Ethernet kabels en switches

Gestart door Spijkie, februari 28, 2023, 18:31:22

« vorige - volgende »

Xander32

Ik vind deze discussies ook nog steeds leerzaam. Alvast een fijne vakantie gewenst 👋🏻

Citaat van: Spijkie op juli  7, 2024, 09:08:43Nee, zeker geen groot bedrag als ik hierin iets ga doen. Het verplaatsen / beter neerzetten van de switch zelf zou nog iets kunnen zijn. Ik denk dat de ifi power x die er nu op staat een meer dan prima upgrade is. Ik heb nog een tip gekregen over een andere switch waar ik na m'n vakantie nog wat meer in ga verdiepen.

Ik word gewoon af en toe getriggerd door zo'n test van Alpha vandaar de post en de vele leuke reacties  :colgate:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Sopper

Citaat van: Spijkie op juli  7, 2024, 09:08:43Nee, zeker geen groot bedrag als ik hierin iets ga doen. Het verplaatsen / beter neerzetten van de switch zelf zou nog iets kunnen zijn. Ik denk dat de ifi power x die er nu op staat een meer dan prima upgrade is. Ik heb nog een tip gekregen over een andere switch waar ik na m'n vakantie nog wat meer in ga verdiepen.

Ik word gewoon af en toe getriggerd door zo'n test van Alpha vandaar de post en de vele leuke reacties  :colgate:

Je mag wel een Netgear GS108T v2 lenen om te vergelijken met je Dlink
Bij interesse: PM me  ;)
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 # Lejonklou Tundra Mono 3.0 # Graham LS8/1F
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Spijkie

Citaat van: Sopper op juli  7, 2024, 09:13:43Je mag wel een Netgear GS108T v2 lenen om te vergelijken met je Dlink
Bij interesse: PM me  ;)

Das wel een tof aanbod van je! Maar deze is niet meer te koop toch ?
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Sopper

Citaat van: Spijkie op juli  7, 2024, 11:08:35Das wel een tof aanbod van je! Maar deze is niet meer te koop toch ?

Je ziet ze nog wel eens 2e hands
Ik en Mitch hebben eens een stuk of 5 gekocht op marktplaats, iemand had er toevallig nog een aantal  :D
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 # Lejonklou Tundra Mono 3.0 # Graham LS8/1F
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Spijkie

Het is ook wel weer grappig om terug te lezen:

Het begint met zo'n angel bonn 8, die zowel iets goeds als iets slechts doet.
Dan komen de lan isolatoren , sommigen lyrisch en sommigen halen m er tussen uit.
Dan de meraki en de NETGEAR , bij mij dus dlink.

Alle digitale pakketjes komen gewoon aan maar t klinkt toch anders.

Je zou dan toch, zoals Frank aangaf ( correct me if im wrong) , denken dat de voeding van de switch een hoop rotzooi maakt in de keten dus ook letterlijk vervuiling maakt op het stroomnet.
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Kurt

Citaat van: Spijkie op juli  7, 2024, 11:20:16Alle digitale pakketjes komen gewoon aan maar t klinkt toch anders.
Dat komt door het tolerante drugsbeleid in Nederland :-)

Laan

Citaat van: Spijkie op juli  7, 2024, 11:20:16Het is ook wel weer grappig om terug te lezen:

Het begint met zo'n angel bonn 8, die zowel iets goeds als iets slechts doet.
Dan komen de lan isolatoren , sommigen lyrisch en sommigen halen m er tussen uit.
Dan de meraki en de NETGEAR , bij mij dus dlink.

Alle digitale pakketjes komen gewoon aan maar t klinkt toch anders.

Je zou dan toch, zoals Frank aangaf ( correct me if im wrong) , denken dat de voeding van de switch een hoop rotzooi maakt in de keten dus ook letterlijk vervuiling maakt op het stroomnet.

De silent angel bonn 8 met forest voeding doet bij mij niks anders dan switchen. Kabel in rechtstreekse lijn in de streamer klinkt hetzelfde. Hoe zou ik de bonn iets goed en fout kunnen laten doen?
Woonkamer:  Atoll st 300 | Audiolab 8300 xp | GoldenEar Triton reference
Man-cave: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100

John Wx

Citaat van: Spijkie op juli  7, 2024, 11:20:16Alle digitale pakketjes komen gewoon aan maar t klinkt toch anders.

:popcorn:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jaco

Citaat van: Laan op juli  7, 2024, 13:08:03De silent angel bonn 8 met forest voeding doet bij mij niks anders dan switchen. Kabel in rechtstreekse lijn in de streamer klinkt hetzelfde. Hoe zou ik de bonn iets goed en fout kunnen laten doen?
Dat kan hij niet want moet hij dan bitjes toevoegen aan de data die er door heen loopt? Of het signaal zo veranderen dat het niet meer 1 gigabit is ?
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Laan

Zeg het maar. Ik hoor geen verschil tenzij ik dat heel graag wil. Anderen horen het wel, mooi.
Woonkamer:  Atoll st 300 | Audiolab 8300 xp | GoldenEar Triton reference
Man-cave: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100