Alles m.b.t. Magnepan / Magneplanar paneel speakers ... post het hier.

Gestart door KayaRahnee, augustus 11, 2022, 15:32:08

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Huub-13

Citaat van: KayaRahnee op mei 15, 2024, 20:44:48Ik ga de voeten van de Magnepans vervangen door
https://www.bol.com/be/nl/prijsoverzicht/maclean-tafelstandaard-universele-tafel-tv-stand-tv-monitor-scherm-32-70-inch-vesa-800x500-tot-50kg/9300000131874229/?filter=new&sort=price&sortOrder=asc
Ik verwacht niets m.b.t. invloed op de klank ... maar ik verwacht wel dat de panelen mooi passen onder de Maggies.

Zo te zien kun je met deze stands veel variëren met de hoogte van de Magnepan speakers.
Dat zal zeker invloed hebben op de klank: basweergave, coherentie, ruimtelijkheid e.d.
Stands lijken op de bekende "magnarisers" waarover heel positieve reacties te vinden zijn.
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

KayaRahnee

Ik ben benieuwd, de originele magna risers zijn wat duur, daarom gekozen voor het alternatief.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

kappa9

Citaat van: Huub-13 op januari 14, 2023, 11:22:25Jarenlang heb ik met Magnepans gespeeld, eerst met de 1.7, later met de 3.7
De 3.7 speelt inderdaad onvergelijkbaar beter/mooier dan de 1.7 en zal dat zeker t.o.v. de 0.7 nog toppen.
Mijn ervaringen:
- In een rechthoekige kamer (schoenendoos) is een opstelling voor de korte muur prefereerbaar.
- Afstand tot de muur minstens op 1 meter houden, liever méér.
- Onderlinge afstand niet groter dan 2-3 meter (hart op hart)
- Luisterafstand niet te groot; 2-3 meter werkte bij mij optimaal (minste invloed van de kamer).
- Toe-in (indraaien) weinig, hoogstens 10-15 graden; meer toe-in = toenemend irritant hoog.
- Tweeters aan de binnenkant werkte voor mij beter (betere pin-point weergave).
- Flinke versterker (stabiel, krachtige voeding) wordt gewaardeerd.


Bevallen ze nog Huub?  ;D

Op deze foto had je wel een scherpe toe-in.

Gr Joost
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

Huub-13

Citaat van: kappa9 op mei 17, 2024, 09:32:01Bevallen ze nog Huub?  ;D

Op deze foto had je wel een scherpe toe-in.

Gr Joost

Hallo Joost!
Op die foto staan mijn vorige Magnepans: 3.7 (zonder i).
Ten tijde van die foto had ik nog de tweeters aan de binnenkant en inderdaad redelijk veel toe-in.
Later heb ik dat aangepast: voortschrijdend inzicht . . .  ;D
Momenteel speel ik nog altijd met "jouw" Maggies 3.7i en ben er zeer blij mee.
Jij nog altijd met de Analysis Audios?
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

kappa9

Citaat van: Huub-13 op mei 17, 2024, 10:15:07Hallo Joost!
Op die foto staan mijn vorige Magnepans: 3.7 (zonder i).
Ten tijde van die foto had ik nog de tweeters aan de binnenkant en inderdaad redelijk veel toe-in.
Later heb ik dat aangepast: voortschrijdend inzicht . . .  ;D
Momenteel speel ik nog altijd met "jouw" Maggies 3.7i en ben er zeer blij mee.
Jij nog altijd met de Analysis Audios?

Hoi Huub,

Ik dacht het al te zien aan de kleur.
Wat fijn om te horen dat ze nog steeds bevallen. Heb jij trouwens ook een showcase?
Vind ik altijd leuk om te lezen!
De Analysis Audio's doen het hier ook waanzinnig. Ze hebben wel flink wat uren moeten inspelen maar nu spelen ze echt heel erg fraai.

Groetjes Joost
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

KayaRahnee

De Maclean alternatieve stand zijn geleverd en gemonteerd.
Ik ben niet de persoon die exact kan verwoorden wat hij hoort, heb die ervaring niet.
Ik houd het dan ook liever kort ... de klank is wat "frisser" geworden, ik hoor nu precies iets meer detail, het hoog word ook wat anders weergegeven, maar gelukkig niet storend voor mijn gevoelige oren betreffende hoog weergave.
In het laag merk ik weinig verschil.
Geen spectaculaire verandering dus.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Huub-13

Citaat van: kappa9 op mei 17, 2024, 14:07:41Heb jij trouwens ook een showcase?
Vind ik altijd leuk om te lezen!

Nee, ik heb geen showcase (maar jij toch ook niet?).
Mijn set staat wat amateuristisch opgesteld (bijvoorbeeld gewoon op de vloer zonder rek) in een wat ouderwetse huiskamer.
Behalve dat de weergave mij bevalt weet ik er verder niet zo veel over te vertellen.  ;D
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

kappa9

Citaat van: Huub-13 op mei 22, 2024, 16:33:50Nee, ik heb geen showcase (maar jij toch ook niet?).
Mijn set staat wat amateuristisch opgesteld (bijvoorbeeld gewoon op de vloer zonder rek) in een wat ouderwetse huiskamer.
Behalve dat de weergave mij bevalt weet ik er verder niet zo veel over te vertellen.  ;D

Nee klopt, ik heb ook geen showcase!! Ik kom er maar niet aan toe om er een te maken.
Ik weet nog hoe jouw woonkamer eruit ziet en ik kan me even niet herinneren dat jouw apparatuur op de grond stond. Misschien een stroomregenerator oid beetje links van de apparatuur stond op de grond.

Ik vind een rek wel fraai ogen ook als al je apparatuur daar netjes zijn eigen plekje heeft zo. Deed toch ook wat met mn gemoedsrust. Maar ik heb gewoon een heel simpel rek en gebruik verder geen speciale ontkoppeling onder mn apparatuur. Kan me niet voorstellen dat je dat gaat horen.

Hoe het klinkt daar gaat het om. Ik luister vrij vaak met mijn ogen gesloten en dan zie je toch niet hoe alles erbij staat  :tongue2:

Groetjes Joost
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

Huub-13

Klopt dat er een "stroomgenerator" op de vloer stond.
Dat was een PS Audio Powerplant Premier.
Die heeft later de geest gegeven.

Toen jij in Maastricht was stond de muziekset tegen de lange muur van een rechthoekige kamer.
Nu staat alles 90 graden gedraaid voor de korte muur.
Klinkt beter en met de Lyngdorf TDAI-3400 kan ik de weergave perfect afregelen.
Echt een geweldige versterker met Roomperfect en 2 x 200/400 watt in 8/4 ohm speakers!

Maar laten we (stel ik voor) van dit topic geen onderonsje maken.
Het gaat hier immers om ervaringen met Magnepan luidsprekers . .  :worship:   ;D
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker