Betaalbare streamer: EVERSOLO DMP-A6

Gestart door Huub-13, april 13, 2023, 11:52:08

Vorige topic - Volgende topic

Huub-13

Citaat van: Tabcam op augustus  6, 2023, 09:54:43Tunein Pro kost toch eenmalig 'maar ' $9.99 (zal in EU hoger zijn). Zie niet in waarom je dat niet zou doen als het dan reclamevrije start oplevert. Ik zou willen dat er meer internetservices zo werken en je digitale data niet je betaalmiddel is.

Oh, ik dacht dat het steeds opnieuw € 10,- was . . .
Eenmalig € 10,- is natuurlijk wel te doen.
Hifi Rose RS151 | Lyngdorf TDAI-3400 | Harbeth SHL5plusXD | Stax SR-009 + Stax Sigma + Stax 006t buizenversterker

Fox

Citaat van: Hannibal_ op augustus  5, 2023, 10:41:40http://forum.zidoo.tv/index.php?threads/sideloading-streaming-music-apps-aggregated-list.96057/

Hier staat een lijstje met appjes in waaronder YouTube vanced (met link naar de installatie)

Uhhh maar welke te kiezen uit die "YouTube vanced" lijst

Tabcam

Citaat van: Hannibal_ op augustus  6, 2023, 10:05:00Dat laatste weet je nooit echt zeker, ook niet als je betaald hebt, toch?
Wat bedoel je precies? De kostenuitleg van TuneIn staat hier, maar misschien bedoel je wat anders?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Marco66

Snap niet waarom iedereen zo moeilijk doet over tunein terwijl de native radio app op de eversolo ook prima werkt en reclamevrij is.
Woonkamer: Devialet Phantom 2
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

Hannibal_

Citaat van: Fox op augustus  6, 2023, 10:57:24Uhhh maar welke te kiezen uit die "YouTube vanced" lijst

Ik heb hier gedownload:

https://youtubevanced.org/

Daar kun je v18.something downloaden , werkt prima
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P8,
Mytek Brooklyn DAC+/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Citaat van: Tabcam op augustus  6, 2023, 11:34:20Wat bedoel je precies? De kostenuitleg van TuneIn staat hier, maar misschien bedoel je wat anders?

Ja...

Je gaf aan:

Citaat van: Tabcam op augustus  6, 2023, 09:54:43... Ik zou willen dat er meer internetservices zo werken en je digitale data niet je betaalmiddel is.

Daar doelde ik op. Het feit dat je betaald hebt wilt niet zeggen dat ze je digitale data niet gebruiken.

Maar suffe dooddoener van me, geldt natuurlijk voor alles over internet.
Mytek Brooklyn DAC+/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect

Jimi Hendrix

Laatst een vreemd fenomeen ervaren; ik kon overal bij op de Eversolo, behalve bij de streaming services. Herstart en factory reset konden dit niet oplossen. Als laatste optie de app opnieuw geïnstalleerd op de ipad, en ja hoor, bingo! Alles werkt nu weer naar behoren.

Het aparte is; ik had vorige week de Qobuz app geïnstalleerd via sideloading, gewoon om eens wat ervaring op te doen met sideloaden. Deze versie van Qobuz bleef wel gewoon benaderbaar en functioneel.

Huub-13

Het in gebruik nemen van de Eversolo is redelijk goed verlopen.
Echter ervaar ik een vervelend probleem, of eigenlijk twee . . .

Ik heb 2 playlists aangemaakt (om te starten).
- Open playlist 1 en start de muziek.
- Stop het afspelen van muziek in playlist 1.
- Open playlist 2 en start de muziek.
- Echter . . . begint nu playlist 1 weer te spelen!!
Ik kan playlist 2 pas starten als ik eerst een reboot uitvoer van de Eversolo.

Een ander probleem is dat bij het aanmaken van een playlist de laatst gekozen track boven aan de lijst wordt ingevoegd.
Zo komt de als laatste gekozen track bovenaan in de lijst te staan en de als eerste gekozen track onderaan.
Als ik een compleet album opneem in een playlist komt het laatste nummer bovenaan te staan en het 1e nummer helemaal onderaan.
Dit is natuurlijk onacceptabel.
Er is geen enkele mogelijkheid om dit te veranderen, geen mogelijkheid om een playlist te editen . .
Althans die heb ik niet kunnen ontdekken.

Zijn dit herkenbare problemen bij gebruikers?
Wat dit betreft was de Bluos app (Bluesound) vééél simpeler en intuïtiever.
Hifi Rose RS151 | Lyngdorf TDAI-3400 | Harbeth SHL5plusXD | Stax SR-009 + Stax Sigma + Stax 006t buizenversterker

Hannibal_

Citaat van: Jimi Hendrix op augustus  9, 2023, 16:22:46Laatst een vreemd fenomeen ervaren; ik kon overal bij op de Eversolo, behalve bij de streaming services. Herstart en factory reset konden dit niet oplossen. Als laatste optie de app opnieuw geïnstalleerd op de ipad, en ja hoor, bingo! Alles werkt nu weer naar behoren.

Het aparte is; ik had vorige week de Qobuz app geïnstalleerd via sideloading, gewoon om eens wat ervaring op te doen met sideloaden. Deze versie van Qobuz bleef wel gewoon benaderbaar en functioneel.

Vreemd?
Ik heb met de geïntegreerde Qobuz nog geen issue gehad.
Maar eigenlijk was het meer de app, begrijp ik.
Of denk je dat de factory reset ook wat gedaan heeft om het op te lossen?

Hannibal_

Citaat van: Huub-13 op augustus  9, 2023, 20:36:07Het in gebruik nemen van de Eversolo is redelijk goed verlopen.
Echter ervaar ik een vervelend probleem, of eigenlijk twee . . .

Ik heb 2 playlists aangemaakt (om te starten).
- Open playlist 1 en start de muziek.
- Stop het afspelen van muziek in playlist 1.
- Open playlist 2 en start de muziek.
- Echter . . . begint nu playlist 1 weer te spelen!!
Ik kan playlist 2 pas starten als ik eerst een reboot uitvoer van de Eversolo.

Een ander probleem is dat bij het aanmaken van een playlist de laatst gekozen track boven aan de lijst wordt ingevoegd.
Zo komt de als laatste gekozen track bovenaan in de lijst te staan en de als eerste gekozen track onderaan.
Als ik een compleet album opneem in een playlist komt het laatste nummer bovenaan te staan en het 1e nummer helemaal onderaan.
Dit is natuurlijk onacceptabel.
Er is geen enkele mogelijkheid om dit te veranderen, geen mogelijkheid om een playlist te editen . .
Althans die heb ik niet kunnen ontdekken.

Zijn dit herkenbare problemen bij gebruikers?
Wat dit betreft was de Bluos app (Bluesound) vééél simpeler en intuïtiever.

Het komt mij niet bekend voor?
Nu op vakantie.

Is dat met de playlists op je library?
Ik ben wel eens mijn NAS kwijtgeraakt nadat die eerder in slaap geraakt was. Maar hij vond de hele library niet meer. Toen speelde hij het album dat ik gekozen had niet (vond dat niet) en ging hij met mijn Qobuz playlist door die ik daarvoor gespeeld had.

Uit de reactie van Eversolo begrijp ik min of meer dat ik mijn NAS misschien een vast IP adres moet geven... maar nog bezig met ze.

Dat ie playlists omdraait is wel weird.

Je hoeft trouwens voor een album geen playlist aan te maken, kun je rechtstreeks spelen en dat gaat altijd goed hier.
Maar ja, wel vervelend idd als je wat albums achter elkaar wilt spelen.

Ik heb in de requested features draad ook opgenomen om gemengde playlists te kunnen maken (library en Qobuz). Maar dan moet dat ook wel werken.

Tja... BS bestaat al wat langer. Ik speelde tot nu toe met sonos en die doet dat ook wat flexibeler.
Ik denk dat de volgorde wel opgelost gaat worden, zal eens zoeken op hun portal.

Hannibal_

Apropos...

Toen ik hem kreeg kon je de wachtrij ook niet editten bv.
Intussen wel.
Ik zie dat ze er best hard mee bezig zijn, met de wensen.

Mijn sonos systeem heb ik 14 jaar en daar zijn in de loop van tijd ook mogelijkheden bij gekomen (ik zou niet weten wat ze nu nog toe moeten voegen, belachelijk flexibel).

BS is er ook al wel 10+ jaar denk ik.

Jimi Hendrix

Citaat van: Hannibal_ op augustus 10, 2023, 07:22:14Vreemd?
Ik heb met de geïntegreerde Qobuz nog geen issue gehad.
Maar eigenlijk was het meer de app, begrijp ik.
Of denk je dat de factory reset ook wat gedaan heeft om het op te lossen?

Ik vermoed dat het de ipad app was inderdaad en dat de factory reset hier los van heeft gestaan.
Het is sowieso handiger om eerst de app te herinstalleren bij eventuele problemen.
Vanwege de factory reset mag ik nu weer mijn muziek opnieuw gaan uploaden naar de unit, dit gaat gelukkig lekker rap via wifi.

Heb me voorgenomen om de app ook op mijn android telefoon te gaan installeren, mocht ik in de toekomst nog ergens tegenaan lopen, dan kan ik altijd even testen via de telefoon of het aan de app ligt.

Huub-13

De problemen die ik signaleerde in post #232 zijn voor een groot deel opgelost.

Het niet willen afspelen van een geselecteerde playlist is alleen het geval bij bediening via de iPad.
Bij bediening via de touchscreen aan het apparaat gaat alles vlekkeloos.

De volgorde van de nummers in een playlist is via de sorteeroptie aan te passen.
Mogelijkheden:
A->Z = sorteer alfabetisch van A naar Z
Z->A = sorteer alfabetisch van Z naar A
Sort by time from oldest to newest = sorteer op toevoeg-tijdstip (laatst toegevoegde track achteraan)
Sort by time from newest to oldest = sorteren op toevoeg-tijdstip (laatst toegevoegde track vooraan)

Enige probleem is nu dus nog de haperende bediening van playlists per iPad.
Inmiddels heb ik ook firmware v1.1.80 geïnstalleerd.
Misschien is die nog niet officieel, want ik heb me aangemeld voor ontvangst van Beta-versies.

Marco66

Mooie toevoeging met firmware 1.1.80 is radio paradise app en internet radio in de streaming map.
Blijft raar dat deze apps aangeven pcm 192 khz af te spelen terwijl ik sample rate op original heb staan en eversolo engine off!
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

Huub-13

Citaat van: Marco66 op augustus 11, 2023, 08:50:51Blijft raar dat deze apps aangeven pcm 192 khz af te spelen terwijl ik sample rate op original heb staan en eversolo engine off!
Waarom zet je die Eversolo engine op "off"?
Welke invloed heeft die eigenlijk?

Marco66

Citaat van: Huub-13 op augustus 11, 2023, 09:04:30Waarom zet je die Eversolo engine op "off"?
Welke invloed heeft die eigenlijk?

Ik hoor geen verschil en elke stap er tussen is vaak er 1 te veel naar mijn mening.

Fox

Hier de info van de laatste officiële Firmware.
Dus geen Beta.

New firmware release v1.1.80 for DMP-A6�

Change logs:

system
1. Optimized the problem that some audio connect cannot control the volume of the device
2. Optimized the problem that after the SSD is formatted, it will no longer be displayed occasionally
3. Optimized the SSD formatting volume label setting function
4. Added the setting that the brightness of the knob is completely turned off when the power is turned off
5. Added infrared shutdown command (0x4c)
6. Optimized the problem that individual APPs cannot be displayed in full screen
7. Optimized the problem that the volume adjustment screen does not display after the screen is turned off
8. Added Deezer music service function
9. Optimized the problem that the music service cannot be fast-forwarded occasionally
10. Optimized the problem that the artist album interface displayed incorrectly
11. Optimized the function of skipping albums and folders
12. Added playlist skip function
13. Optimized the display of the playlist interface
14. Optimized the seamless playback function of streaming media
15. Added the album cover display function of the file manager
16. Optimized the problem that the order of the playlist is wrong
17. Optimized the music service screening function
18. Optimized the problem that the SMB occasional service name does not display
19. Optimized the problem of occasional failure of the music library
20. Optimized the problem of slow acquisition when there is too much data in the music library
21. Optimized the playback details interface display
22. Optimized the problem of occasional flashbacks in music services
23. Optimized the problem of some CD-ROM playback freezes
24. Optimized the music service account login function
25. Optimized the sampling rate acquisition of streaming media
26. Optimized the SMB scanning function
27. Added Internet Radio (BETA) music service function
28. Added Radio Paradise music service function
29. Added Radio Paradise stream quality setting function

Control APP
iOS (v1.0.57)
1. Optimized the iPad display
2. Optimized the problem that the album picture of UPNP music files was displayed incorrectly
3. Optimized the music library to enter the last exit page by default
4. Optimized the problem of occasional flashbacks in the sliding music service list
5. Optimized music service screening function
6. Optimized the CUE file playback function
7. Optimized the file manager list display function
8. Optimized the playback details interface
9. Optimized the cloud disk list function
10. Optimized the problem of occasional flashbacks in the album artist interface
11. Added volume fine-tuning function
12. Optimized music service data acquisition
13. Optimized the problem that the iPad occasionally cannot rotate the screen
14. Optimized the problem that the keyboard cannot be closed occasionally in the search interface
15. Optimized the problem of incomplete acquisition of individual classification data of music services
17. Added Internet Radio (BETA) music service function
18. Added Radio Paradise music service function

Android (v1.0.87)
1. Optimized the playback details interface
2. Optimized the problem that the music service cannot be logged in occasionally
3. Optimized the problem of occasional flashback of music service search tracks
4. Optimized the file manager list display function
5. Optimized the problem that the track list occasionally fails
6. Optimized Android 8.0 compatibility
7. Optimized the music library to enter the last exit page by default
8. Optimized the function of volume keys to adjust the volume of the device
9. Optimized the filtering and sorting function of the music service
10. Added volume fine-tuning function
11. Optimized the application stability
12. Added Internet Radio (BETA) music service function
13. Added Radio Paradise music service function

Check the online update.

Online push will be carried out in stages but for some one want try it first can download it below:

https://music.eversolo.com/dmp/ota/DMP_A6/v1.1.80/DMP-A6_R_v1.1.80_202308091729_ota-package.zip

Hannibal_

Hmmmm... goede tip, de iPad app eerst proberen.

En mooi dat het niet aan de unit zelf ligt, Huub.

De Eversolo engine wordt door de interne player altijd gebruikt.
Is voor de externe app's, als die engine niet goed werkt voor zo'n app kun je het afzetten.

Het is ook geen extra stap als ik het goed begrijp, maar andere weg. Niet langer maar andere route

Hannibal_

Citaat van: Fox op augustus 11, 2023, 09:44:37Hier de info van de laatste officiële Firmware.
Dus geen Beta.

Shoot!
Dat is vlot!

Ik wil naar huis en het proberen!  ;)

Update hij ook automatisch?
Edit: niet goed gelezen, in batches dus ja

Hannibal_

Hoe zijn de ervaringen met de nieuwe firmware & app intussen?

Ik lees op de zidoo community toch nog wel wat dingetjes?

http://forum.zidoo.tv/index.php?threads/new-firmware-v1-1-80-for-dmp-a6-release.96312/

Fox

Is er iemand die gebruik maakt van TuneIn?
Ik heb 2 probleempjes.

1. regelmatig na een poosje geen geluid meer en lijkt de app in de buffering vast te zitten of zo, doordat hij reclame wil laten zien.
2. telkens dan de ES aan en uit is geweest staat hij NIET de ingestelde stream kwaliteit en pakt de lage bitrate...

Rowdy

'Het oor heeft het laatste woord in alles wat met muziek te maken heeft'.
Harry Olson (1901 - 1982)

Hannibal_

Citaat van: Fox op augustus 13, 2023, 10:28:54Is er iemand die gebruik maakt van TuneIn?
Ik heb 2 probleempjes.

1. regelmatig na een poosje geen geluid meer en lijkt de app in de buffering vast te zitten of zo, doordat hij reclame wil laten zien.
2. telkens dan de ES aan en uit is geweest staat hij NIET de ingestelde stream kwaliteit en pakt de lage bitrate...

Hmmmm ja.
We, mijn vriendin vooral ook, gebruiken vaak TSF jazz. Een Franse jazz zender die een heerlijke programmering heeft.

Geen issues, maar we (ik) proberen die ook niet over te houden na uitzetten (doen we eigenlijk ook niet).

pameijer

Citaat van: pameijer op augustus  3, 2023, 16:51:20Hoe zou zo'n losstaande streamer zich verhouden tot Spotify Connect wat op de meeste moderne receivers wel ingebouwd zit? Ik vraag me echt af wat nou de toegevoegde waarde van zo'n Eversolo is als ik ook op mijn Anthem internetradio, Spotify en veel andere diensten kan gebruiken (via PlayFi).
Even deze vraag nog herhalen.
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

Huub-13

Mij lijkt, als je tevreden bent met de weergave van de Anthem en de opties die deze biedt, dan hoeft er geen reden te zijn voor de aanschaf van zo'n Eversolo DMP-A6.
Wat ik me nog als aanschafreden zou kunnen voorstellen: als je bijvoorbeeld je CD's wilt gaan streamen.

Daarvoor kun je een NAS als opslag overwegen en van daaruit naar je Anthem streamen.
In een Eversolo DMP-A6 kun je een SSD in (laten) bouwen (1 of 2 TB).
Die is dan server en renderer (speler) tegelijk en heeft ook nog een mooie screen.
Bij mij werkt dat prima en de weergave overtreft (subjectief!) bijvoorbeeld die van een Bluesound Vault 2, met diens eigen DAC of een externe Audiolab DAC+.