Gentooplayer (doen!!)

Gestart door kappa9, februari 7, 2023, 14:35:31

« vorige - volgende »

vergeerr72

Citaat van: h3d op september  1, 2024, 09:42:44Hoi Rene.
Die is ondertussen ook enabled, maar kan m nog niet vinden.
Je hebt bubble niet nodig op gentooplayer. Je moet wel mpd en mpdcli geinstalleerd hebben.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2/ Rhea, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

AudioEnZo

Klopt, op de streamer is die niet nodig, maar kan geen kwaad verder. Hij zou nu de streamer in de Bubble app wel in beeld moeten krijgen. Zou even niet kunnen zeggen waarom het nog niet werkt.

vergeerr72

Citaat van: h3d op september  1, 2024, 09:42:44Hoi Rene.
Die is ondertussen ook enabled, maar kan m nog niet vinden.
Is mpd al gekoppeld aan het audioboard?
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2/ Rhea, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

h3d

Citaat van: vergeerr72 op september  1, 2024, 16:46:22Is mpd al gekoppeld aan het audioboard?

Als dat bij no 6, mpd bitperfect is: ja. Overigens slechts 1 optie.
Metrum ambre, sonnet Morpheus, Aaron no3 Millenium, zilveren bekabeling, zelfbouw hoornspeakers, final 1.4.

vergeerr72

Citaat van: h3d op september  1, 2024, 19:47:26Als dat bij no 6, mpd bitperfect is: ja. Overigens slechts 1 optie.
[/kun je
Citaat van: h3d op september  1, 2024, 19:47:26Als dat bij no 6, mpd bitperfect is: ja. Overigens slechts 1 optie.
Kun je wat schermprintjes plaatsen van de configuratie?

h3d

Hier een paar shots.
Metrum ambre, sonnet Morpheus, Aaron no3 Millenium, zilveren bekabeling, zelfbouw hoornspeakers, final 1.4.

h3d

UpMpdCli wordt trouwens telkens opnieuw op disable gezet. Heel vreemd.

vergeerr72

Citaat van: h3d op september  1, 2024, 22:26:00UpMpdCli wordt trouwens telkens opnieuw op disable gezet. Heel vreemd.
Gebruik je ook een ramdisk? Zo ja, dan moet je deze stoppen de wijzigen doorvoeren en de ramdisk opnieuw aanmaken.

h3d

Ik ben opnieuw begonnen en nu werkt t. Bedankt allemaal.

AudioEnZo

Mooi dat het nu werkt! Geniet van de muziek en laat graag weten hoe het klinkt.

h3d

Heeft iemand van jullie een metrum ambre streamer icm gentooplayer? Zo ja welke dac heb je ingesteld?

h3d

Ik heb nml met de hifiberry digi+pro gekraak bij de muziek. Verder Klink het erg goed. Vergelijk met volumio nog niet gemaakt.

kappa9

Citaat van: h3d op september 11, 2024, 20:51:02Heeft iemand van jullie een metrum ambre streamer icm gentooplayer? Zo ja welke dac heb je ingesteld?
Misschien de maker van gentoo even mailen of hij weet welke dac je moet selecteren? Hij reageert meestal erg snel

Gr Joost
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

Citaat van: kappa9 op september 12, 2024, 09:02:26Misschien de maker van gentoo even mailen of hij weet welke dac he moet selecteren? Hij reageert meestal erg snel

Gr Joost
De ambre is toch alleen een streamer? Dan instellen op usb dac, i2s kan geloofelijk ook.

h3d

Ik heb m in ramsystem staan. Moet ik dat eerst uitzetten voordat ik de dac kan veranderen?

vergeerr72

Citaat van: h3d op september 15, 2024, 19:00:30Ik heb m in ramsystem staan. Moet ik dat eerst uitzetten voordat ik de dac kan veranderen?
Volgens mij wel, anders ben je de instelling na reboot weer kwijt.

Als je het ramsysteem uitzer kun je de aanpassing maken en moet je het ramsysteem opnieuw aanmaken.

Vennesch

Citaat van: h3d op september 15, 2024, 19:00:30Ik heb m in ramsystem staan. Moet ik dat eerst uitzetten voordat ik de dac kan veranderen?
Ja, ik zou Ramsystem überhaupt niet gebruiken totdat je alles stabiel en werkend hebt. Eerst terug naar zo min mogelijk variabelen. Ramsystem dus disablen en resetten. Kernel op standaard en dan stap voor stap met instellingen aan de gang, zodra alles naar tevredenheid is pas kijken of Ramsystem iets toevoegt.

advr

Vandaag ook een begonnen met gentoo. Ik kan van Volumio af.
Is wel fijner dit. Gelukkig vind ik niet erg om in dit soort menu's te spelen.

Jammer is dat je bubbleds open moet laten. Als je dat niet doet stopt het na 1 nummer. Althans heb dat nog niet gevonden of die optie er is.

Ik draai 8.80.

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster