Het geluid van Laan

Gestart door Laan, mei 5, 2022, 15:27:18

Vorige topic - Volgende topic

brt

Zijn er eigenlijk al TEAC dealers in de buurt, @Laan?

Een mooi merk, zoals je weet, maar op een bepaalde manier wel onder de radar bij de gemiddelde audiofiel. Ik ruik een markt, want horen = kopen  :D

Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

AudioEnZo

Citaat van: Laan op mei 20, 2025, 20:09:41Dus.. sinds 2 mei is AudioLaan er.
Gaaf man en een gedurfde stap. Ik wens je alle succes van de wereld met de nieuwe shop  :clapping:

sschot

Wat ontzettend tof! Van harte met deze onderneming en vooral heeel veel plezier en fijne handel toegewenst! Kijken waar dit naar gaat uitgroeien......
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

Tabcam

Leuk om je deze stap te zien maken. Ben wel benieuwd naar de ATC's en hoe de Gato op de Focals klinken. Heel veel succes en tot binnenkort.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Kurt

Citaat van: Tabcam op mei 20, 2025, 23:44:14Leuk om je deze stap te zien maken. Ben wel benieuwd naar de ATC's en hoe de Gato op de Focals klinken. Heel veel succes en tot binnenkort.
Heel sterk afhankelijk van welke Gato.

MarKath

Citaat van: Laan op mei 20, 2025, 20:09:41Decennia geleden heb ik met onovertroffen plezier gewerkt in de leukste hifizaak in de Arnhemse binnenstad. Soms loop ik er nog langs, er zit nu een falaffel tent en laatst is het bijna in de fik gegaan dat pand.

Heb jij bij de firma Versloot gewerkt?

Daar heb ik in het verleden nog wel eens wat aangeschaft, leuk.
The Diapason Adamantes III is a very good do-it-all 'speaker: jazz, blues, classical, pop...they can play everything with gusto. They are meant for a mature audiophile, a kind of guy who has healed from his AUDIOPHILIA NERVOSA crisis and now concentrates on Music only.

Spijkie

Hey wat super cool! Je hebt er een mooie plek voor , ik ken er meer die zo op deze wijze zijn begonnen en met veel plezier doen. Gato heb ik ook altijd erg mooi gevonden, nog nooit echt geluisterd.

Er schijnt nogal wat verschil te zitten in de versterkers , ze hebben 2 soorten geloof ik.

Veel zakelijk succes gewenst en bovenal veel plezier.
Lumin,T+A 1100e, Audiosolutions,Audes,plixir,cardas

Laan

Citaat van: brt op mei 20, 2025, 22:40:57Zijn er eigenlijk al TEAC dealers in de buurt, @Laan?

Een mooi merk, zoals je weet, maar op een bepaalde manier wel onder de radar bij de gemiddelde audiofiel. Ik ruik een markt, want horen = kopen  :D

Weinig dealers. Distributeur is ook wat onduidelijk, lijkt of ze vooral zelf verkopen vanuit Oostenrijk. Maar ik hou het in de gaten. :)

Richi

Mooi Mark, ik had je al veel succes gewenst, maar hierbij nogmaals! Gato Audio ben ik heel benieuwd naar. Destijds op de High End in München een heel overtuigende demo gehoord. En Gato ziet er ook nog eens prachtig uit! Leuk hoor, een high-end dealer 'om de hoek'.

:pompom:
Woonkamer Apple TV 4K • Philips 55PUS8909 • Sonos Arc Ultra Classé attic Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Mac Mini M2 Roon • Marantz SA-11S2 • Parasound D/AC-2000 Ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • Philips 55POS9002 • Audioquest • Grimm • Philips Pronto Headphone Naim Atom HE • Focal Elegia • Focal Elear

Laan

Citaat van: AudioEnZo op mei 20, 2025, 23:00:23Gaaf man en een gedurfde stap. Ik wens je alle succes van de wereld met de nieuwe shop  :clapping:
Citaat van: sschot op mei 20, 2025, 23:03:09Wat ontzettend tof! Van harte met deze onderneming en vooral heeel veel plezier en fijne handel toegewenst! Kijken waar dit naar gaat uitgroeien......
Citaat van: Spijkie op Gisteren om 07:36:00Hey wat super cool! Je hebt er een mooie plek voor , ik ken er meer die zo op deze wijze zijn begonnen en met veel plezier doen. Gato heb ik ook altijd erg mooi gevonden, nog nooit echt geluisterd.

Er schijnt nogal wat verschil te zitten in de versterkers , ze hebben 2 soorten geloof ik.

Veel zakelijk succes gewenst en bovenal veel plezier.

Dank voor jullie vriendelijke toewensingen! Qua timing is het natuurlijk weer een ruk moment, maar ach. Als de timing van de audiospullen maar goed is. :)

Verder is het zeker geen traditionele winkel waar ik dan de hele dag ga zitten wachten tot iemand binnenkomt. Online zal ik een beetje moeten opvallen en voor de beleving kan men een afspraak maken.

Verder heb ik heel weinig overhead kosten, dat is wel een fijn gevoel. De keus voor minder gangbare merken zal zowel een risico als een kans zijn en dat vind ik ook het leuke.

Gato heeft een integrated ab versterker en een vv met twee mono's ab. Die werken met twinfet technologie. Dat zag je eerder ook bij GaMut versterkers, daar komt de ontwerper vandaan. Verder hebben ze klasse d modules voor in de streamer/dac en twee losse eindversterkers.

Laan

Citaat van: MarKath op Gisteren om 06:50:13Heb jij bij de firma Versloot gewerkt?

Klopt! Versloot Hifi inderdaad.

vanzomereng

Citaat van: MarKath op Gisteren om 06:50:13Heb jij bij de firma Versloot gewerkt?

Yep, Versloot, daar heb ik mijn eerste hifi-receiver gekocht van het merk "Major". Type RS4020

https://auctionet.com/en/2186850-receiver-major-rs-4020/images#image_1
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

MarKath

Citaat van: Laan op Gisteren om 08:51:04Klopt! Versloot Hifi inderdaad.

Oh, daar heeft de broer van een vriend van mij ook gewerkt.

En weet jij hoe die andere HiFi zaak heette welke richting snackbar Apollo zat? Ik kan maar niet op de naam komen, was iets Amerikaans ofzo.
The Diapason Adamantes III is a very good do-it-all 'speaker: jazz, blues, classical, pop...they can play everything with gusto. They are meant for a mature audiophile, a kind of guy who has healed from his AUDIOPHILIA NERVOSA crisis and now concentrates on Music only.

Laan

Citaat van: Richi op Gisteren om 08:22:11Mooi Mark, ik had je al veel succes gewenst, maar hierbij nogmaals! Gato Audio ben ik heel benieuwd naar. Destijds op de High End in München een heel overtuigende demo gehoord. En Gato ziet er ook nog eens prachtig uit! Leuk hoor, een high-end dealer 'om de hoek'.

:pompom:

Dankje! Gato ziet er echt goed uit. Ik sloeg bijna tegen de grond toen ik ze gisteren voor het eerst in het echt zag. Zelfs de dames op kantoor werden er blij van. :)

Ik heb nu de amp150 en de cdd1 staan. Klinkt erg goed op Focal hoewel ik ook bij deze Gato wat "ballen" in het laag mis. Tot heden lijken alleen de Vitus en de Ayon dit te leveren.

Laan

Citaat van: MarKath op Gisteren om 08:56:47Oh, daar heeft de broer van een vriend van mij ook gewerkt.

En weet jij hoe die andere HiFi zaak heette welke richting snackbar Apollo zat? Ik kan maar niet op de naam komen, was iets Amerikaans ofzo.

Tada......! Unisales. :)

MarKath

Citaat van: Laan op Gisteren om 09:01:30Tada......! Unisales. :)

YES, die was het.

Richi

Citaat van: Laan op Gisteren om 08:51:04Klopt! Versloot Hifi inderdaad.
Mooie herinneringen aan. Vooral de uitverkoop met die grote gekleurde kartonnen vellen aan de winkelruit waarop alle aanbiedingen geschreven stonden. Mooie prijzen, maar voor mij als student onbereikbaar toen.

Versloot.jpg
Woonkamer Apple TV 4K • Philips 55PUS8909 • Sonos Arc Ultra Classé attic Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Mac Mini M2 Roon • Marantz SA-11S2 • Parasound D/AC-2000 Ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • Philips 55POS9002 • Audioquest • Grimm • Philips Pronto Headphone Naim Atom HE • Focal Elegia • Focal Elear

MarKath

Citaat van: Laan op Gisteren om 09:01:30Tada......! Unisales. :)

Volgens mij was jij toen collega van Hans Montfrooy?!

Laan

Citaat van: MarKath op Gisteren om 09:10:31Volgens mij was jij toen collega van Hans Montfrooy?!

Klopt. Hans was mede eigenaar.

Marco66

Mooie en leuke stap, ik wens je alle succes met deze nieuwe onderneming!
Woonkamer: Devialet Phantom 2
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

Laan

Citaat van: Richi op Gisteren om 09:09:02Mooie herinneringen aan. Vooral de uitverkoop met die grote gekleurde kartonnen vellen aan de winkelruit waarop alle aanbiedingen geschreven stonden. Mooie prijzen, maar voor mij als student onbereikbaar toen.

Versloot.jpg

Ja leuk was dat he, die gele vellen tegen het raam. En allemaal van die kantoorpikken die tussen de middag voor de etalage stonden te kwijlen. :) Ook precies de reden waarom hetgeen ik nu ga doen toen kansloos zou zijn en wat wat zij toen deden nu erg lastig is. Die vellen zijn nu overgenomen door www. De kwijlende mannen zijn verdwenen en doen nu hetzelfde via een tablet. Ik denk dat dit ook 12 jaar geleden fataal is geworden. De ommezwaai naar www was toen ook al gaande, maar ze zijn lang blijven vasthouden aan die vellen.

Pjotr27

Citaat van: Laan op Gisteren om 08:00:21Weinig dealers. Distributeur is ook wat onduidelijk, lijkt of ze vooral zelf verkopen vanuit Oostenrijk. Maar ik hou het in de gaten. :)

Als je met veel korting kunt kopen vanuit Oostenrijk zou ik het maar links laten liggen...

Maar heel veel succes, leuke stap om in de hifi een onderneming te starten!
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-300 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.