Accuphase gebruikers & liefhebbers topic

Gestart door Xander32, november 5, 2022, 08:54:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 3 gasten bekijken dit topic.

ElpeeTwaalf

#5250
Stiekem zou ik eerder denken aan Focal Scala Utopia enz. bij dit kaliber Accuphase ;) of TAD.

Huub-13

Citaat van: E.B 1966 op juni 20, 2026, 20:39:41Vorige week bij Poulissen Roermond een luisterdemo gehad van de Focal Sopra 2 luidsprekerboxen.
Met Accuphase A80 , C2300 , DP-770 als aansturing.
Volledig Audioquest bekabeling .
Netconditioner Audioquest Niagara 3000 .
Als directe vergelijking werd ook de B&W 801D4 Signature Abbey Road van 60.000 euro aangesloten .
Was ik onder de indruk van de B&W , nee niet echt gezien de hoge prijs .
De Focal Sopra 2 daarentegen deed het vrijwel even goed terwijl die maar liefst 75 % goedkoper zijn .

8 juli krijg ik de Sopra 2 thuis om vrijblijvend 14 dagen uit te proberen en ze te vergelijken met mijn Focal Electra 1037BE.
Die kan ik inruilen is afgesproken .

Ze worden nu de komende 2 weken dag en nacht onafgebroken ingespeeld aangezien ze nog maar ± 20 draaiuren hebben gehad .
De geluidsweergave zal naar verwachting nog aanzienlijk verbeteren .
Dus ik ben zeer benieuwd wat ik ga ervaren.
Als ze mij bevallen dan blijven ze .

Hou je niet van elektrostaten?
In de prijsklasse waar je nu shopt zou ik eerder kijken naar en kiezen voor bijvoorbeeld een paartje Quad ESL 2912X.
Veel recensies reppen van een ongeëvenaard goede weergave.
Poulissen is ook leverancier van deze speakers.
Maar je moet wel van dat soort weergave houden.
Hifi Rose RS151 | Lyngdorf TDAI-3400 | Dynaudio Heritage Special | Stax SR-009 + Paltauf KHV-ES buizenversterker

ElpeeTwaalf

#5252
Dat is een potentieel brok ellende Huub (been there done that), zeker Quad ESL's.
Ook een draak om te plaatsen. Bij geen match ook ontzettend lastig om weer door te verkopen en gegarandeerd met fors verlies. :(
Eigenlijk zijn ESL's echt verleden tijd, te veel tekortkomingen om ze nog te kunnen rechtvaardigen tov. recente conventionele speakers en hoorns.

Huub-13

#5253
Citaat van: ElpeeTwaalf op juni 20, 2026, 22:09:26Dat is een potentieel brok ellende Huub (been there done that), zeker Quad ESL's.
Ook een draak om te plaatsen. Bij geen match ook ontzettend lastig om weer door te verkopen en gegarandeerd met fors verlies. :(
Eigenlijk zijn ESL's echt verleden tijd, te veel tekortkomingen om ze nog te kunnen rechtvaardigen tov. recente conventionele speakers en hoorns.
Jouw persoonlijke ervaring wellicht.
Maar dat elektrostaten "verleden tijd" zijn is de grootste onzin die ik vandaag gelezen of gehoord heb.
Ik heb 2 jaar lang de Quad ESL 2905 gehad.
Nooit een mooiere weergave gehad, maar moest ze om diverse redenen wegdoen.
Verkopen was geen probleem.
Hifi Rose RS151 | Lyngdorf TDAI-3400 | Dynaudio Heritage Special | Stax SR-009 + Paltauf KHV-ES buizenversterker

ElpeeTwaalf

#5254
Kijk, voor jou de mooiste weergave als algemene waarheid verkondigen, DAT is pas onzin Huub...weet je uberhaupt hoe die dingen functioneren? Fasegedrag? Impedantieverloop?

Echt kansloos dit, fijn dat er een negeerlijst beschikbaar is...zinloze discussie.

Huub-13

#5255
Citaat van: ElpeeTwaalf op juni 20, 2026, 23:10:57Kijk, voor jou de mooiste weergave als algemene waarheid verkondigen, DAT is pas onzin Huub.
Zucht!

Echt kansloos dit.
Inderdaad voor mij de mooiste weergave.
Nergens beweer ik dat het algemeen de mooiste weergave is.
Wel zijn diverse recensies van de ESL 2912X zeer enthousiast.
Zucht . . .  ;D
P.S.:  Je hebt jouw "zucht" snel weggehaald zie ik . . .
Hifi Rose RS151 | Lyngdorf TDAI-3400 | Dynaudio Heritage Special | Stax SR-009 + Paltauf KHV-ES buizenversterker

E.B 1966

Citaat van: ElpeeTwaalf op juni 20, 2026, 21:24:34Stiekem zou ik eerder denken aan Focal Scala Utopia enz. bij dit kaliber Accuphase ;) of TAD.

Dat kan niet in mijn woonkamer , die is daar te klein voor .
Zelfs de Sopra 3 zou al serieus problemen opleveren in het lagetonenberijk .
De Sopra 2 is ideaal in mijn ruimte en moet geen laag problemen opleveren is mijn verwachting.
Mijn woonkamer is maar 27 m² .
Hoofdset , Accuphase A80   , Accuphase C-3900S , Accuphase dp770, Focal Electra 1037BE , Audioquest Niagara 3000 netconditioner , Audioquest Thunderbird zero speakerkabel , Audioquest Wind interlinks , Audioquest Hurricane netsnoeren , IsoAcoustics GAIA 2 , IsoAcoustics GAIA Titan rhea  , Creaktiv Little reference audiorack , audiostroomgroep HiFi tuning supreme 3

Kleine set  , Marantz PM14-S1 special edition , Marantz SA14-S1 special edition  , Dali Opticon 2 mk2 , Marantz ST17 tuner , PS Audio Quintet netfilter

E.B 1966

Citaat van: Huub-13 op juni 20, 2026, 22:02:05Hou je niet van elektrostaten?
In de prijsklasse waar je nu shopt zou ik eerder kijken naar en kiezen voor bijvoorbeeld een paartje Quad ESL 2912X.
Veel recensies reppen van een ongeëvenaard goede weergave.
Poulissen is ook leverancier van deze speakers.
Maar je moet wel van dat soort weergave houden.

Nee , ik zal nooit elektrostaten kopen .
Hoofdset , Accuphase A80   , Accuphase C-3900S , Accuphase dp770, Focal Electra 1037BE , Audioquest Niagara 3000 netconditioner , Audioquest Thunderbird zero speakerkabel , Audioquest Wind interlinks , Audioquest Hurricane netsnoeren , IsoAcoustics GAIA 2 , IsoAcoustics GAIA Titan rhea  , Creaktiv Little reference audiorack , audiostroomgroep HiFi tuning supreme 3

Kleine set  , Marantz PM14-S1 special edition , Marantz SA14-S1 special edition  , Dali Opticon 2 mk2 , Marantz ST17 tuner , PS Audio Quintet netfilter

ElpeeTwaalf

#5258
Citaat van: E.B 1966 op juni 21, 2026, 18:13:29Dat kan niet in mijn woonkamer , die is daar te klein voor .
Zelfs de Sopra 3 zou al serieus problemen opleveren in het lagetonenberijk .
De Sopra 2 is ideaal in mijn ruimte en moet geen laag problemen opleveren is mijn verwachting.
Mijn woonkamer is maar 27 m² .
Ik heb in 25m2 4x "15. Enig laagprobleem is gebrek aan laag, die is ergens 2 huizen verderop.  :D Mijn ervaring is dat een grote speaker juist minder laag geeft in een te kleine ruimte.

brt

Citaat van: E.B 1966 op juni 21, 2026, 18:13:29Dat kan niet in mijn woonkamer , die is daar te klein voor .
Zelfs de Sopra 3 zou al serieus problemen opleveren in het lagetonenberijk .
De Sopra 2 is ideaal in mijn ruimte en moet geen laag problemen opleveren is mijn verwachting.
Mijn woonkamer is maar 27 m² .

Oei, ik ben benieuwd of dat goed gaat. Ik speelde met een Sopra 1 in een kamer van 32m2 (weliswaar met een en/suite die altijd open staat) en had meer dan genoeg laag. Gebruikte ook dsp, alhoewel het ook zonder goed klonk.
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

Miamivice

Gezien de hoge temperaturen nu en de komende dagen staat dan bij jullie de audio toch gewoon aan.
Nu hier al 28,5 graden binnen
Versterker:Accuphase E3000,Tuner:Accuphase T1000,CD speler:Moon 260D,Luidsprekers:Dynaudio special 25

FS249

Als het echt warm wordt en dat is het hier nog niet in Grunn, gaat de set niet aan. Bij mij op 2 hoog zal het donderdag en vrijdag wel te warm zijn, schat ik in.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase: Versterker E-3000, CD speler: DP 410, Tuner T 109. Speakers: Elac FS 249.3 en BS 403, sub ESP 2040 2x, Draaitafel: Sony PS- X4.

Kurt

Waarom hebben ze toch die koelplaten ed uitgevonden?

Miamivice

Uiteindelijk zit er ook een limiet aan,35 graden kamertemperatuur....
Versterker:Accuphase E3000,Tuner:Accuphase T1000,CD speler:Moon 260D,Luidsprekers:Dynaudio special 25

Kurt

Hey Sonny, hebben ze dan geen airco in Miami? :)

Tandwiel

Citaat van: brt op juni 22, 2026, 11:53:52Oei, ik ben benieuwd of dat goed gaat. Ik speelde met een Sopra 1 in een kamer van 32m2 (weliswaar met een en/suite die altijd open staat) en had meer dan genoeg laag. Gebruikte ook dsp, alhoewel het ook zonder goed klonk.

Ik ben ook wel benieuwd. Ik heb de Sopra 2 in een kamer van 40m2, dat is wel wat groter maar weliswaar in een z vorm zoals dat heet. Gaat prima.
Veel zal ook afhangen van je akoestiek.


brt

Citaat van: Tandwiel op juni 23, 2026, 08:25:22Ik ben ook wel benieuwd. Ik heb de Sopra 2 in een kamer van 40m2, dat is wel wat groter maar weliswaar in een z vorm zoals dat heet. Gaat prima.
Veel zal ook afhangen van je akoestiek.



Ik denk eerder het formaat en de vorm van de kamer, en de opstelling van de speakers.

Ik heb de Sopra 2 ooit naast de 1 gehoord in een grote ruimte en vond toen de 1 mooier, meer in balans. Dus mijn vermoeden is dat het zonder dsp een uitdaging gaat worden de 2 in genoemde ruimte goed te laten klinken.
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

Tandwiel

Citaat van: brt op juni 23, 2026, 09:20:36Ik denk eerder het formaat en de vorm van de kamer, en de opstelling van de speakers.

Ik heb de Sopra 2 ooit naast de 1 gehoord in een grote ruimte en vond toen de 1 mooier, meer in balans. Dus mijn vermoeden is dat het zonder dsp een uitdaging gaat worden de 2 in genoemde ruimte goed te laten klinken.

Op welke versterker heb jij dat toen beluisterd?
Dat zal ook wel eea uitmaken. De sopra's zijn makkelijk aanstuurbare speakers wordt altijd gezegd.
Vgls mij valt dat nog wel tegen in de praktijk, maar @E.B 1966 heeft Accuphase dus dat zal wel goed zitten.

brt

Citaat van: Tandwiel op juni 24, 2026, 18:09:18Op welke versterker heb jij dat toen beluisterd?
Dat zal ook wel eea uitmaken. De sopra's zijn makkelijk aanstuurbare speakers wordt altijd gezegd.
Vgls mij valt dat nog wel tegen in de praktijk, maar @E.B 1966 heeft Accuphase dus dat zal wel goed zitten.

Meerdere soorten, van buizen tot klasse d
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

E.B 1966

#5269
Ik verwacht dat de Focal Sopra 2 geen problemen op zal leveren in mijn woonkamer van 27m²
Mijn huidige Focal Electra 1037BE heeft 3 woofers van 18cm (7")
De Focal Sopra 2 heeft 2 woofers van ook 18cm (7")
Dat  is dus 1 woofer minder , dus ook minder luchtverplaatsing.
De Sopra zal wel meer kastinhoud hebben dan mijn Electra 1037BE.
Ik zal het wel ondervinden binnenkort op 8 juli .
Ze komen vrijblijvend op proef 14 dagen lang , geven ze toch te veel laag dan worden ze weer opgehaald.
Met dank aan Poulissen Roermond.
Hoofdset , Accuphase A80   , Accuphase C-3900S , Accuphase dp770, Focal Electra 1037BE , Audioquest Niagara 3000 netconditioner , Audioquest Thunderbird zero speakerkabel , Audioquest Wind interlinks , Audioquest Hurricane netsnoeren , IsoAcoustics GAIA 2 , IsoAcoustics GAIA Titan rhea  , Creaktiv Little reference audiorack , audiostroomgroep HiFi tuning supreme 3

Kleine set  , Marantz PM14-S1 special edition , Marantz SA14-S1 special edition  , Dali Opticon 2 mk2 , Marantz ST17 tuner , PS Audio Quintet netfilter

chansig

Citaat van: E.B 1966 op juni 21, 2026, 18:13:29Dat kan niet in mijn woonkamer , die is daar te klein voor .
Zelfs de Sopra 3 zou al serieus problemen opleveren in het lagetonenberijk .
De Sopra 2 is ideaal in mijn ruimte en moet geen laag problemen opleveren is mijn verwachting.
Mijn woonkamer is maar 27 m² .

De 2 gaat volgens de specs 2 Hz minder diep.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon