Betaalbare streamer: EVERSOLO DMP-A6

Gestart door Huub-13, april 13, 2023, 11:52:08

« vorige - volgende »

H B

Citaat van: mmuetst op juli  7, 2024, 21:52:28Net de YouTube app geïnstalleerd. Wel gaaf hoor, nu kan ik bijvoorbeeld dit draaien:
Is nooit uitgeven op een album.
Ik heb hier twee bestanden geïnstalleerd:

Youtube Vanced APK en de MicroG apk.
Ik zie ook dat er nog een andere optie is:
SmartTube APK
Wat is jullie ervaring en welke vind je het beste werken?

SmartTube is voor Google/Android TV bedoelt, ik gebruik beide Vanced op de telefoon en SmartTube op de Nvidia Shield beide doen prima waar ze voor bedoelt zijn en geen reclame vooraf of tussendoor.

Jumping Jack

Moet ik ook nog eens proberen. Nu gebruik ik AirPlay om geluid van YouTube naar de eversolo te sturen.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

mmuetst

Ik heb net die SmartTube geïnstalleerd, maar mijn voorkeur gaat uit naar die andere versie Youtube Vanced.
De installatie ging wel makkelijk via de Eversolo web interface. Het beeld op de Eversolo is wel grappig, maar deze opname van het Jong Metropol orkest moet je op een groot scherm zien (en live is natuurlijk helemaal gaaf). Helaas is mijn Sony TV ten ziele gegaan.
Ben blij met deze optie, mag graag deze opname terug luisteren.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

mmuetst

Nog zo'n lekker nummer wat niet te vinden is op een album.
Hoe veel vreugde kun je halen uit slechts drie snaren  ;)

Darthvader

mmuetst

De DMP-A8 is nu ook uitvoerig getest door ASR. Haalt mooie cijfers op de pijnbank.

Klik hier voor de review

Jimi Hendrix

Ik heb tot mijn grote vreugde een verloren gewaande oude harde schijf teruggevonden, met daarop 2TB aan flac bestanden. Waarvan ruim 600 GB aan reggae  O0

Nu zou ik hier een backup van kunnen maken op een WD red hd en deze in een nas plaatsen. Heb hier nog twee van die schijven en 2 bay qnap nas liggen.

Of.....ik kan een SSD reepje aanschaffen en deze in de Eversolo plaatsen. Op dit moment is de Eversolo via usb aangesloten op een Devialet D120.

Welke route zou de beste geluidskwaliteit opleveren? En zijn er nog steeds issues met het navigeren door de library van de SSD in de streamer?
If I don't see you no more in this world, I'll meet ya on the next one, and don't be late. Don't be late!

Pjotr27

Citaat van: mmuetst op juli 22, 2024, 15:48:54De DMP-A8 is nu ook uitvoerig getest door ASR. Haalt mooie cijfers op de pijnbank.

Klik hier voor de review

Prachtig die cijfers,maar dat zegt mij eigenlijk helemaal niets. Er wordt op de ASR site alleen maar beoordeeld op meetwaarden. Hoe het klinkt (hoe subjectief ook) wordt verder niet vermeld.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

mmuetst

Citaat van: Pjotr27 op juli 24, 2024, 13:06:06Prachtig die cijfers,maar dat zegt mij eigenlijk helemaal niets. Er wordt op de ASR site alleen maar beoordeeld op meetwaarden. Hoe het klinkt (hoe subjectief ook) wordt verder niet vermeld.
Mijn visie is dat hij niet moet klinken, of wel neutraal moet zijn. De response van deze DAC is goed te meten. Geen jitter, super lage ruisvloer, rechte response en geen vervorming. Als je wilt dat het klinkt zet er dan een buizen voorversterker achter zonder terugkoppeling. De keuze is aan jou of je voor een (te) dure high-end machine gaat die volgens jou wel "klinkt" maar super slecht meet en daarom niet een waarde haalt van 20 a 22 bits vervormingsvrije weergave. De meetwaarden geven dus aan hoe puur het signaal blijft, dat is toch wat we willen? Ik heb trouwens zelf de DMP-A6 die minder meet dan deze DMP-A8 en ook die speler valt in de top categorie van DAC's/Streamers, voor mij goed genoeg.

mmuetst

Citaat van: Jimi Hendrix op juli 24, 2024, 12:54:17Welke route zou de beste geluidskwaliteit opleveren? En zijn er nog steeds issues met het navigeren door de library van de SSD in de streamer?
Niet, het is data. Alleen de snelheid van index is natuurlijk wel een dingetje

Pjotr27

Citaat van: mmuetst op juli 24, 2024, 15:27:10Mijn visie is dat hij niet moet klinken, of wel neutraal moet zijn. De response van deze DAC is goed te meten. Geen jitter, super lage ruisvloer, rechte response en geen vervorming. Als je wilt dat het klinkt zet er dan een buizen voorversterker achter zonder terugkoppeling. De keuze is aan jou of je voor een (te) dure high-end machine gaat die volgens jou wel "klinkt" maar super slecht meet en daarom niet een waarde haalt van 20 a 22 bits vervormingsvrije weergave. De meetwaarden geven dus aan hoe puur het signaal blijft, dat is toch wat we willen? Ik heb trouwens zelf de DMP-A6 die minder meet dan deze DMP-A8 en ook die speler valt in de top categorie van DAC's/Streamers, voor mij goed genoeg.

Ik snap je motivatie, klinken is wellicht ook niet het goed woord. Maar goed, ik moet de 1e streamers nog tegenkomen die me echt kan boeien. De meeste zijn erg saai om naar te luisteren, weinig verschil in kleur tussen diverse violen of andere instrumenten en vooral erg audiofiel... (breed, diep, veel detail, maar nauwelijks emotie of kippenvel).
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Kurt

Citaat van: mmuetst op juli 24, 2024, 15:27:10Mijn visie is dat hij niet moet klinken, of wel neutraal moet zijn. De response van deze DAC is goed te meten. Geen jitter, super lage ruisvloer, rechte response en geen vervorming. Als je wilt dat het klinkt zet er dan een buizen voorversterker achter zonder terugkoppeling. De keuze is aan jou of je voor een (te) dure high-end machine gaat die volgens jou wel "klinkt" maar super slecht meet en daarom niet een waarde haalt van 20 a 22 bits vervormingsvrije weergave. De meetwaarden geven dus aan hoe puur het signaal blijft, dat is toch wat we willen? Ik heb trouwens zelf de DMP-A6 die minder meet dan deze DMP-A8 en ook die speler valt in de top categorie van DAC's/Streamers, voor mij goed genoeg.
Dat klopt niet echt. Goede meetwaarden zijn idd belangrijk, maar de implementatie van de DAC filters zijn nog veel belangrijker. Dit zorgt ervoor dat DACs die dezelfde DAC chip gebruiken, toch heel anders kunnen klinken.

brt

En toch klinkt hij, hoorde ik.  Op z'n minst anders dan andere. Klank is niet (altijd) meetbaar.
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

mmuetst

Citaat van: Kurt op juli 24, 2024, 19:59:59Dat klopt niet echt. Goede meetwaarden zijn idd belangrijk, maar de implementatie van de DAC filters zijn nog veel belangrijker. Dit zorgt ervoor dat DACs die dezelfde DAC chip gebruiken, toch heel anders kunnen klinken.
De Eversolo die ik heb heeft de optie om verschillende filters te kiezen, je kunt in de metingen op ASR de verschillen zien, ik hoor het niet. Maar misschien heb ik gebrek aan subjectieve beleving, wie weet.

mmuetst

Citaat van: brt op juli 24, 2024, 23:28:14En toch klinkt hij, hoorde ik.  Op z'n minst anders dan andere. Klank is niet (altijd) meetbaar.
Of niet, maar klinken anderen zogenaamde High end spul die op de pijnbank slecht meten en als je dat gaat vergelijken is er misschien verschil. Ik ga voor de goed metende betaalbaar apparatuur en niet voor de BS high end spul. Maar een ieder staat vrij om wel te kiezen voor gebakken lucht.

Xander32

Jouw ultieme streamer is er eentje die nergens naar klinkt 🙃

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

toetertje

Ik vind het toch verbazingwekkend hoeveel van deze streamers wordt aangeboden op marktplaats.
Bijna iedere dag wordt er weer 1 aangeboden van slechts een paar weken oud.
Aan het gebruiksgemak, de metingen en de reviews zal het niet liggen, maar waaraan dan wel?

Xander32

Vaak gaat het om de bediening, hardware dan wel software.

Citaat van: toetertje op augustus 28, 2024, 12:36:24Ik vind het toch verbazingwekkend hoeveel van deze streamers wordt aangeboden op marktplaats.
Aan het gebruiksgemak, de metingen en de reviews zal het niet liggen, maar waaraan dan wel?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Citaat van: toetertje op augustus 28, 2024, 12:36:24Ik vind het toch verbazingwekkend hoeveel van deze streamers wordt aangeboden op marktplaats.

Mijn verklaring: het was een tijdje een hype, nu is er ongetwijfeld weer nóg een betere voor nóg minder geld.

Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

Jumping Jack

Citaat van: brt op augustus 28, 2024, 22:34:40Mijn verklaring: het was een tijdje een hype, nu is er ongetwijfeld weer nóg een betere voor nóg minder geld.

Dit wss. Mensen springen op de hype-trein en dan weer op de volgende, en dan weer...

Ik ben nog altijd erg blij met die van mij. Ding werkt feilloos.
Jumping Jack's set
Discogs

vergeerr72

Citaat van: Jumping Jack op augustus 29, 2024, 07:34:29Dit wss. Mensen springen op de hype-trein en dan weer op de volgende, en dan weer...

Ik ben nog altijd erg blij met die van mij. Ding werkt feilloos.
Als je dan ook nog Jumping Jack heet maak jij je naam dan ook wel waar 😀😀😀
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2/ Rhea, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Spijkie

Citaat van: brt op augustus 28, 2024, 22:34:40Mijn verklaring: het was een tijdje een hype, nu is er ongetwijfeld weer nóg een betere voor nóg minder geld.

Ja en vaak blind gekocht, valt na een paar maanden toch tegen voor t geld wat ze ervoor hebben betaalt en gaan zich dan verdiepen in andere streamers. Heb t zelf ook gedaan met auralic mini, toen een echte no brainer voor t geld maar er was beter te krijgen.
Lumin,T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Audes

Jumping Jack

Citaat van: vergeerr72 op augustus 29, 2024, 08:13:16Als je dan ook nog Jumping Jack heet maak jij je naam dan ook wel waar 😀😀😀

Op hifi-vlak al enige tijd eerder Sitting Jack hoor.
Jumping Jack's set
Discogs

mmuetst

Staat er gewoon bij op marktplaats bij de meeste advertenties: "Heb een versterker gekocht waar al streaming functie in zit" men wil minder kasjes (of de vrouw des huize wil minder kastjes).
Waarom men dan eerst toch een los kastje koopt....tja, geen idee?
Ik ben ook nog steeds een tevreden gebruiker van dit apparaat en ga binnenkort mijn bejaarde Bluesound verkopen (die trouwens nog prima werkt).

Tabcam

Citaat van: mmuetst op augustus 29, 2024, 15:13:51Staat er gewoon bij op marktplaats bij de meeste advertenties: "Heb een versterker gekocht waar al streaming functie in zit" men wil minder kasjes (of de vrouw des huize wil minder kastjes).
Waarom men dan eerst toch een los kastje koopt....tja, geen idee?
Ik ben ook nog steeds een tevreden gebruiker van dit apparaat en ga binnenkort mijn bejaarde Bluesound verkopen (die trouwens nog prima werkt).
Ik ga er niet vanuit dat de meeste Marktplaatsverkopers daar echt eerlijk over zijn. Je echte redenen vermelden helpt de verkoop vaak niet echt. Dat kan je wel tussen de regels door lezen maar niet altijd.

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i