Philips Oled inbranden

Started by toetertje, April 13, 2023, 16:24:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

toetertje

Ik heb een vraag over garantie bij het inbranden van een Oled tv.
Mijn Philips heeft dus een ingebrand logo. Het gekke is, dat het
een logo is van een internet radiostation, wat ik eigenlijk niet vaak gebruikt heb.

De tv is nu 4.5 jaar oud, maar heeft hier al meer dan een jaar last van.
Ik heb het erbij laten zitten, omdat ik in het begin ook al problemen heb gehad met
de tv, en het oplossen erg moeizaam ging.

Ik heb op de tv een verzekering afgesloten, en deze loopt tot november. Dus als ik nog
wat wil, moet ik voordien actie ondernemen. Het totaalbedrag van de factuur was 1950 euro.
Dus ook niet echt een low budget toestel.

Heeft iemand ervaring met een dergelijk garantiegeval?

_ MarcelloW _

Je bent in ieder geval een jaar restwaarde verloren door zo lang te wachten...

Kans is groot dat het niet te repareren is, en ze dus de dagwaarde gaan uitkeren aan je.

1950-(1950/60*54)=195



Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

toetertje

Quote from: _ MarcelloW _ on April 13, 2023, 16:31:16Je bent in ieder geval een jaar restwaarde verloren door zo lang te wachten...

Kans is groot dat het niet te repareren is, en ze dus de dagwaarde gaan uitkeren aan je.

1950-(1950/60*54)=195





Hoe kom je aan deze rekensom?


GH

Quote from: _ MarcelloW _ on April 13, 2023, 16:31:16Je bent in ieder geval een jaar restwaarde verloren door zo lang te wachten...
Kans is groot dat het niet te repareren is, en ze dus de dagwaarde gaan uitkeren aan je.
1950-(1950/60*54)=195

Dat is wat de branche je wil laten geloven.....

Als je een verzekering hebt moet je gewoon eerst die voorwaarden nakijken. Maar anders is de beste optie het op non-conformiteit te gooien bij de verkoper. Dan is het of kostenloos repareren of gewoon je aankoopbedrag terug.

Klinkt wellicht onredelijk na al die jaren, maar het is wel gewoon de wet.

GH

Quote from: toetertje on April 13, 2023, 16:24:06De tv is nu 4.5 jaar oud, maar heeft hier al meer dan een jaar last van.
Ik heb het erbij laten zitten, omdat ik in het begin ook al problemen heb gehad met
de tv, en het oplossen erg moeizaam ging.

Wachten in dit soort gevallen is nooit handig..... ook al heb je slechte ervaringen met de verkoper.
Genoeg voorbeelden online te vinden voor een zelf op te stellen aanmaning en dagvaarding als ze lastig blijven doen.

Tinus_

#5
Quote from: GH on April 14, 2023, 10:01:43Dat is wat de branche je wil laten geloven.....

Als je een verzekering hebt moet je gewoon eerst die voorwaarden nakijken. Maar anders is de beste optie het op non-conformiteit te gooien bij de verkoper. Dan is het of kostenloos repareren of gewoon je aankoopbedrag terug.

Klinkt wellicht onredelijk na al die jaren, maar het is wel gewoon de wet.
Ga dat maar eens aantonen.
Er is een logo ingebrand, hoe lang heeft hij op deze zender gestaan? 1 uur, 1 dag, 1 maand of 1 jaar?
Tevens is de vraag hoe vaak heb je de screenrefresh laten uitvoeren of geannuleerd?
Is het toestel 's nachts stroomloos geweest dan is de screenrefresh helemaal niet uitgevoerd.

Maar de topicstarter heeft extra garantie erbij gekocht, ik zal eerst daar eens wat mee gaan doen.....
Rebuilding my HT

darkrunner

#6
Verdiep u eens in onderstaande, op oa Tweakers staat er genoeg over te vinden

De gebruiksduurlijst van Techniek Nederland gaat uit van het aantal jaren dat televisie en andere elektronische producten naar verwachting, gemiddeld worden gebruikt. Die gebruiksduur is:

3 jaar voor tv's tot €300.
4 jaar voor tv's van €300 tot €500.
5 jaar voor tv's van €500 tot €1000.
6 jaar voor tv's van meer dan €1000.


Extra garantie bijkopen is in Nl geldklopperij en onzin, Nederland heeft als enige land van de Eu afwijkende garantie regels, blijf me verbazen dat op een forum al dit er geen Sticky Thread over is, met wat doorduwen gaat je tv gewoon gratis gerepareerd of omgeruild worden of je krijgt je geld terug

één van de vele topic op Tweakers over winkels die de garantie wet proberen te omzeilen
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2139288/2

Verkopers hier zijn ook van die regelgeving op de hoogte hoor maar houden hun lippen stijf en verkopen ook extra garantie terwijl je die al hebt door de regel van recht op een Deugdelijk product.

Hier vind je nog wat info, maar je doet er goed aan om je te verdiepen in deze materie, ik als belg koop nooit geen tv enz meer in Belgie enkel nog in Nederland
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product

Toen ik men 85" Sony heb gekocht bij Tv smits ook met Platte tv nu Hellotv contact gehad ze wilde me een extra garantie aansmeren van €249, toen heel de uitleg gedaan hoe de garantie in Nederland werkt en toen zeiden ze zelf ja: je hebt zo ook recht op reparatie, omruiling of geld terug als er in die 6 jaar iets mis is met je tv, geldt uiteraard niet als je de tv laat vallen ofzo.

toetertje

Dat is nu juist ook het probleem. Zoveel verschillende verhalen / meningen en uitkomsten.

Het ingebrande logo zie je niet altijd, alleen bij vrij effen achtergronden. Dan wordt het
allereerst een flinke discussie met de verkoper, in hoeverre dit storend is bij normaal gebruik.

Dat heb ik ook gehad bij aanschaf. Het beeldscherm was niet vlak, er zaten deuken in het scherm.
Dat werd al een hele discussie, want hier heb je bij het tv kijken geen last van. Maar, na veel
gezeur werd de tv omgeruild. De nieuwe tv had het ook, maar iets minder erg. Nog een keer ruilen
zat er niet in, want volgens Philips, was dit heel normaal.
Wat dat betreft, kun je beter online kopen, dan kun je hem gelijk terugsturen. Ik heb hem bij
een witgoedwinkel in het dorp gekocht, en dan krijg je niet zoveel recht.

https://www.youtube.com/watch?v=kPIgr9tZ5xs

darkrunner

#8
Quote from: toetertje on April 16, 2023, 09:56:11Wat dat betreft, kun je beter online kopen, dan kun je hem gelijk terugsturen. Ik heb hem bij
een witgoedwinkel in het dorp gekocht, en dan krijg je niet zoveel recht.

Je hebt evenveel recht bij die witgoedwinkels als bij bv Tv Smits voor je tv, en zeker ook op blijven hameren dat je zaken hebt met de verkoper niet met de fabrikant als ze beginnen te zagen over Wettelijke/fabrieksgarantie.

Edit:
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

Zou zeggen maak bij Tweakers een post aan over dit geval