Fluissie's woonkamer ht

Gestart door fluissie, mei 8, 2023, 19:26:06

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fluissie

Nouuuuu  :nopompom: plaatjes spinnen idee gaat ook weer de vriezer in  :D

Wat een bagger geluid ten opzichte van een HD stream zeg

Nee dit is niks voor fluis

CZ79

Welcome home fluissie
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

fluissie


Staaled

Citaat van: fluissie op mei 11, 2023, 16:14:59Nouuuuu  :nopompom: plaatjes spinnen idee gaat ook weer de vriezer in  :D

Wat een bagger geluid ten opzichte van een HD stream zeg

Nee dit is niks voor fluis
Ik ga niet beweren dat vinyl technisch superieur is aan digitaal HiRes  ;) , maar een goede setup klinkt echt zeer zeer fraai. :)

Hier dan ook de laatste tijd meer speeluren dan digitaal. :headbanging:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

fluissie

Citaat van: Staaled op mei 12, 2023, 10:56:55Ik ga niet beweren dat vinyl technisch superieur is aan digitaal HiRes  ;) , maar een goede setup klinkt echt zeer zeer fraai. :)

Hier dan ook de laatste tijd meer speeluren dan digitaal. :headbanging:

ik begrijp de charme ervan en ja het klinkt niet verkeerd , echter als ik dan een nummer luister via vinyl
en vervolgens hetzelfde nummer gelijk erachteraan stream dan klinkt de stream toch echt een stuk beter

nu zal de argon audio tt met zijn element ook best wel een beperkende factor zijn echter voor mij is het hem niet waard om dan te gaan investeren in veel duurder spul om het dan (gelijkwaardig aan ? )beter te laten klinken

ach hebben we dit ook weer ervaren zeg maar  :thumbs-up:

jahtari

Denk dat het bij veel mensen ook gaat om de "gedwongen" aandacht van een LP, oftewel even bewust luisteren en blijven luisteren en niet oneindig doorzappen. En een LP hoes is natuurlijk hartstikke mooi, maar kost ook bakken met geld tegenwoordig.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

fluissie

Citaat van: jahtari op mei 12, 2023, 11:17:16Denk dat het bij veel mensen ook gaat om de "gedwongen" aandacht van een LP, oftewel even bewust luisteren en blijven luisteren en niet oneindig doorzappen. En een LP hoes is natuurlijk hartstikke mooi, maar kost ook bakken met geld tegenwoordig.

ja dat, en ik snap dat ook wel want het heeft wel wat am sich


chansig

Net zoals met wat ik met cd's had, had ik dat met vinyl ook: Kopen, kopen, kopen. Kast en dozen vol met cd's en vinyl. Ws voor de echte die-hards minder maar ik zat toentertijd aan de 1500 cd's (en welke ga je dan draaien ? ) en rond de 1200 lp's. Stond prachtig en de charme van een mooie vinyl box of cd box, daar was ik wel gevoelig voor.

Toen de streaming kwam en meer zijn intrede ging doen gebruikte ik beide veel minder. Ik had wel een mooie Pioneer platenspeler uit de jaren 80 icm met een Shelter element en wisselende phono trappen.

Ach mooi om gehad te hebben. Nu ook helemaal blij met de eindeloze mogelijkheden van streamen.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Fr@nk

Welcome back Fluis! Fijn je hier terug te vinden.  :headbanging:  :headbanging:  :headbanging:
Congrats met de mooie upgrade(s).
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

tonv

Leuk dat je er weer bij bent!
Was toch wel saai zonder jou

fluissie

#35
Citaat van: Fr@nk op mei 12, 2023, 18:30:01Welcome back Fluis! Fijn je hier terug te vinden.  :headbanging:  :headbanging:  :headbanging:
Congrats met de mooie upgrade(s).

Citaat van: tonv op mei 12, 2023, 18:35:17Leuk dat je er weer bij bent!
Was toch wel saai zonder jou

Dankjewel mannen ! Fijn om terug te zijn  :thumbs-up:

pameijer

Misschien een noob-vraag: maar waarom was je weg dan?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Mario D


fluissie

Een ban Vanwege een misplaatste opmerking van mij naar Frank toe,welke hij(volledig begrijpelijk) verkeerd interpreteerde.

Dit is van de week gelukkig netjes uitgepraat en vergeven door Frank  :thumbs-up:  :yinyang:  :popcorn:
 
Citaat van: pameijer op mei 12, 2023, 20:49:16Misschien een noob-vraag: maar waarom was je weg dan?

fluissie

#39
Citaat van: Mario D op mei 13, 2023, 07:20:53Upgrade naar een Sub3.?  :D

Je doelt op de te koop staande 1961 1v :D

Fluis zou fluis niet zijn als ik toch nog aan t donderen bleef idd

Plan is om die sub 3 te Halen idd echter is de markt volledig op zijn gat in een bepaalde prijsklasse dus heb een hard hoofd in de verkoop want ik ga 'm niet 'dumpen '

Ook overigens wellicht weer een dom idee van mij want ik kan beter een 2e 1961 1v erbij zetten want ik mis eigenlijk niks

Maar ik wil eigenlijk ook niks tot weinig meer uitgeven aan dit spul dus vandaar dit probeersel want dit kost me het minst

Ben momenteel mijn lichaam aan t 'upgraden' en dat kost een aanzienlijke duit wat voorrang heeft (tattoo)


pameijer

Citaat van: fluissie op mei 13, 2023, 07:33:43Een ban Vanwege een misplaatste opmerking van mij naar Frank toe,welke hij(volledig begrijpelijk) verkeerd interpreteerde.

Dit is van de week gelukkig netjes uitgepraat en vergeven door Frank  :thumbs-up:  :yinyang:  :popcorn:
 
Mooi, zo doen we dat. Nu niet roomser dan de paus gaan worden hè  :devil:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Mario D

Citaat van: fluissie op mei 13, 2023, 07:39:05Je doelt op de te koop staande 1961 1v :D

Fluis zou fluis niet zijn als ik toch nog aan t donderen bleef idd

Plan is om die sub 3 te Halen idd echter is de markt volledig op zijn gat in een bepaalde prijsklasse dus heb een hard hoofd in de verkoop want ik ga 'm niet 'dumpen '

Ook overigens wellicht weer een dom idee van mij want ik kan beter een 2e 1961 1v erbij zetten want ik mis eigenlijk niks

Maar ik wil eigenlijk ook niks tot weinig meer uitgeven aan dit spul dus vandaar dit probeersel want dit kost me het minst

Ben momenteel mijn lichaam aan t 'upgraden' en dat kost een aanzienlijke duit wat voorrang heeft (tattoo)



Haha idd daar doelde ik op, was zelf aan het kijken voor die sub 3 maar helaas is deze wit.  :nopompom: 

De prijs van de sub3 zit wel goed, heb hem zelf al eens in huis gehad en weet wat hij kan.  O0


fluissie

Mwah prijs is stevig hoor...

Heb ze overigens dual gehad samen met een svs ultra  :headbanging:

fluissie

#43
Mwah prijs is stevig hoor...

Heb er 2 gekocht voor 1700 samen met garantie ,deal was wel ze zelf een (behoorlijke klote) trap af te tillen

Heb ze dus al is als dual gehad :headbanging:

fluissie

#44
Posten op een tel is ook net niks haha

Staaled

Citaat van: fluissie op mei 12, 2023, 11:12:26ik begrijp de charme ervan en ja het klinkt niet verkeerd , echter als ik dan een nummer luister via vinyl
en vervolgens hetzelfde nummer gelijk erachteraan stream dan klinkt de stream toch echt een stuk beter

nu zal de argon audio tt met zijn element ook best wel een beperkende factor zijn echter voor mij is het hem niet waard om dan te gaan investeren in veel duurder spul om het dan (gelijkwaardig aan ? )beter te laten klinken

ach hebben we dit ook weer ervaren zeg maar  :thumbs-up:
Zo een draaitafel is leuk voor een avondje met vrienden op een minisetje en dat is zeker niet denigrerend
bedoeld want én heel leuk en gezellig én alle waar naar zijn geld (al zit audiospul wat dat betreft ook weer heel raar in elkaar :D ).
Ik kan zowel van draaien als streamen genieten en beide hebben sterke en zwakke kanten.

We hebben iig een mooie en veelzijdige passie en daar kan een mens blij om zijn. :)


"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Raymen

Hee die Fluis

Die is weer terug.
das een tijdje geleden kerel, welkom back
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

fluissie

Vanavond een fraaie marantz av8805a gehaald  :headbanging:

Heb ik voor de sr8015 gehad maar dit was wel een stap terug vond ik meteen al dus het was een kwestie van tijd eigenlijk dit


RonG

Citaat van: fluissie op mei 15, 2023, 20:39:08Vanavond een fraaie marantz av8805a gehaald  :headbanging:


Cool man,  O0 , welkom terug :)

Trabuca

Welkom terug Fluissie. Waar ga je nu mee versterken? Die mis ik nog in je handtekening
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub