Gentooplayer (doen!!)

Gestart door kappa9, februari 7, 2023, 14:35:31

« vorige - volgende »

kappa9

Citaat van: gizmo2 op december 14, 2024, 14:48:54edit: het is al opgelost, waarschijnlijk een slecht sd kaartje.

vraagje aan de dames en heren die gentoo gebruiken.

een hifi vriend wil dit ook proberen op een mano ultra, de mkII
https://www.hvt.nl/recensie/magna-hifi-mano-ultra-mkii/

hij heeft alles geconfigureerd zoals in de handleiding magna hifi staat, ook heeft hij lms Lyrion gedownload en aangezet en ook ingesteld.

het probleem nu is dat de player gevonden wordt en kan afspelen en begint te lopen, helaas komt er geen geluid uit zijn dac, de dac geeft ook aan geen audio signaal te krijgen, volume van de mano als zowel de dac staat op 100%
wie oh wie weet wat hier aan de hand is?

hij heeft hifiberry digi+ pro als driver gekozen.

https://magnahifi.com/help/how-do-i-configure-gentoo-player-on-my-mano-ultra/

Ik gebruik exact dezelfde streamer. Misschien proberen alles te configureren exact zoals het hier in dit topic staat uitgelegd?

Gr Joost
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

gizmo2

Citaat van: kappa9 op december 14, 2024, 19:15:44Ik gebruik exact dezelfde streamer. Misschien proberen alles te configureren exact zoals het hier in dit topic staat uitgelegd?

Gr Joost
het is inmiddels al opgelost, blijkbaar een slecht sd kaartje.
maar ik stuur hem dan alsnog hier naar toe.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

had toch nog wel een aantal probleempjes.....spotify start niet altijd op (crash) na een opstart, inmiddels contact gehad met de developer, waarschijnlijk een Timing probleem dac en spotify. hij gaat er mee aan slag.

verder is het mij nog niet een keer gelukt om een reboot volledig te laten slagen, hij stopt altijd maar boot nooit door, daar kunnen we wel mee leven.
ook nog een beetje aan het pielen geweest met real time kernel en het ram geheugen.
afgezien van die paar kwirks nog zeer tevreden over het geluid.

gizmo2

Reboot probleem ook opgelost.... blijkbaar ook een slecht sd kaartje, na opnieuw gentooplayer geflashed probleem weg.

gizmo2

Citaat van: advr op december  9, 2024, 10:14:04Afgelopen maand ook overgestapt naar Gentooplayer, komende van Volumio.
Wat een verschil en dan ben ik nog niet eens bezig geweest met verschillende kernels. Denk ook niet dat ik dat ga doen.

Ik heb naast de Gentooplayer licentie ook het Dirtetta netwerk protocol in gebruik. De Target is mijn DAC/streamer met Raspi 4 en de Host is een Raspi 5 simpel zittend op een IAN CANADA Ultracapacitor Power Supply Board.
Dat Diretta netwerk protocol is ook iets moois, het is zeker een toegevoegde waarde.

Paar dingen welke ik mis is o.a. de mogelijkheid van remote control en autostart.
Tevens heb ik last van enorme ruis als ik snel naar een volgende track wil gaan. Voorlopig opgelost door eerst op pauze te zetten en dan ander nummer te kiezen. Het is even niet anders.

Ik gebruik alleen MPD en UpMpdCli op de Host en op de Target, alleen generic I2S Dac geselecteerd. BubleUPnP gebruik ik als besturing zeg maar. Verder zoveel mogelijk opties uitgezet.
voor de remote control heb ik een tweede raspberry pi voorzien van picoreplayer en lyrion server, op deze streamer heb ik een infrarood module ingebouwd en geconfigureerd via picoreplayer.
in gentooplayer heb ik ook squeezelite en lyrion server geïnstalleerd.

als ik nu iets afspeel op gentoo en selecteer de gentoo player via picoreplyer. op dat moment kan ik gentoo bedienen via de remote.
tevens heb ik een groot scherm op die picore zitten en wordt ook netjes gentoo weergegeven en kan ook bedienen via het scherm.

gebruikte infrarood module. zie plek ir rood omcirkeld.

https://www.vishay.com/docs/82490/tsop321.pdf

kappa9

Citaat van: gizmo2 op december 27, 2024, 00:04:32had toch nog wel een aantal probleempjes.....spotify start niet altijd op (crash) na een opstart, inmiddels contact gehad met de developer, waarschijnlijk een Timing probleem dac en spotify. hij gaat er mee aan slag.

verder is het mij nog niet een keer gelukt om een reboot volledig te laten slagen, hij stopt altijd maar boot nooit door, daar kunnen we wel mee leven.
ook nog een beetje aan het pielen geweest met real time kernel en het ram geheugen.
afgezien van die paar kwirks nog zeer tevreden over het geluid.

Heb jij het idee dat het proberen van verschillende kernels nog iets voor de geluidskwaliteit hebben gedaan?
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

gizmo2

Citaat van: kappa9 op december 29, 2024, 09:24:06Heb jij het idee dat het proberen van verschillende kernels nog iets voor de geluidskwaliteit hebben gedaan?
ik had maar heel even die optie tot mijn beschikking.
voor mijn gevoel klinkt ram mode 5 en standaard real time kernel RT het mooiste, extra kernel vond ik niet veel toevoegen.

gizmo2

ben overgestapt van spotify naar Tidal.
had niet zo'n zin om elke keer spotify (crash) in gentooplayer opnieuw op te starten.
Tidal klinkt toch wel mooier.

kappa9

Citaat van: gizmo2 op januari 10, 2025, 22:20:08ben overgestapt van spotify naar Tidal.
had niet zo'n zin om elke keer spotify (crash) in gentooplayer opnieuw op te starten.
Tidal klinkt toch wel mooier.
Mijn spotify kapt er ook telkens mee tijdens het luisteren. Daarom heb ik qobuz erbij en ook ik vind de geluidskwaliteit net wat mooier. Ik heb het idee dat spotify een laagje over de muziek geeft waardoor alle muziek toch een iets herkenbaar spotify sausje heeft. Maar goed, dat kan ook tussen mijn oren zitten. Durf niet te beweren dat ik dit met een blinde test eruit kan halen.

Gr Joost

gizmo2

Citaat van: kappa9 op januari 11, 2025, 08:10:48Mijn spotify kapt er ook telkens mee tijdens het luisteren. Daarom heb ik qobuz erbij en ook ik vind de geluidskwaliteit net wat mooier. Ik heb het idee dat spotify een laagje over de muziek geeft waardoor alle muziek toch een iets herkenbaar spotify sausje heeft. Maar goed, dat kan ook tussen mijn oren zitten. Durf niet te beweren dat ik dit met een blinde test eruit kan halen.

Gr Joost
Dat idee heb dus ook van dat sausje. In mijn oren ietsje scherper en onrustiger.

Een ander probleem....Dat niet door booten was toch het probleem van een slechte sd kaart.... sterker nog het had te maken met een bepaald merk sd kaart.

gizmo2

Afgelopen ochtend bezig geweest met verschillende Profiles, kernel en Ram systeem.

Er zit verschil in maar je wel heel goed luisteren om verschillen te horen.
Hoofdzakelijk verschil in openheid of iets platter van geluid.
De standaard instellingen genieten toch mijn voorkeur.