Heeft coax trekken nog zin?

Started by Tan Morten, May 1, 2023, 17:12:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tan Morten

Nu alles via ethernet loopt, mijn ziggobox heeft niet eens meer een coax aansluiting.
Heeft het nog wel zin om coax kabels te trekken naar mijn nieuwe ruimte?

VlisChris

In mijn nieuwe huis is geen coax meer. Alles via ethernet.

Ik merk wel of dat verstandig was :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Rowdy

#2
Ik heb glasvezel aansluiting van SNLR. Vanaf de modem / router gaat een UTP kabel naar de Amino Aria 710 televisie tuner. Televisie wordt geleverd door TriNED. Hiervoor had ik Tele 2, waar ook UTP kabel naar de televisie tuner gebruikt werd.
Ik denk niet dat coax kabel leggen zin heeft.

CZ79

Alleen in COAX gebied zou dat zinvol kunnen zijn, al doet Ziggo sinds kort alles gewoon lekker via netwerkkabel met de nieuwste mediabox. Alleen dan nog COAX tussen het AOP en het modem
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

devil

Mijn advies als oud ziggo monteur gewoon ff een goede c9 coax kabel trekken want het beeld via de
coaxkabel is veel mooier.
We hebben zelf uit getest toen.
Stereo: Marantz PM11S3 || Audio Note Edma dac ||
HT: Denon 7200AW Auro 3D || Oppo 203 ||
Media box next || humax 5200 ||Pioneer Kuro 600M || Speakers:F Phonar Veritas P10 Edma|| R Phonar P5,5 Edma||C TMA || A Cabasse ||

mijkie

Hier alles in huis via cat7 van Belden en een paar stukjes glasvezel, alle coax hangt op een bos in de schuur
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

CZ79

Quote from: devil on May  1, 2023, 20:49:46Mijn advies als oud ziggo monteur gewoon ff een goede c9 coax kabel trekken want het beeld via de
coaxkabel is veel mooier.
We hebben zelf uit getest toen.

Is redelijk betrekkelijk, de testen met de nieuwe Next mini VS. Next waren bijna gelijk, van de 200 testers hebben er 4/5 de voorkeur gegeven aan de gewone Next. Rest merkte geen verschil, voorwaarde is dan natuurlijk wel een stabiele verbinding.

Test is gedaan met Coax op de Next en netwerkkabel op de Next mini.

Ik zie het ook of denk het te zien, maar overduidelijk is het niet
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Tinus_

Quote from: VlisChris on May  1, 2023, 17:16:47In mijn nieuwe huis is geen coax meer. Alles via ethernet.

Ik merk wel of dat verstandig was :)
Wat krijg je als aansluiting? Glas of CAI?
Rebuilding my HT

VlisChris

Quote from: Tinus_ on May  2, 2023, 08:01:15Wat krijg je als aansluiting? Glas of CAI?

Voor zover ik weet kunnen we kiezen; we konden op de keuzelijst gewoon CAI aansluitingen kiezen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Tinus_

Indien je cai kiest zal ik persoonlijk wel een coax naar je tv leggen.
Coax geeft nog steeds iets beter beeld bij de Delta i.p.v. de app of een losse decoder.
Indien je coax hebt kan je met een Ci+ module kijken en heb je maar één AB nodig.
Rebuilding my HT

VlisChris

Ik heb me, zeer tot mijn spijt!, laten overhalen over te stappen op interactieve tv :-\

Met als gevolg dat ik dus inderdaad twee afstandsbedieningen heb zometeen :-\
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Rowdy

Met mijn afstandsbediening van de televisie tuner kan ik ook de volume en ingangskeuze van de televisie bedienen. Op internet heb ik de code van mijn televisie, die ik nodig heb om het te regelen, gevonden.

Tan Morten

Ik heb nog een nieuwe rol coax liggen, die gooi ik er voor de zekerheid toch maar naar toe.
Beter mee verlegen dan straks om verlegen.

Dura

Quote from: VlisChris on May  2, 2023, 15:46:57Ik heb me, zeer tot mijn spijt!, laten overhalen over te stappen op interactieve tv :-\

Met als gevolg dat ik dus inderdaad twee afstandsbedieningen heb zometeen :-\
Gelukkig zijn er nog programmeerbare AB's.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

GH

Quote from: devil on May  1, 2023, 20:49:46Mijn advies als oud ziggo monteur gewoon ff een goede c9 coax kabel trekken want het beeld via de
coaxkabel is veel mooier.
We hebben zelf uit getest toen.

Het probleem is dat "toen"...... de omschakeling is gewoon begonnen en nu met de Next mini al klaar. De kwaliteit van de streams is gewoon hetzelfde zo niet beter (KPN zit nu geloof ik voor de glaskanalen op 14 Mb/s). En dat is voor linear tv kijken gewoon meer dan prima.

Richi

Ik zou geen coax meer aanleggen. In de 16 jaar dat ons huis oud is, hebben we het nooit gebruikt. We kijken nu NL Ziet via de Apple TV en dat bevalt uitstekend, op een enkele storing na, maar dat lijkt nu onder controle te zijn.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Dura

Quote from: Richi on May  6, 2023, 09:47:30Ik zou geen coax meer aanleggen. In de 16 jaar dat ons huis oud is, hebben we het nooit gebruikt. We kijken nu NL Ziet via de Apple TV en dat bevalt uitstekend, op een enkele storing na, maar dat lijkt nu onder controle te zijn.

Doe ik ook via een Shield. Dat gezeur van Ziggo de hele tijd, omdat ik vroeger wel tv kijken maar internet had via de telefoon.
Op een gegeven moment kreeg ik zelfs iemand van Ziggo aan de deur, die mijn probeerde 'uit te leggen' dat door technische redenen ik over moest stappen op internet via de kabel. Klinkklare leugen!
Toen Ziggo de deur uitgeflikkerd en overgestapt op NLziet, nooit spijt van gehad, en geen twee keer per jaar een tariefverhoging meer, want internetaanbieders via de telefoon zijn niet zoals Ziggo monopolisten.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Fox

Voor de twijfelaars  :D

Technetix Coax en UTP Cat6 combikabel 20 meter Ziggo geschikt

UTP Cat6 en Coax combikabel in 1 compacte kabel op rol van 20 meter. Deze kabel past in een 16mm (5/8) buis die tegenwoordig standaard in woningen wordt gebruikt. Ziggo geschikt gecertificeerd.

Mao

Quote from: Tan Morten on May  1, 2023, 17:12:59Nu alles via ethernet loopt, mijn ziggobox heeft niet eens meer een coax aansluiting.
Heeft het nog wel zin om coax kabels te trekken naar mijn nieuwe ruimte?

Als je het niet nodig hebt heeft het geen zin.....mocht je het wel nodig hebben kan je het altijd nog doen.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels