Het geluid van Laan

Gestart door Laan, mei 5, 2022, 15:27:18

Vorige topic - Volgende topic

addesmo, Pathos en 10 gasten bekijken dit topic.

fietser

Hoewel ik uitermate sceptisch ben over dit soort tweaks wil ik dit "event" graag bijwonen. Als er nog ruimte is.

Laan

Citaat van: fietser op augustus  1, 2024, 13:08:17Hoewel ik uitermate sceptisch ben over dit soort tweaks wil ik dit "event" graag bijwonen. Als er nog ruimte is.

Altijd welkom hoor! Sceptische bezoekers maken het extra interessant :)
Woonkamer:  Marantz model 40n | GoldenEar Triton reference |  Rega P3 - Exact - Neo psu - Trichord Dino mk3/Dino + | PlixiR Cube8
Man-cave: Vitus audio RI 101mk2 | Focal Scala Utopia Evo | Lumin U1 + X1 | Marantz SACD30n | Nottingham Analogue Spacedeck - Ortofon Cadenza Red - Gold Note PH 10 - PSU 10 | PlixiR elite BAC 3000
Man-cave: Ayon Spirit V | Sounddeco Alpha F3 | Atoll ST300

brt

En anders heten deze zekeringen na 7 september Sceptic Research :tounge:
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

Laan

Citaat van: brt op augustus  1, 2024, 13:36:53En anders heten deze zekeringen na 7 september Sceptic Research :tounge:

Goeie! Of Synergistic Reverse.  :tounge2:

Woonkamer:  Marantz model 40n | GoldenEar Triton reference |  Rega P3 - Exact - Neo psu - Trichord Dino mk3/Dino + | PlixiR Cube8
Man-cave: Vitus audio RI 101mk2 | Focal Scala Utopia Evo | Lumin U1 + X1 | Marantz SACD30n | Nottingham Analogue Spacedeck - Ortofon Cadenza Red - Gold Note PH 10 - PSU 10 | PlixiR elite BAC 3000

simsalabim

toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Laan

Citaat van: Laan op juli 31, 2024, 15:54:24Dan doen we 7 september :)

Brt
Chansig
Rzeemering
Simsatit
Richi
Marcush
Kwabbernoot
Tabcam
Fietser

Zo te zien zijn we met zijn tienen inclusief ik zei de gek. De eerste suggestie voor een playlist is binnen van Richi:

Carolin No - stil waters run deep.

Geef gerust wat meer nummers door waarmee je het verschil tussen twee zekeringen denkt te kunnen horen, of juist niet. Dan maak ik een openbaar lijstje in Tidal.

Ik zie het ongeveer zo voor me, wetende dat er lieden tussen zitten die een strak programma altijd in de war brengen:

12 uur start. Bijkletsen en lunch.
13 uur start zekering vergelijk.
14 uur gaan we weer wat dacjes vergelijken. Zo zal er de Teac ud701 n staan en waarschijnlijk ook de Topping en een oldschool dac.

Voor het zekering vergelijk zullen de Atolls als streamer/dac worden ingezet en via rca naar de Ayon gaan (daar zit maar een xlr ingang op) Ik heb twee gelijke Tubulus Argentus interlinks. Voor de utp kabels moet ik nog iets regelen. Heb 1 Audioquest Vodka. Om er voor deze middag even een bij te kopen gaat misschien wat ver. :)

simsalabim

Klinkt goed  8)
Utp kabels heb ik niet, anders had ik ze meegenomen.
Leuk om weer eens een meet en greet te doen  :pompom:

brt

Citaat van: Laan op augustus 10, 2024, 14:03:19Zo te zien zijn we met zijn tienen inclusief ik zei de gek. De eerste suggestie voor een playlist is binnen van Richi:

Carolin No - stil waters run deep.

Geef gerust wat meer nummers door waarmee je het verschil tussen twee zekeringen denkt te kunnen horen, of juist niet. Dan maak ik een openbaar lijstje in Tidal.

Ik zie het ongeveer zo voor me, wetende dat er lieden tussen zitten die een strak programma altijd in de war brengen:

12 uur start. Bijkletsen en lunch.
13 uur start zekering vergelijk.
14 uur gaan we weer wat dacjes vergelijken. Zo zal er de Teac ud701 n staan en waarschijnlijk ook de Topping en een oldschool dac.

Voor het zekering vergelijk zullen de Atolls als streamer/dac worden ingezet en via rca naar de Ayon gaan (daar zit maar een xlr ingang op) Ik heb twee gelijke Tubulus Argentus interlinks. Voor de utp kabels moet ik nog iets regelen. Heb 1 Audioquest Vodka. Om er voor deze middag even een bij te kopen gaat misschien wat ver. :)

Ik heb ook een AQ Vodka, zal ik die meenemen?

En zullen we de kosten voor lunch etc ff splitten? Lijkt me wel zo fair
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

Laan

Citaat van: brt op augustus 10, 2024, 16:39:38Ik heb ook een AQ Vodka, zal ik die meenemen?

En zullen we de kosten voor lunch etc ff splitten? Lijkt me wel zo fair

Goed plan!

Voor de AQ kabel dan. Kosten splitten niet. Ga weg. :)

marcush

Citaat van: Laan op augustus 10, 2024, 14:03:1914 uur gaan we weer wat dacjes vergelijken. Zo zal er de Teac ud701 n staan en waarschijnlijk ook de Topping en een oldschool dac.

Als er interesse is in oldschool in combinatie met buizen, kan ik deze klik NOS dac meenemen, met daarin de allereerste Philips dac chips TDA1540.

Laan

Citaat van: marcush op augustus 12, 2024, 08:05:05Als er interesse is in oldschool in combinatie met buizen, kan ik deze klik NOS dac meenemen, met daarin de allereerste Philips dac chips TDA1540.

Is prima natuurlijk. Richi had ook een suggestie, wellicht even overleggen met hem? De Atoll heeft btw geen usb of i2s digitaal uit. Alleen coax en optisch. :)

Kwabbernoot

Citaat van: marcush op augustus 12, 2024, 08:05:05Als er interesse is in oldschool in combinatie met buizen, kan ik deze klik NOS dac meenemen, met daarin de allereerste Philips dac chips TDA1540.

Het lijkt mij wel een interessant apparaatje. Zo'n apparaat tegen de TEAC van Bart zou een leuk vergelijk kunnen zijn. 8)

Groeten...

Richi

Citaat van: Laan op augustus 12, 2024, 08:53:02Is prima natuurlijk. Richi had ook een suggestie, wellicht even overleggen met hem? De Atoll heeft btw geen usb of i2s digitaal uit. Alleen coax en optisch. :)
Ik kan eventueel een door ArtSpeak gemodificeerde Parasound DAC-2000 Ultra mee kunnen nemen. Doet ook alleen 44.1 en 48kh, maar wel erg goed.

https://parasound.com/products/Vintage-DAC-2000-Ultra
Woonkamer Naim Muso 2 • Apple TV 4K • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear Classé attic - in voorbereiding Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Mac Mini M2 Roon • Marantz SA-11S2 • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • Philips 55POS9002 • Audioquest • Grimm

Pinda13

Oeh! leuk! Een dacje van mij gaat dus mee in de vergelijk? Dat is nog 1 van de eerste versies die mark heeft, eigenlijk zou ik hier graag bij willen zijn en dan 2 nieuwere types mee willen nemen. Een nieuwe budget friendly dac 1540 en een ultieme 1540 dac waar ik zelf mee speel. Deze nieuwe types kunnen ook volle 24bit 192khz aan. Helaas kan ik de 7de niet, maar mochten jullie een dac erbij willen wil ik die gerust opsturen. Evt een leuke ad1865 of pcm63 dac? Uiteraard alles met buizen, is weer heel anders.. Kom je er niet aan toe neemt iemand hem mee voor testen en stuurt hij hem later terug..

edit: of ik breng hem van te voren even.. Ook gezellig.
" no loss of fine detail "

Laan

Richi

Citaat van: Laan op augustus 12, 2024, 13:53:23Ik vind alles prima :)
Ik ook, maar het kan wel zijn dat we dan keuzes moeten maken op de dag zelf omdat het anders teveel wordt. De meesten zullen eerst even moeten wennen aan de set en het rouleren op de 'hot spot' kost ook tijd. Allemaal niet erg, maar wel iets om in gedachten te houden.
Woonkamer Naim Muso 2 • Apple TV 4K • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear Classé attic - in voorbereiding Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Mac Mini M2 Roon • Marantz SA-11S2 • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • Philips 55POS9002 • Audioquest • Grimm

simsalabim

Ja, mijn ervaring is ook dat zo een dag omvliegt, zou jammer zijn als we aan eea dan niet toekomen.
Zie sowieso uit naar de zekeringen vergelijken  8)

Laan

De zekeringen beginnen we gewoon mee, daar ging het ook om. Verder kunnen we ook gewoon een uurtje eerder starten. Eindtijd is ook rekbaar, hoewel iedereen meestal wel gaar is na 5 uur. Nogmaals, ik vind alles prima en wil gewoon een leuke dag faciliteren. Over de invulling kan meegedacht worden. :)

Kwabbernoot

Het lijkt mij juist leuk om een "simpel" 1540 dacje tegenover een state of the art TEAC te zetten. Ik denk dat we inderdaad niet al te veel moeten willen doen. Na de zekeringen uiteraard.

Groeten...

simsalabim

Ik zie er iig naar uit, veels te lang geleden voor mij een meet and greet  :headbanging:

Laan

Citaat van: simsatit op augustus 12, 2024, 15:59:20Ik zie er iig naar uit, veels te lang geleden voor mij een meet and greet  :headbanging:

Gave speakers heb je! Ken ze niet, maar ziet er delicaat uit!

simsalabim

Citaat van: Laan op augustus 12, 2024, 16:40:33Gave speakers heb je! Ken ze niet, maar ziet er delicaat uit!

Dank!

ben er blij mee.
Legt wel weer andere zaken in mijn set bloot, maar dat is okee, heb nu iig een richting.

Pinda13

Citaat van: Kwabbernoot op augustus 12, 2024, 14:58:59Het lijkt mij juist leuk om een "simpel" 1540 dacje tegenover een state of the art TEAC te zetten. Ik denk dat we inderdaad niet al te veel moeten willen doen. Na de zekeringen uiteraard.

Groeten...

Zeker waar! Al mijn dacs zijn simpel haha. Less is more  :bigsmile:

Het is dat inmiddels die dac behoorlijk is verbeterd. Sowieso snap ik jullie, altijd te weinig tijd. Ik zal laan een pm sturen. Kan ik een leuk simpel dacje opsturen zo begin sept en bekijk je het maar of het lukt. Dat is een tda1541 die dus wel dit nieuwe type heeft mobo heeft, 24bit 192khz met usb en spdif coax input. Ook lekker simpel en budget friendly. Prijsklasse is 1500.

Nogmaals jammer dat ik niet kan aanschuiven.
" no loss of fine detail "

Laan

Leuk! Dan kunnen we ook wel weer spreken van een dacjes dag. :)

Bij mij sluit de Atoll geweldig aan in de hoofdset. Ik vind de Atoll erg muzikaal. De Focals hebben snel wat veel energie in het hoog. Ben benieuwd of dat goed gaat met de Teac of met een Spring audio.

brt

Citaat van: Laan op augustus 14, 2024, 09:03:21Leuk! Dan kunnen we ook wel weer spreken van een dacjes dag. :)

Bij mij sluit de Atoll geweldig aan in de hoofdset. Ik vind de Atoll erg muzikaal. De Focals hebben snel wat veel energie in het hoog. Ben benieuwd of dat goed gaat met de Teac of met een Spring audio.

De recensie van de dac 200 signature gelezen, @L
Citaat van: Laan op augustus 14, 2024, 09:03:21Leuk! Dan kunnen we ook wel weer spreken van een dacjes dag. :)

Ik ben ook heel benieuwd hoe de TEAC het gaat doen op jouw Focals. Mijn Focals hebben dezelfde tweeters maar hier gaat de Teac uitstekend. Maar wij spelen beide wel met andere buizenversterkers met een andere signatuur.

Zoals wel vaker benoemd is het zeer waarschijnlijk een kwestie van mooi matchende onderdelen in je set.