Accuphase gebruikers & liefhebbers topic

Gestart door Xander32, november 5, 2022, 08:54:17

« vorige - volgende »

Mediator

Wel een speaker met een prijskaart die vintage 15. Nieuwprijs van 35.000 euro. Ik heb het niet even liggen.

graafie

Citaat van: Mediator op augustus  1, 2024, 11:47:49Wel een speaker met een prijskaart die vintage 15. Nieuwprijs van 35.000 euro. Ik heb het niet even liggen.

O, daar had ik nog even niet naar gekeken. Ik heb ze maar weer van m'n lijstje geschrapt.  :D  :D  :D

Samro

Citaat van: graafie op augustus  1, 2024, 12:43:48O, daar had ik nog even niet naar gekeken. Ik heb ze maar weer van m'n lijstje geschrapt.  :D  :D  :D
Ok jammer. Maar als je wat kleinere ruimte hebt zoals ik dan is er ook nog de Vintage 12 inch of 10 inch. De 10 inch is ongeveer 21.000 (per paar) zei de verkoper gisteren. In een kleinere ruimte kan een kleiner model soms beter tot zijn recht komen! Ik droom nog even verder... :wub:

Mvg, Samro

Xander32

Een stukadoor uit Nijmegen 🙄

Citaat van: Struis op augustus  1, 2024, 11:01:43Grappig. Ik ken maar 1 plek die Fyne Audio Vintage Classic 15's heeft staan met een hele dikke Accuphase. Daar heb ik ze ook gehoord. WOW. Geweldig dat spul! WAT een combo he? Heeft hij overigens zijn streamer ook geupgrade ondertussen? Die liep nog wat achter de vorige keer.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Struis

Mja, volgens mij had een klant van hem een 10 of 12 inch versie gekocht, waardoor hij de Rel 212SE sub verkocht die ik nu heb. Die was er best blij mee geloof ik ;)

Citaat van: Samro op augustus  1, 2024, 13:15:12Ok jammer. Maar als je wat kleinere ruimte hebt zoals ik dan is er ook nog de Vintage 12 inch of 10 inch. De 10 inch is ongeveer 21.000 (per paar) zei de verkoper gisteren. In een kleinere ruimte kan een kleiner model soms beter tot zijn recht komen! Ik droom nog even verder... :wub:

Mvg, Samro
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, dCS Media Bridge streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Rel Strata 5 subwoofer.

Samro

Als de 10 inch al meer dan genoeg bas geeft (in wat kleinere ruimte) zou dat wel mooi zijn. IK heb het niet gekocht en vindt €21.000 nog best veel geld. En het zijn nog flinke speakers van 54 kg per stuk! Ik vermoed dat ze ook wel goed op een buis versterker kunnen spelen van wege hoge efficiëntie. Maar dat weet ik niet zeker want speel al jaren niet meer met buis.

Mvg, Samro

Mediator

Een tien, twaalf of vijftien inch gaat wat mij betreft en als het goed is niet over laag of hoeveelheid laag. Wat mij betreft moet je een speaker hebben met afmetingen en voldoende oppervlak om muziek niet als een Mickey Mouse voorstelling over te brengen. Zoals hier of op highend forum recent ook weer gezegd werd. Vrij vertaald: ooit wel eens naast een drumstel gestaan en de 'herrie' dat maakt? Ik ben in ieder geval er voorstander van om die schaalgrootte zoveel mogelijk te benaderen. 

DofN

Citaat van: graafie op augustus  1, 2024, 12:43:48O, daar had ik nog even niet naar gekeken. Ik heb ze maar weer van m'n lijstje geschrapt.  :D  :D  :D

Wat doet dat "klokje" precies?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

minplus

Citaat van: graafie op augustus  1, 2024, 00:19:57Op mijn lijstje gezet, de Fyne Audio Vintage 15....Was aan het sparen voor een andere set speakers maar er kwam vorige week even iets tussen zodat ik opnieuw kan beginnen met sparen. Onze bouvier ging vorige week tijdens het spelen even lelijk onderuit en kon niet meer opstaan, zijn achterste poten leken verlamd....om het verhaal kort te houden, uit een mri scan is gebleken dat er een (bloed)propje in zijn ruggenmerg is geschoten dat uit zich zelf weer op moet lossen. Dit propje beknelt de zenuwen, met name de linker achterpoot hangt er maar een beetje bij. Het gaat langzaam maar zeker weer iets beter met onze boef maar we zijn er nog lang niet. Aangezien de kosten van een dierenarts niet mals zijn, een mri scan schrikbarend duur is en met eventueel fysio in het vooruitzicht.....Onze boef gaat voor alles, dus voorlopig nog even geen nieuwe speakers.

Een vriendje is 1000 maal belangrijker dan een speaker.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Samro

Citaat van: Xander32 op augustus  1, 2024, 06:50:20Is betreffende vriend in de markt voor een nieuwe set (ls)?
CitaatNou hij heeft de Mcintosh ma-12000 beluisterd en de Accuphase E-5000. Hij had verwacht dat de Accuphase misschien een nog betere klank zou kunnen zijn op zijn Amaiti's. Hij weet nog niet wat hij gaat doen. Ik heb hem al gezegd dat de Fynaudio Vintage gewoon een beter klinkende speaker is. Maar hij vindt de prijs te hoog en wil toch zijn Amati's houden zo het nu lijkt.

Het dc principe welke o.a. Tannoy en Fyne Audio gebruiken heeft een bepaalde karakteristiek. Zelf ervaar ik het als een natuurlijk, vanzelfsprekend geluid, welke mij direct aansprak bij het horen van een speaker met zo'n unit. Dat spreekt je aan of niet, evenals het kastontwerp 😊

SF heeft een ander karakter, evenals Accuphase en Mcintosh. En dat gaat niet over goed of slecht. Smaak en voorkeur (en een al dan niet prettige match tussen ls en apparatuur).

Struis

Die 15 inch Vintage Classics hadden in mijn gevoel geen sub nodig. Maar alles daar onder? Maar goed, ik vind dat alles onder 30 Hz nog een hoop bij draagt, en zou niet zonder meer willen :) Ik draai veel dance, en niet die 21 en 23 Hz dingen kunnen horen? Of een tapijt van subtiel super lage tonen die over de vloer kruipt? :)
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, dCS Media Bridge streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Rel Strata 5 subwoofer.

Samro

Citaat van: Struis op augustus  1, 2024, 21:29:17Die 15 inch Vintage Classics hadden in mijn gevoel geen sub nodig. Maar alles daar onder? Maar goed, ik vind dat alles onder 30 Hz nog een hoop bij draagt, en zou niet zonder meer willen :) Ik draai veel dance, en niet die 21 en 23 Hz dingen kunnen horen? Of een tapijt van subtiel super lage tonen die over de vloer kruipt? :)
Als je de prijs voor de Vintage 15 geen probleem vindt en je er de ruimte voor hebt! Dan zou ik die ook zeker aanbevelen! Maar niet iedereen zal zomaar € 35.000 uitgeven voor een paar speakers! En ook niet iedereen heeft er de ruimte voor om ze te kunnen plaatsen eenmaal. ;)

Struis

Precies. Maar beiden zijn een probleem. Ik houd het gewoon bij mijn Harbeth M30.1's met een king-size sub. Je kan niet alles hebben in het leven :)

Citaat van: Samro op augustus  1, 2024, 21:38:24Als je de prijs voor de Vintage 15 geen probleem vindt en je er de ruimte voor hebt! Dan zou ik die ook zeker aanbevelen! Maar niet iedereen zal zomaar € 35.000 uitgeven voor een paar speakers! En ook niet iedereen heeft er de ruimte voor om ze te kunnen plaatsen eenmaal. ;)

graafie

Citaat van: minplus op augustus  1, 2024, 20:59:48Een vriendje is 1000 maal belangrijker dan een speaker.

Zo is het precies.  ;)

addesmo

Nou 🤔vriend(in) is alles of niks.
Speaker kan je altijd nog verkopen!😇

ElpeeTwaalf

Citaat van: Xander32 op juli 24, 2024, 20:16:55

Accuphase kloon
Kloon kennende vol met fouten omdat ze de originele hebben reverse engineerd.

Struis

Je kan vriend(in) ook altijd dumpen natuurlijk he..

Citaat van: addesmo op augustus  2, 2024, 19:09:38Nou 🤔vriend(in) is alles of niks.
Speaker kan je altijd nog verkopen!😇

Struis

Absoluut! Prioriteiten!

Citaat van: minplus op augustus  1, 2024, 20:59:48Een vriendje is 1000 maal belangrijker dan een speaker.

graafie

Aangezien er voorlopig geen nieuwe speakers komen heb ik even een paar nieuwe 'voetjes' voor mijn B&W 804s speakers geregeld....staan ze toch iets steviger en stabieler. Het werd op die granieten platen toch wel link met een bouvier die nog niet echt stevig op zijn achterpoten kan staan.

FS249

Citaat van: graafie op augustus 12, 2024, 12:15:13Aangezien er voorlopig even geen nieuwe speakers komen heb ik even een paar nieuwe 'voetjes' voor mijn B&W 804s speakers geregeld....staan ze toch iets steviger en stabieler. Het werd op die granieten platen toch wel link met een bouvier die nog niet echt stevig op zijn achterpoten kan staan.

En klinkt het ook anders?
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

graafie

brt

Ziet er sowieso chique uit 👌
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Xander32

Je hebt in een jaar tijd al heel wat mooie stappen gezet, toch. Ik zou denken dat het presteren van je set er in die tijd een heel eind op vooruit is gegaan, toch?

... maar eenmaal begonnen aan het pad van verbeteringen, wil men steevast meer.

Citaat van: graafie op augustus 12, 2024, 12:15:13Aangezien er voorlopig geen nieuwe speakers komen heb ik even een paar nieuwe 'voetjes' voor mijn B&W 804s speakers geregeld....staan ze toch iets steviger en stabieler. Het werd op die granieten platen toch wel link met een bouvier die nog niet echt stevig op zijn achterpoten kan staan.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

graafie

Citaat van: Xander32 op augustus 14, 2024, 09:01:35Je hebt in een jaar tijd al heel wat mooie stappen gezet, toch. Ik zou denken dat het presteren van je set er in die tijd een heel eind op vooruit is gegaan, toch?

... maar eenmaal begonnen aan het pad van verbeteringen, wil men steevast meer.

Zeker, hele mooie stappen gezet in korte tijd en naar alle tevredenheid.

Samro

Citaat van: graafie op augustus 12, 2024, 18:42:50Geen idee, nog niet naar geluisterd.  :D  :D  :D
Zo staan ze mooi stevig. Maar die losse schoteltjes, vindt je dat geen ondingen? Mvg, Samro