 16:9. Kijkafstand is ongeveer 3.75 a 4 meter. Ik wil breder gaan kijken zo rond de 2.65-2.75 zichtmaat, aangezien er veel series worden gekeken is 16:9 goed genoeg. (is dit bij ALR uberhaupt van belang aangezien het grijze scherm zelf al kaderachtige eigenschappen heeft)

Ik heb deels zwarte wanden en een wit plafond. De kamer kan overdag compleet worden verduisterd met zwarte verduisteringsgordijnen, echter er wil ook nog wel eens een spot gedimd branden. Dit in combinatie met de niet perfecte wanden/plafond zorgt er bij een wit scherm voor dat het contrast dan al behoorlijk achteruit gaat. Ik verwacht dat ALR het hierbij het aanzienlijk beter zal doen, zeker ook met het voorkomen van reflecties vanaf het plafond.

Wat vinden jullie momenteel het beste redelijk betaalbare (1000 a 2000 euro) ALR vast spanscherm voor  (niet short-throw) laser-projectoren op de markt? Een scherm met de typische voordelen van ALR maar met zo min mogelijk nadelen (hotspotting/sparkles).
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

Richard70…

Citaat van: boekhour op mei 18, 2023, 21:02:53En een nieuw projectiescherm topic. Ik zoek een ander scherm voor mijn thuisbios/mancave.

Situatieschets: momenteel gebruik ik een Projecta 2.40 breed vast scherm 16:9. Kijkafstand is ongeveer 3.75 a 4 meter. Ik wil breder gaan kijken zo rond de 2.65-2.75 zichtmaat, aangezien er veel series worden gekeken is 16:9 goed genoeg. (is dit bij ALR uberhaupt van belang aangezien het grijze scherm zelf al kaderachtige eigenschappen heeft)

Ik heb deels zwarte wanden en een wit plafond. De kamer kan overdag compleet worden verduisterd met zwarte verduisteringsgordijnen, echter er wil ook nog wel eens een spot gedimd branden. Dit in combinatie met de niet perfecte wanden/plafond zorgt er bij een wit scherm voor dat het contrast dan al behoorlijk achteruit gaat. Ik verwacht dat ALR het hierbij het aanzienlijk beter zal doen, zeker ook met het voorkomen van reflecties vanaf het plafond.

Wat vinden jullie momenteel het beste redelijk betaalbare (1000 a 2000 euro) ALR vast spanscherm voor  (niet short-throw) laser-projectoren op de markt? Een scherm met de typische voordelen van ALR maar met zo min mogelijk nadelen (hotspotting/sparkles).

Ik denk dat adeo verreweg de beste keuze is in die prijsklasse .
Ik zou Viktor eens benaderen, de ref2 is echt een mooi scherm
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K IW500 , center M&K IW500, Surround M&K S150. Subwoofer .M&K X15+
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo z9x8k

Richard70…

Plaatje van het scherm
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K IW500 , center M&K IW500, Surround M&K S150. Subwoofer .M&K X15+
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo z9x8k

J.A.F._Doorhof

Adeo is een mooi scherm.
Vaak geleverd en tot nu toe geen klachten.

Projecta heeft ook mooi materiaal.

We hebben in de winkel een boek liggen met de verschillende types als je een keer wil kijken (op afspraak)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

home@the movies

Citeerde ref2 is echt een mooi scherm

Let op, de Ref. is geen ALR scherm maar een High contrast scherm, de Ambient Grey is een ALR scherm, verwar beide doeksoorten niet met elkaar, ze hebben beide verschillende eigenschappen.

boekhour

De ref2 geeft idd positieve verhalen! Het is echter geen ALR scherm. Ik ben echt op zoek naar een goed ALR scherm wat de reflecties van lichte wanden aanzienlijk doet laten afnemen en contrastverhogend werkt, met zo min mogelijk hebben vd welbekende nadelen. Zijn er mensen die een dergelijk scherm met een moderne 4k beamer in gebruik hebben?
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

home@the movies

Citaat van: boekhour op mei 21, 2023, 22:02:32De ref2 geeft idd positieve verhalen! Het is echter geen ALR scherm. Ik ben echt op zoek naar een goed ALR scherm wat de reflecties van lichte wanden aanzienlijk doet laten afnemen en contrastverhogend werkt, met zo min mogelijk hebben vd welbekende nadelen. Zijn er mensen die een dergelijk scherm met een moderne 4k beamer in gebruik hebben?

Je kan altijd eens langskomen voor een demo van onze ALR schermen om te zien of ze aapje eten voldoen.

N1v3K

home@the movies

Citaat van: N1v3K op mei 31, 2023, 19:18:26Haha. Wat?  :laugh:

Echt waar fucking spelcorrector ikke niet schrijven kunnen  :crazy:  :crazy:  :crazy:
Er moest dus staan, "of ze aan je eisen voldoen"

Ik ga het zo laten staan, het is echt veel te grappig om aan te passen ;D  ;D

jasjenl

Ik weet niet waar je woont maar ik heb thuis een Adeo Ambient Grey scherm van 200 x 112 hangen, omgeving Nijmegen. Je mag best een keer komen kijken.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5