Accuphase gebruikers & liefhebbers topic

Gestart door Xander32, november 5, 2022, 08:54:17

Vorige topic - Volgende topic

brt

Sorry maar ik snap het echt niet. Waar zit nog de vernieuwing in? Zo simpel als het oogt (wat mij betreft een goede zaak), maar is dit dan niet eens uitontwikkeld? Waar zit de vernieuwing, en waar de prijsrechtvaardiging?

Design zit al decennia geen ontwikkeling in. En dan dit soort prijzen; wtf. Of zou al dat geld zitten in het kopen van de reviews?
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

Xander32

Welke vernieuwing ga je vinden in een luxe merk horloge? Geen, maar voor de luxe merken blijf je evengoed flink betalen ... En in plaats van het horloge kan je bijna elk willekeurig luxe artikel invullen.

Ook alle apparatuur die in jouw signatuur staat 🙂

Citaat van: brt op oktober 22, 2024, 23:03:59Sorry maar ik snap het echt niet. Waar zit nog de vernieuwing in? Zo simpel als het oogt (wat mij betreft een goede zaak), maar is dit dan niet eens uitontwikkeld? Waar zit de vernieuwing, en waar de prijsrechtvaardiging?

Design zit al decennia geen ontwikkeling in. En dan dit soort prijzen; wtf. Of zou al dat geld zitten in het kopen van de reviews?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kurt

Klopt! Mensen geven nog steeds fortuinen uit aan een buizenbak, alhoewel de grote vernieuwing/innovatie de transistor was. En ja, dergelijke benadering kan je op zowat alle "gekende" merken kleven van whatever. Een iphone bv, is echt niet meer zo vernieuwend dat hierdoor het hoge prijskaartje gerechtvaardigd wordt. Idem voor Bentley, Rolls Royce. Kwestie van branding, marketing en erbij horen, zeker? ;)

brt

Citaat van: Xander32 op oktober 23, 2024, 07:52:21Welke vernieuwing ga je vinden in een luxe merk horloge? Geen, maar voor de luxe merken blijf je evengoed flink betalen ... En in plaats van het horloge kan je bijna elk willekeurig luxe artikel invullen.

Ook alle apparatuur die in jouw signatuur staat 🙂

Tja, dat je voor luxe flink betaalt klopt zeker. Maar als ik een mooi en tijdloos horloge heb wat het perfect doet, zou ik niet snel een nieuwe kopen. Zouden de nieuwere Accuphases zoals deze echt beter klinken dan de oude? Of willen mensen gewoon wat nieuws en lappen ze daarvoor?

Voor wat betreft mijn apparatuur, dat ben ik deels met je eens. Die buizenbak is qua techniek natuurlijk heel oud, maar mijn streaming dac is toch echt wel een nieuw product te noemen qua technologie. Ook de Focal Sopra is optisch en soundwise een duidelijke doorontwikkeling van oudere luidsprekers (kijk maar eens waar ze vandaan komen in het lelijke krengen topic).
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

Kurt

Mijn opm gaat over traditionele klasse A en B eind versterker technologie. Buiten nauwere toleranties op de componenten die mogelijks voor een betere geluidsweergave zorgen, zijn de ontwikkelingen hier zo goed als uitontwikkeld, en alle concepten gekend hoe zoiets in mekaar te zetten. Zoals een dealer duurdere merken me ooit zei "Een viool gaat echt niet beter klinken op een top Mc versterker van 15j terug tov de laatste generatie".

addesmo

Blijft natuurlijk wel het effect van slijtage staan.
Denk dat na een tig aantal jaar een nieuwe het beter zal doen dan de oude.
Ook een reden om voor een nieuwe te gaan!

Maximus_Aurelius

Citaat van: brt op oktober 23, 2024, 09:03:24Tja, dat je voor luxe flink betaalt klopt zeker. Maar als ik een mooi en tijdloos horloge heb wat het perfect doet, zou ik niet snel een nieuwe kopen. Zouden de nieuwere Accuphases zoals deze echt beter klinken dan de oude? Of willen mensen gewoon wat nieuws en lappen ze daarvoor?

Voor wat betreft mijn apparatuur, dat ben ik deels met je eens. Die buizenbak is qua techniek natuurlijk heel oud, maar mijn streaming dac is toch echt wel een nieuw product te noemen qua technologie. Ook de Focal Sopra is optisch en soundwise een duidelijke doorontwikkeling van oudere luidsprekers (kijk maar eens waar ze vandaan komen in het lelijke krengen topic).

Antwoord op zwart gedrukte.

Mijn eigen ervaring is nee. Niet alleen bij Accuphase maar bij vele andere merken die ik gehoord heb en dan langs elkaar, de nieuwe en oude of zelfs nog een generatie ouder.

Voorbeeld in voorversterkers van Accuphase.
De 2150 tot november 2023 gemaakt klinkt niet (veel) beter dan zijn voorganger de 2120 (gemaakt tot 11- 2018). De huidige 2300 is ook klankmatig niet veel beter dan zijn twee voorgangers. Zijn twee voorgangers klinken net wat meer smoother, de 2300 is ietwat neutraler.
Alleen tussen de 2120 en 2150 zat niet veel prijsverschil in maar tussen de 2150 en 2300 wel.

Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

brt

Citaat van: Maximus_Aurelius op oktober 23, 2024, 15:55:54Antwoord op zwart gedrukte.

Mijn eigen ervaring is nee. Niet alleen bij Accuphase maar bij vele andere merken die ik gehoord heb en dan langs elkaar, de nieuwe en oude of zelfs nog een generatie ouder.

Voorbeeld in voorversterkers van Accuphase.
De 2150 tot november 2023 gemaakt klinkt niet (veel) beter dan zijn voorganger de 2120 (gemaakt tot 11- 2018). De huidige 2300 is ook klankmatig niet veel beter dan zijn twee voorgangers. Zijn twee voorgangers klinken net wat meer smoother, de 2300 is ietwat neutraler.
Alleen tussen de 2120 en 2150 zat niet veel prijsverschil in maar tussen de 2150 en 2300 wel.

Leuk dat je vanuit ervaring kan spreken. Het lijkt sowieso wel of de trend naar steeds neutralere sound gaat, niet alleen bij Accuphase. Hoeft idd niet persé beter te zijn.

Zijn zaken als resolutie, transparantie, tonaliteit en soundstage ook geen vooruitgang dan? Of ervaar je de verschillen sowieso als klein?

Maximus_Aurelius

Citaat van: brt op oktober 24, 2024, 12:01:40Leuk dat je vanuit ervaring kan spreken. Het lijkt sowieso wel of de trend naar steeds neutralere sound gaat, niet alleen bij Accuphase. Hoeft idd niet persé beter te zijn.

Zijn zaken als resolutie, transparantie, tonaliteit en soundstage ook geen vooruitgang dan? Of ervaar je de verschillen sowieso als klein?

Tussen de 2120 en 2150 zijn de verschillen heel klein.

2150 > 2300 is er verschil in transparantie waar te nemen maar noemenswaardig te noemen, nee.
Wel goed te horen dat de 2300 minder het vleugje warmte heeft qua klank.
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Peerless Monster

Citaat van: Maximus_Aurelius op oktober 25, 2024, 09:56:39Tussen de 2120 en 2150 zijn de verschillen heel klein.

2150 > 2300 is er verschil in transparantie waar te nemen maar noemenswaardig te noemen, nee.
Wel goed te horen dat de 2300 minder het vleugje warmte heeft qua klank.

Ik had hier de 2150 staan in het voorjaar. Was ook binnen een maand weer verkocht. Maar die kon echt niet meekomen met mijn sp-11. Nergens in.
Ik vond het met de p7500 een wat saaie combi.

Ik had de ps7500 ook aangesloten gehad op de sp-11 maar dat was allemaal geen match. Mijn vriend John Koning had er in eerste instantie interesse in om de p7500 te beluisteren, maar was na 2 minuten: zet de bhk250 maar weer terug 🤔. En toen was er weer muziek.

Maar goed mijn acoustats zijn heel pikkie als het gaat om voor/eindversterking...
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

ElpeeTwaalf

Ik zou best eens een Accu preamp willen proberen maar lees vaker dat ze best matig zijn als je naar de prijs kijkt en dat de totale combi inderdaad te 'safe' klinkt.  :nopompom:
Ik heb een grote ARC pre maar met mijn 98dB speakers is het totaal geen match, te hoog rendement voor buizen.

Over nieuwe modellen gesproken, er is een E-800S op komst. Zucht :D

Maximus_Aurelius

Citaat van: Peerless Monster op oktober 25, 2024, 10:16:27Ik had hier de 2150 staan in het voorjaar. Was ook binnen een maand weer verkocht. Maar die kon echt niet meekomen met mijn sp-11. Nergens in.
Ik vond het met de p7500 een wat saaie combi.

Ik had de ps7500 ook aangesloten gehad op de sp-11 maar dat was allemaal geen match. Mijn vriend John Koning had er in eerste instantie interesse in om de p7500 te beluisteren, maar was na 2 minuten: zet de bhk250 maar weer terug 🤔. En toen was er weer muziek.

Maar goed mijn acoustats zijn heel pikkie als het gaat om voor/eindversterking...

De eindtrappen van Accuphase worden met regelmaat gecombineerd met een buizen voorversterker.
Zanden en ook wel Leben.
Combinatie Zanden heb ik wel eens gehoord.  :inlove:

Peerless Monster

Citaat van: ElpeeTwaalf op oktober 25, 2024, 20:25:09Ik zou best eens een Accu preamp willen proberen maar lees vaker dat ze best matig zijn als je naar de prijs kijkt en dat de totale combi inderdaad te 'safe' klinkt.  :nopompom:
Ik heb een grote ARC pre maar met mijn 98dB speakers is het totaal geen match, te hoog rendement voor buizen.

Over nieuwe modellen gesproken, er is een E-800S op komst. Zucht :D

Je kan ook je speakers veranderen. Welke arc voortrap met welke eindtrap heb je?
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Xander32

Dank voor het delen van jouw ervaringen 👍🏻
Die combinaties ben ik nog niet tegengekomen, maar zien er enkel op papier al erg smaakvol uit 👌🏻

Het gaat ook steevast om de combinatie, zo ook met de speakers.

Zo vind ik Accuphase versterking prachtig i.c.m. Tannoy (goh 😁) en Fyne Audio ls, maar over Accuphase op Dynaudio ls ben ik wat minder enthousiast. Accuphase klinkt m.i. evenwichtig, wellicht ietwat gepolijst, combineer je dat met dito speakers is de kans groot dat het te braaf gaat worden 🥱

Dat geeft enkel mijn (wan-) smaak weer 🤓

Citaat van: Maximus_Aurelius op oktober 26, 2024, 09:43:46De eindtrappen van Accuphase worden met regelmaat gecombineerd met een buizen voorversterker.
Zanden en ook wel Leben.
Combinatie Zanden heb ik wel eens gehoord.  :inlove:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Maximus_Aurelius

Op de Warschau beurs een combinatie met Accuphase gehoord die heb ik nog nooit eerder gehoord en gezien.
Foto volgt morgen wanneer ik thuis ben.

De combi MBL 101 E MK2 met P7500 en de C2300.

Was onder de indruk en het klinkt beter dan met de eigen serie van MBL zelf.

ElpeeTwaalf

Citaat van: Peerless Monster op oktober 26, 2024, 10:14:58Je kan ook je speakers veranderen. Welke arc voortrap met welke eindtrap heb je?
Nou, een buizen voorversterker was sowieso een verkeerde keuze. Met 98dB speakers hoor je altijd wat ruis en ik ben daar allergisch voor.
Met 'normale' speakers hoor je niks maar mijn speakers zijn het laatste wat ik hier zou vervangen.

Xander32

Met welke speakers speel je? Die 98 dB gevoeligheid is hoog, maar maakt zo te lezen niet vanzelfsprekend dat ze ook eenvoudig aan te sturen zijn (zonder ruis)?

Speel je overigens met iets van Accuphase, of iets geheel anders?

Citaat van: ElpeeTwaalf op oktober 27, 2024, 10:42:16Nou, een buizen voorversterker was sowieso een verkeerde keuze. Met 98dB speakers hoor je altijd wat ruis en ik ben daar allergisch voor.
Met 'normale' speakers hoor je niks maar mijn speakers zijn het laatste wat ik hier zou vervangen.

Maximus_Aurelius

Bij deze twee fotos waar Accuphase op de Warzawa show stond te spelen met luidsprekers wat een erg goede combinatie blijkt te zijn.
Je ziet het niet vaak en je hoort deze combinatie ook niet veel.
In NL en Duitsland neigen ze altijd naar de veilige kant want o jee wanneer het niet werkt wat doen we dan ;)
Dat is in Polen anders bij de Warschau Audio beurs. Gewaagd en gedurft en dit is ook bij de muziek keuze.
Op Estalon werd gewoon Prodigy met Breathe gedraaid en een metal song David Rock Feinstein met Metal will never Die. Op de MBL speelde  met In this Moment - Black Wedding (Feat. Rob Halford)  een stevig rock plaat. Waarom omdat het kan en beide sets  gaven geen kick.
Ting tangel muziek wordt nauwelijks gedraaid op deze showdagen.
De MBL Extreme is een moeilijk aanstuurbare LS.

MBL > Accuphase C2300 met P7500, DP 570 en DG 68
Estalon > Accuphase A 200,  C 3900, DC & DP 1000

De fotos zijn niet van hele goede kwaliteit omdat je heel snel de foto moet schieten omdat het gewoon superdruk is. Je moet je moment pakken ;).

Xander32

Thx voor het delen 👍🏻 Indrukwekkende sets, bijzondere speakers. Van Estalon had ik ook nog niet eerder gehoord.

Maximus_Aurelius

Citaat van: Xander32 op oktober 27, 2024, 19:25:22Thx voor het delen 👍🏻 Indrukwekkende sets, bijzondere speakers. Van Estalon had ik ook nog niet eerder gehoord.

Estalon is bij mij in de zoektocht naar LS als laatste overgebleven samen met YG. Rest is history welke keuze het uiteindelijk is geworden  ;D .

Dus ik ken dit merk heel goed.

graafie

Accuphase E-480, Accuphase DP-430, Technics SL1200GR + Audio Technica AT-740ml, Technics SL1210GR + Audio Technica AT-OC9XSL, Remton 8382 phono voorversterker. Marantz 2238, B&W CDM 1

Xander32

graafie

Citaat van: Xander32 op oktober 31, 2024, 06:09:42Ben je zelf ook op zoek? Of bezit je er al een, ik ben het ff kwijt 🤔

Ik ben niet op zoek nee, ik heb zelf een DP-430
Accuphase E-480, Accuphase DP-430, Technics SL1200GR + Audio Technica AT-740ml, Technics SL1210GR + Audio Technica AT-OC9XSL, Remton 8382 phono voorversterker. Marantz 2238, B&W CDM 1

roeleken

Ook een dp50 te koop, twijfel nog....
Accuphase E350, Dac40 module, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream met Sbooster, Atlas Hyper ls