Ethernet kabels en switches

Gestart door Spijkie, februari 28, 2023, 18:31:22

Vorige topic - Volgende topic

Xander32

Ik vind deze discussies ook nog steeds leerzaam. Alvast een fijne vakantie gewenst 👋🏻

Citaat van: Spijkie op juli  7, 2024, 09:08:43Nee, zeker geen groot bedrag als ik hierin iets ga doen. Het verplaatsen / beter neerzetten van de switch zelf zou nog iets kunnen zijn. Ik denk dat de ifi power x die er nu op staat een meer dan prima upgrade is. Ik heb nog een tip gekregen over een andere switch waar ik na m'n vakantie nog wat meer in ga verdiepen.

Ik word gewoon af en toe getriggerd door zo'n test van Alpha vandaar de post en de vele leuke reacties  :colgate:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Sopper

Citaat van: Spijkie op juli  7, 2024, 09:08:43Nee, zeker geen groot bedrag als ik hierin iets ga doen. Het verplaatsen / beter neerzetten van de switch zelf zou nog iets kunnen zijn. Ik denk dat de ifi power x die er nu op staat een meer dan prima upgrade is. Ik heb nog een tip gekregen over een andere switch waar ik na m'n vakantie nog wat meer in ga verdiepen.

Ik word gewoon af en toe getriggerd door zo'n test van Alpha vandaar de post en de vele leuke reacties  :colgate:

Je mag wel een Netgear GS108T v2 lenen om te vergelijken met je Dlink
Bij interesse: PM me  ;)
# Volumio Rivo+ # PCM63P dac # Lejonklou Sagatun Mono VV 1.8 # Dartzeel NHB108 replica EV # Graham LS8/1F
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Spijkie

Citaat van: Sopper op juli  7, 2024, 09:13:43Je mag wel een Netgear GS108T v2 lenen om te vergelijken met je Dlink
Bij interesse: PM me  ;)

Das wel een tof aanbod van je! Maar deze is niet meer te koop toch ?
Lumin,T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Audes

Sopper

Citaat van: Spijkie op juli  7, 2024, 11:08:35Das wel een tof aanbod van je! Maar deze is niet meer te koop toch ?

Je ziet ze nog wel eens 2e hands
Ik en Mitch hebben eens een stuk of 5 gekocht op marktplaats, iemand had er toevallig nog een aantal  :D
# Volumio Rivo+ # PCM63P dac # Lejonklou Sagatun Mono VV 1.8 # Dartzeel NHB108 replica EV # Graham LS8/1F
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Spijkie

Het is ook wel weer grappig om terug te lezen:

Het begint met zo'n angel bonn 8, die zowel iets goeds als iets slechts doet.
Dan komen de lan isolatoren , sommigen lyrisch en sommigen halen m er tussen uit.
Dan de meraki en de NETGEAR , bij mij dus dlink.

Alle digitale pakketjes komen gewoon aan maar t klinkt toch anders.

Je zou dan toch, zoals Frank aangaf ( correct me if im wrong) , denken dat de voeding van de switch een hoop rotzooi maakt in de keten dus ook letterlijk vervuiling maakt op het stroomnet.

Kurt

Citaat van: Spijkie op juli  7, 2024, 11:20:16Alle digitale pakketjes komen gewoon aan maar t klinkt toch anders.
Dat komt door het tolerante drugsbeleid in Nederland :-)

Laan

Citaat van: Spijkie op juli  7, 2024, 11:20:16Het is ook wel weer grappig om terug te lezen:

Het begint met zo'n angel bonn 8, die zowel iets goeds als iets slechts doet.
Dan komen de lan isolatoren , sommigen lyrisch en sommigen halen m er tussen uit.
Dan de meraki en de NETGEAR , bij mij dus dlink.

Alle digitale pakketjes komen gewoon aan maar t klinkt toch anders.

Je zou dan toch, zoals Frank aangaf ( correct me if im wrong) , denken dat de voeding van de switch een hoop rotzooi maakt in de keten dus ook letterlijk vervuiling maakt op het stroomnet.

De silent angel bonn 8 met forest voeding doet bij mij niks anders dan switchen. Kabel in rechtstreekse lijn in de streamer klinkt hetzelfde. Hoe zou ik de bonn iets goed en fout kunnen laten doen?
Woonkamer:  Marantz model 40n | GoldenEar Triton reference |  Rega P3 - Exact - Neo psu - Trichord Dino mk3/Dino + | PlixiR Cube8
Man-cave: Vitus audio RI 101mk2 | Focal Scala Utopia Evo | Lumin U1 + X1 | Marantz SACD30n | Nottingham Analogue Spacedeck - Ortofon Cadenza Red - Gold Note PH 10 - PSU 10 | PlixiR elite BAC 3000 | AtlasCables Mavros Grun serie.
Man-cave: Ayon Spirit V | Sounddeco Alpha F3 | Atoll ST300

John Wx

Citaat van: Spijkie op juli  7, 2024, 11:20:16Alle digitale pakketjes komen gewoon aan maar t klinkt toch anders.

:popcorn:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio MISSION Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO

jaco

Citaat van: Laan op juli  7, 2024, 13:08:03De silent angel bonn 8 met forest voeding doet bij mij niks anders dan switchen. Kabel in rechtstreekse lijn in de streamer klinkt hetzelfde. Hoe zou ik de bonn iets goed en fout kunnen laten doen?
Dat kan hij niet want moet hij dan bitjes toevoegen aan de data die er door heen loopt? Of het signaal zo veranderen dat het niet meer 1 gigabit is ?
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Laan

Zeg het maar. Ik hoor geen verschil tenzij ik dat heel graag wil. Anderen horen het wel, mooi.
Woonkamer:  Marantz model 40n | GoldenEar Triton reference |  Rega P3 - Exact - Neo psu - Trichord Dino mk3/Dino + | PlixiR Cube8
Man-cave: Vitus audio RI 101mk2 | Focal Scala Utopia Evo | Lumin U1 + X1 | Marantz SACD30n | Nottingham Analogue Spacedeck - Ortofon Cadenza Red - Gold Note PH 10 - PSU 10 | PlixiR elite BAC 3000 | AtlasCables Mavros Grun serie.

Struis

Mja, ik gebruik een Netgear GC510. Ook een tweedehandsje. Een stel Nederlandse audio freaks hadden blijkbaar lopen experimenteren en vonden een aantal die zij dachten dat beter werkten met audio als de standaard switches.

Maakt het uit? Hmm, geen idee. Ik heb mijn oude DLink er nog eens naast gehad (die is later overleden van ouderdom), maar moah..

Voor mij voelt het een beetje als het allerlaatste wat ik zou proberen. Al moet ik zeggen dat ik ook al uiterst sceptisch ben over de Powerplant. Die neem ik zodat ik 230v stabiel heb zodat mijn ouder spul blijft leven en niet meer bromt ;)

Maar ja, sceptisch wil niet zeggen dat er niks is natuurlijk..
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, dCS Media Bridge streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Rel Strata 5 subwoofer.

Xander32

Afgelopen weken heb ik hier e.e.a. over gelezen en bekeken; ik ga er verder geen energie in steken  :nowink:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Spijkie

En toch weer getriggerd over de volgende opmerking:

Data is data, daar gaat het niet om. Het gaat om de rommel die meelift met de data, daar willen we paal en perk aan stellen.

Heb je daar een switch van €3.600 voor nodig ?  :nopompom:

J.A.F._Doorhof

Nee fout correctie en dat is gratis ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

JoWa

Citaat van: Spijkie op juli 29, 2024, 09:37:18En toch weer getriggerd over de volgende opmerking:

Data is data, daar gaat het niet om. Het gaat om de rommel die meelift met de data, daar willen we paal en perk aan stellen.

Heb je daar een switch van €3.600 voor nodig ?  :nopompom:

Gaat het over die switch welk ze getest hebben op hifi.nl?

Heb je zo'n switch nodig? Alleen als je de geldpest heb en er alles aan doet om er van af te komen.
Gewoon een goede basic switch kopen met een nette Ifi voeding, ben je ook klaar.

Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

AudioEnZo

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juli 29, 2024, 09:58:52Nee fout correctie en dat is gratis ;)
Er staat duidelijk dat het gaat om de rommel die meelift mèt de data. Die rommel zal je je niet wegkrijgen met foutcorrectie welke voor data is.
Of die rommel een hele grote rol speelt in de geluidsweergave van een systeem laat ik in het midden.  :dry:

chansig

Ze hebben een jaar over de behuizing gedaan. En dat betekent ws dat het een hele goede behuizing is. Anders doe je er namelijk geen jaar over.

Het is ook een bizar bijzondere behuizing. De lijnen bv zijn waanzinnig prachtig, evenals de extreem net uitgesneden ruimtes voor de outlet en in de ethernetpoorten.

Ongelofelijk. Geen andere woorden voor.

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10, Monitor Audio RSW12,  Monitor Audio RXW12, Blue Sound 132, Dirac Live tot 500 Hz,  Mac Mini M4 met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

En 2 x Arendal 1961 subs in aantocht

John Wx

Citaat van: chansig op juli 29, 2024, 14:25:50Ze hebben een jaar over de behuizing gedaan. En dat betekent ws dat het een hele goede behuizing is. Anders doe je er namelijk geen jaar over.

Het is ook een bizar bijzondere behuizing. De lijnen bv zijn waanzinnig prachtig, evenals de extreem net uitgesneden ruimtes voor de outlet en in de ethernetpoorten.

Ongelofelijk. Geen andere woorden voor.

Gr. Hans

you make my day  ;D  :D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Struis

Gaat dat goed qua timing? En hoeveel fout correctie kan je hebben en toch de timing houden? Don't really know, maar goed. tcp/ip is in mijn herinnering wel gemaakt om 100% accuraat uiteindelijk aan te komen (na herschikken van de frames/pakketten en foutcorrectie), maar niet op 'tijd'. Misschien maakt het geen moer uit ook, ik heb geen idee.

Hoe dan ook, ik vind het prachtig, maar van alle dingen die ik probeerde, leek de ethernetkant niet echt merkbaar iets te doen. Then again, ik heb geen Silent Angels ofzo geprobeerd. Een standaard switch met een ifi voeding lijkt me beter, maar doet volgens mij niks aan de electronoise van de onderdelen in de switch. ALS dat werkelijk uit maakt dan..

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juli 29, 2024, 09:58:52Nee fout correctie en dat is gratis ;)
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, dCS Media Bridge streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Rel Strata 5 subwoofer.

J.A.F._Doorhof

@AudioEnZo
Trust me dat is onzin.

De pakketjes komen gewoon 100% over in de speler.
ALS er al wat te verbeteren is is dat in de speler en niet in de switch.
Een switch draait 100% op foutcorrectie, dus komt er troep binnen worden die pakketjes gewoon opnieuw aangeboden.

Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

@Struis
Dat gaat perfect met timing en sync.
Media spelers draaien toch ook goed :D

Tenzij je je netwerk echt enorm verknalt zul je geen problemen ondervinden als er een keer een pakje niet goed overkomt.
Netflix en televisie stotteren toch ook niet :D
Die komen ook gewoon via het netwerk binnen, dus die laatste meter zal echt het probleem niet zijn, tenzij je dus enorm verknalt.
Custom installer

Struis

Mja, klinkt mooi, maar voor ik iets zie op een bewegend beeld moet er best wat mis gaan. Hoe is dat bij audio? Net iets te vroeg, dan weer net iets te laat is toch jitter en dus onwenselijk.. Toch?

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juli 29, 2024, 15:56:26@Struis
Dat gaat perfect met timing en sync.
Media spelers draaien toch ook goed :D

Tenzij je je netwerk echt enorm verknalt zul je geen problemen ondervinden als er een keer een pakje niet goed overkomt.
Netflix en televisie stotteren toch ook niet :D
Die komen ook gewoon via het netwerk binnen, dus die laatste meter zal echt het probleem niet zijn, tenzij je dus enorm verknalt.

J.A.F._Doorhof

Zie je bij Netflix de auto zweven dan ?

Wat mensen niet schijnen te snappen.

De stream gaat vanuit Netflix via een veelvoud aan tussenstations en waarschijnlijk zelfs van verschillende locaties naar jou toen. Dat loopt allemaal over duizenden kilometers kabels, met tientallen tussen stations.

Toch komt de film gewoon in kleur, en met de juiste audio aan bij jou, helemaal in sync, zonder schokjes.
Hoe groot denk je dat de kans is dat in die laatste meter met 1 switch jij nog verschil gaat maken ?

Laat je niet gek maken. Zolang er foutcorrectie draait is het signaal 100%.
Als je al storingen zou kunnen krijgen in het beeld of geluid dan zal dit IN de speler moeten gebeuren NA de omzetting van het netwerk signaal naar interne verwerking anders is het echt onmogelijk

Denk je maar in dat zouden in dit stuk tekst letters weg gevallen moeten zijn, of totaal andere letters moeten zijn.

Stroom kan ik nog in meegaan, kabels ook tot bepaalde hoogte.
Maar een netwerk switch, dat is echt je puurste geld klopperij en onzin die verkondigt word.
Custom installer

Laan

En toch horen sommige verschillen. Die zullen wel grimm kabels hebben :)

John Wx

Citaat van: Laan op juli 29, 2024, 16:44:14En toch horen sommige verschillen. Die zullen wel grimm kabels hebben :)

Duuuhhhhhhhhhhh ;D