Dutch Audio Event 2022

Gestart door Oystein, augustus 24, 2022, 09:49:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peerless Monster

Citaat van: jossie op oktober 11, 2022, 22:20:19
Ik heb die lezing van Eelco helaas gemist...

Is die ergens te bekijken/luisteren?

Dan heb je zeker wat gemist!! 😊
Zeer bijzonder hoe je met "simpele" metingen en met boerenverstand een onderzoek op touw zet die enorm veel inzichten geeft. Heel gaaf.

Laatste slide was ook mooi treffend. Opgelost? 🤣
Nou dan weet je het antwoord wel 😉

@ Guido, vraagje want ik had het daar nog over met Rob Dingen. Waarom stonden de speakers zo enorm ingedraaid? Dat de mfb's naar buiten waren geplaatst was een helder verhaal. Maar die toe in maakte dat ik zowel achterin de zaal als vooraan in het midden geen goed stereo beeld kreeg.
Ik vond het werkelijk waar prachtig klinken en echt 1 van de mooiste (digitale bron) sets waar ik wat mee kon, maar ik wil het ook voor me zien.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Tabcam

Eens dat het fijn is als je diepte kan horen. Ik ben alleen bang dat de meeste thuissets ook een beperkte sweet spot hebben. Tonaal klinkt het voor mijn gevoel bij mij nu overal lekker, de diepte heb ik op anderhalve luisterplek :hehe:. Door de asymmetrische hoekbank heeft een kleiner persoon daar ook nog een redelijke plek. Die verwacht ik niet te hebben in de DAE-ruimtes.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

chansig

Gelukkig zit ik meestal alleen in mijn ruimte en is hij niet zo groot. Maar ook beneden was mijn doel het op de luisterplek goed te laten klinken. Hoe het ergens anders klonk vond ik niet zo boeiend.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Motoindo

Citaat van: Guido Tent op oktober 11, 2022, 20:59:41
Een half jaar voor onze eerste Koningshof show ben ik er eens heen gegaan en heb ik vertoefd in een paar verschillende ruimtes. Al rondlopend pratend en op de vloer stampend kun je al beoordelen welke ruimte favoriet is. Voor ons blijft dat ruimte 31

Goede tip, van te voren een ruimte uitzoeken al gaat dat wat makkelijker in jouw geval, jij kan er op de fiets naar toe terwijl in mijn geval er toch beduidend meer kilometers gedraaid moeten worden   8)

Citaat van: Guido Tent op oktober 11, 2022, 20:59:41
Vervolgens luidsprekerplaatsing. Er is "een beste plek" voor een stel luidsprekers.

Eens en tot zover alles prima voor elkaar zolang je buurman zich gedraagt wat bij jullie met Dynaudio het geval was. Anders wordt het wanneer er een subwoofer lover naast je neerstrijkt met een afgestemde voorkeur rond de 40 hertz. Mijn gang was bij tijd en wijlen net een kermis   :pompom:
Chris Camphuisen
https://servolabs.nl

Tabcam

#179
Citaat van: Motoindo op oktober 12, 2022, 12:25:41
...
Eens en tot zover alles prima voor elkaar zolang je buurman zich gedraagt wat bij jullie met Dynaudio het geval was. Anders wordt het wanneer er een subwoofer lover naast je neerstrijkt met een afgestemde voorkeur rond de 40 hertz. Mijn gang was bij tijd en wijlen net een kermis   :pompom:
Vind dat ze zich gewoon rond de 80 dB moeten spelen met uitschieters naar 90 en max 95 dB. Dat is én beter voor de oren, beter voor de hburen én beter sets vergelijken!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

marcush

Zoals reeds door Richi vermeld, zijn we samen richting Veldhoven getogen. Nagenoeg alle kamers hebben we aangedaan en bij de meeste één of twee nummers aangehoord.  Soms zijn we iets langer blijven hangen (o.a. bij Naim en Dynaudio) en soms liepen we vrijwel direct door.  Meer dan een eerste indruk opdoen was het dus niet.

Enkele indrukken die me zijn bijgebleven.

We begonnen helemaal achterin, alwaar de deur bij Wilson Audio en Audio Research net van het slot werd gedaan. Het nummer dat gedraaid werd liet een enorm uitvergrote vrouwelijke stem horen, larger than life. Het klonk indrukwekkend, hoewel niet heel realistisch. We zeiden nog tegen elkaar "leuk die wappers op de versterkers ". Later bleek dit redelijk gemeengoed te zijn, nog niet eerder zoveel wappers gezien.

Music2 met Blumenhofer even kort bezocht, echter hier werd alleen maar gepraat door de muziek heen. Wellicht dat we te vroeg waren voor een serieuze demo.

De Magico / Angstrom set klonk goed. Hoewel ik al wel vermoedde dat de set in de papieren zou lopen, schrok ik toch van de prijzen. Dus zeker goed, maar niet de hoofdprijs voor value for money.

Dynaudio klonk ook goed met de Special 40's opgesteld. Kleine Dynaudio's klinken toch altijd veel groter dan ze zijn en het familiegeluid met een fijnbesnaard hoog is duidelijk te horen.

Ik keek zelf uit naar Audionote, immers een liefhebber van de AN-E. Ik snap niet waarom ze die speakers toch altijd in de hoeken zetten. Het laag boemde er lustig op los. Tegenvaller van de dag. En dag terwijl ze zo geweldig kunnen klinken.

Eye-opener van de dag, of beter gezegd, ear-opener: een setje in-ear speakers in de kamer met de hoofdtelefoons. Dat klonk verrassend goed, zeer ruimtelijk, vol en met een mooi laag. Ik vraag me wel af of het comfortabel blijft met die dingen in je oren. En de prijs was ook verrassend (hoog), EUR 3.500. 

De vergelijking bij ATC tussen actief en passief was leuk, hoewel ik de verschillen als minder groot heb ervaren dan de mensen om me heen.  Nog een aantal andere 'old-school' ontwerpen beluisterd, die in het algemeen prima klonken, bijv. Arpeggio.

Naim met Kudos viel tegen, vrij scherp. De Kudos bij Linn klonken wat donkerder, maar wel prettiger. Overigens vonden we allebei dat bij zowel Naim als Linn de overgang naar vinyl een verbetering was in de zin dat het prettiger in het oor lag.

Kii three trok ons niet echt, Grimm klonk goed als altijd, Ilumnia klonk indrukwekkend ruimtelijk, Daudio ook gewoon goed en ik vergeet ongetwijfeld een boel anderen te vermelden.

Nog even snel voor het sluiten van de markt naar B&W en ook weer snel naar buiten, eensgezind: niet ons ding. Hetzelfde bij Sonus Faber en bij de headbangers van Dali.

Al met al was het vooral een leuk dagje op pad. Ondanks onze soms diametraal verschillende muzieksmaak, was het erg gezellig en heb ik genoten.  En smaakt het naar meer.... München, here we come...   :headbanging:

Richi

Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

fietser

Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

minidsp.nl

Citaat van: holco op oktober 13, 2022, 16:58:22
https://www.hifipig.com/dutch-audio-event-2022-show-report/
CitaatROOM 119
MiniDSP, Servolabs, JaPS and Miniot...we just had a quick look in here as nothing was playing.
die snap ik dan weer niet, dan stap je toch gewoon naar binnen?
een collega van hun (een ouderwets schrijvende journalist) kwam wel gewoon binnen en heeft uitgebreid met ons gesproken
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Rob_Dingen

Citaat van: WrineX op oktober 11, 2022, 17:28:25
Die Apogee look a likes hadden wel een vreemde tweeter, volgens mij geen Ribbon zoals het origineel. zag geen ribbels.  kan ook de licht show zijn geweest.  wat het membraam er uit doet zien alsof ze een moeilijke tijd achter de rug hebben gehad. ook geen uniforme ribbels. maar wellicht is dat het idee ook. er werd niks uitgelegd, helaas.  ga ook niet midden in een demo naar voren lopen om eens goed te kijken haha ;)
Nee dat was niet zo en dat had inderdaad te maken met de bescherming van gaas die bij de tweeter bol was gemaakt en het licht op dat gaas.
Daardoor leek het of het aluminium was gekreukeld, maar bij muziek met wat laag zag je duidelijk de folie met de corugatie horizontaal.


Citaat van: Peerless Monster op oktober 11, 2022, 23:14:30
@ Guido, vraagje want ik had het daar nog over met Rob Dingen. Waarom stonden de speakers zo enorm ingedraaid? Dat de mfb's naar buiten waren geplaatst was een helder verhaal. Maar die toe in maakte dat ik zowel achterin de zaal als vooraan in het midden geen goed stereo beeld kreeg.
Ik vond het werkelijk waar prachtig klinken en echt 1 van de mooiste (digitale bron) sets waar ik wat mee kon, maar ik wil het ook voor me zien.
Ben wel geen Guido, maar dat doen ze omdat je daarmee de eerste reflectie op de zijwanden voorkomt/vermindert.
En zoals altijd gaat het een ten koste van het ander.

Rob

Rob_Dingen

Vond zelf D-Audio en Grimm bij de beste van de show hoorde.
In nagenoeg alle ruimtes was er wat gebrek aan energie rond de 200Hz waardoor het midden soms opdringerig leek.
Heb daarover even met Jeroen van D-Audio gehad die had gemeten en zag inderdaad rond die frequentie problemen.
Ik verwacht dat dat in alle ruimtes met het verlaagde plafond te maken heeft omdat ik dat vroeger in mijn audio ruimte ook had.
Lyngdorf met Steinway was wat mij betreft wederom net zoals vorig jaar de slechtste van de show.
Ik snap echt niet hoe het mogelijk is om met zo'n systeem zo slecht voor de dag te komen.

Rob

Bebatoli

Citaat van: Rob_Dingen op oktober 13, 2022, 21:22:02
Vond zelf D-Audio en Grimm bij de beste van de show hoorde.
In nagenoeg alle ruimtes was er wat gebrek aan energie rond de 200Hz waardoor het midden soms opdringerig leek.
Heb daarover even met Jeroen van D-Audio gehad die had gemeten en zag inderdaad rond die frequentie problemen.
Ik verwacht dat dat in alle ruimtes met het verlaagde plafond te maken heeft omdat ik dat vroeger in mijn audio ruimte ook had.
Lyngdorf met Steinway was wat mij betreft wederom net zoals vorig jaar de slechtste van de show.
Ik snap echt niet hoe het mogelijk is om met zo'n systeem zo slecht voor de dag te komen.

Rob

Daudio samen met AEquo Audio vond ik één van de beste sets op de beurs. Betreft de Lyndorff en Steinway, ik ben het deels met je eens. Het Lyndorff systeem was ook niet mijn ding, maar het Steinway systeem vond ik beter. Ik heb echter het Steinway systeem in veel beter omstandigheden kunnen beluisteren en dan speelde het echt fenomenaal goed. Dat Room Perfect niet alles kan oplossen is meer dan duidelijk, het veranderd nml niets aan de nagalmtijd en die is toch wel cruciaal voor een goede weergave. Verder is het een hel om een goed geluid te verkrijgen in de horror ruimtes van Veldhoven en daarom ben ik telkens erg gereserveerd over wat ik daar beluister. Weinig distributeurs steken energie in akoestische aanpassingen in hun ruimte. Vele beter zou zijn dat ze op voorhand de ruimte bezochten en de akoestiek meten om tijdens de show de nodige panelen en aanpassingen te plaatsen. Lijkt me veel verstandiger dan veel geld uit te geven aan dure looks van de ruimte. Trouwens je kan akoestische panelen en reclame perfect met mekaar combineren.
Set beneden: Bluesound Node2,  Kii Three+BXT - Set luisterruimte: NAD M50,  Mola Mola Makua met phonostage & DAC, 2x Cambridge Edge W en Magnepan MG 20.1  Bekabeling: Grimm TPM interlinks, Jorma Duality speaker cable, EAT power cables.

Contour

Stap 1: de speakers op de beste plek neerzetten lijkt vaak al mis te gaan. Heb simpele kleine 2-weg gehoord in Veldhoven die wel goed stonden, klonk echt zeer fraai, ook in het laag zonder gekke akoestische aanpassingen.

Unkhman

De beste sets die ik ben tegengekomen vorig weekend:

De Magico M2 met Angstrom Audiolab en dCS electronica: werkelijk de allereerste keer dat ik een Magico speaker retegoed vond klinken! Er was in die ruimte ook enorm veel effort gestoken in akoestische treatment. Maar zo'n set blijft natuurlijk belachelijk geld

De Blumenhofer speakers met de buizenaansturing klonk ook erg aangenaam, niet aggressief.

Avantgarde Acoustic is altijd een feestje, hoe die dingen eruit zien (goed belicht ook!), maar vooral omdat die gast werkelijk alle soorten muziek door elkaar draait. Hoewel ik dit soort geluid nooit zelf in huis zou willen hebben

Het was niet zozeer dat de Dynaudio Focus 50 erg goed uit de verf kwam in die ruimte, maar is toch een teken aan de wand waar het in de audio naar toe gaat. Je ziet nu ook veel 'klassieke' luidsprekermerken vingeroefeningen doen met actieve/wireless/streaming weergevers (Dynaudio, Kef, B&W, Elac, Dali), en voeg daarbij de 'nieuwkomers' (Grimm, Kii, Dutch&Dutch, Buchardt, GGNTKT, KAD) en dat aandeel zal alleen maar groeien

Het grote Lyngdorf systeem was leuk om te ervaren, totaal onrealistisch grote afbeelding, maar leuk om te horen wat er mogelijk is als grote flatscreen equivalent in de audio

Wilson Benesch klonk als vanouds ook weer fantastisch (qua sound & looks), jammer dat zij steeds verder in de astromische bedragen terechtkomen. Ik heb zelf jarenlang gespeelt met de ACT C60 welke toen (in 2008) een nieuwwaarde van 20.000 had, de nieuwe opvolger daarvan (ACT 3Zero) gaat 42.000 kosten...

Estelon met Moon en dCS was ook weer magistraal, hoewel ik ze de vorige keer nóg aangenamer vond klinken met Pass Labs aansturing

Kii ga ik maar niks over zeggen, iets te bevooroordeeld  ;D

KAD komt er ook wel! Jammer dat ik de kleintjes niet heb gehoord

De Ø Audio set vond ik een van de highlites van de show, een volstrekt niet schreeuwerig hoornsysteem!

En als ik dan moet zeggen welke set ik de beste vond tijdens DAE 2022 dan kom ik toch (weer) bij AEquo uit. Jammer dat zo'n opstelling (kilometers verwijderd van welke wand dan ook) totaal onrealistisch is thuis. Maar blijft fantastisch spul!

Daudio ook alsvanouds goed, hoewel ik hun grotere systemen wel beter vind (die hebben dan ook geen extra subwoofer nodig)

Ilumnia ook fraai, hoewel die sub wel een tandje minder mocht

Tenslotte nog 2 constateringen:
1. opvallend veel Grimm MU1's tegengekomen, heeft Grimm een handjeklap gedaan met veel standhouders?
2. belachelijk natuurlijk dat de Abdijbar gesloten was  :unhappy:




Motoindo

Citaat van: jossie op oktober 11, 2022, 22:20:19
Ik heb die lezing van Eelco helaas gemist...

Is die ergens te bekijken/luisteren?
Ik heb Eelco gevraagd of hij over een opname beschikte maar jammer genoeg dus niet, was net als jij er ook erg benieuwd naar. Dacht eigenlijk dat dae / hifi.nl alle talks wel zou vastleggen maar dat is blijkbaar niet het geval, dingetje voor 2023 ...

Hier niemand die toevallig wat gefilmd heeft met de smartphone ?
Chris Camphuisen
https://servolabs.nl

CinéHome

#191
Citaat van: Motoindo op oktober 15, 2022, 12:51:40
Hier niemand die toevallig wat gefilmd heeft met de smartphone ?

Ik, maar helaas met mijn 'dumbphone'...
Daar ga je niet veel wijzer van worden.

(is een grapje hoor - ik heb niet gefilmd)
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

mmuetst

#192
Deze meneer heeft wel gefilmd:
Audiophile Barista
Misschien ook de lezing?
Ivar was nogal negatief over de show....was deze dan zo slecht?
Wel vreemd dat je apparatuur van meer dan 50K in een slechte akoestiek laat horen.
Geen visitekaartje lijkt mij.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Rob_Dingen

Citaat van: Bebatoli op oktober 15, 2022, 09:38:00
Betreft de Lyndorff en Steinway, ik ben het deels met je eens. Het Lyndorff systeem was ook niet mijn ding, maar het Steinway systeem vond ik beter. Ik heb echter het Steinway systeem in veel beter omstandigheden kunnen beluisteren en dan speelde het echt fenomenaal goed.
Dat is precies wat ik schreef maar met andere woorden.
Ik heb Steinway ook veel beter gehoord daarom mijn opmerking hoe het mogelijk is om het zo slecht te laten klinken.
Vorig jaar was dat ook al zo met andere speakers.

Rob

jahtari

Citaat van: mmuetst op oktober 15, 2022, 16:52:09
Deze meneer heeft wel gefilmd:
Audiophile Barista
Misschien ook de lezing?
Ivar was nogal negatief over de show....was deze dan zo slecht?
Wel vreemd dat je apparatuur van meer dan 50K in een slechte akoestiek laat horen.
Geen visitekaartje lijkt mij.
Veel hifi merken/bouwers hebben blijkbaar geen verstand van akoestiek. Of van marketing gezien de vele onduidelijke ruimtes (wat is hier nu eigenlijk te koop, wat maakt het bijzonder, wat is onze filosofie, prijs, etc. .

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Mao

Citaat van: jahtari op oktober 15, 2022, 20:01:28
Veel hifi merken/bouwers hebben blijkbaar geen verstand van akoestiek. Of van marketing gezien de vele onduidelijke ruimtes (wat is hier nu eigenlijk te koop, wat maakt het bijzonder, wat is onze filosofie, prijs, etc. .

Ik denk dat veel exposanten hier aan zo een beurs deelnemen omdat het commercieel moet, als Jantje er staat kunnen wij niet achterblijven. Aan een beursdeel nemen kost geld en heel veel tijd.
Waarschijnlijk wel verstand van akoestiek maar geen zin/geld aandacht dit op de beurs fatsoenlijk neer te zetten. Toch jammer op een paar exposanten na denk ik veel geschreeuw weinig wol.
Helaas is er in Nederland geen alternatief om fatsoenlijke Audio te tonen.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

jahtari

#196
Misschien snap ik het niet, zou goed kunnen. Ik zou zelf verwachten dat je als audio fabrikant of importeur voorbereid bent op een beurs en dus ook enkele akoestische panelen hebt die je kunt verrijden en enkele promo panelen met de naam van je producten.

Wat ik me sinds kort realiseer, is dat sommige Nederlandse bedrijven echt zeer kleinschalig zijn. En dan zit dit soort financiële ruimte er waarschijnlijk niet. Dit soort spullen moet je immers ook altijd kunnen opslaan en vervoeren met een busje.

We zijn wat dat betreft ook een kleine markt in NL.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

CinéHome

Vaak zijn exposanten de importeur van een merk. Die zijn al blij dat ze op vrijdag hun spullen op tijd kunnen neerzetten en zorgen dat het toonbaar gepresenteerd wordt, met hier en daar een lichtpuntje (letterlijk) en een werkende opstelling.

Weinigen van hen zijn echte 'audiofiele' verkopers. Dat laten ze nu eenmaal aan hun klanten over.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

chansig

Grootste gedeelte van de merken komen hier al jaren en jaren.......en jaren.

Je zou kunnen zeggen: minachting van de klant.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: MichelDW op oktober 16, 2022, 17:06:56


Weinigen van hen zijn echte 'audiofiele' verkopers. Dat laten ze nu eenmaal aan hun klanten over.

Geen idee wat je precies zegt.

De verkoper sluit hier dan bij aan ? De gekheid van de audiofiel ?

Zo vertaal ik hem dan even vanuit mijn perspectief.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.