Ervaringen subwoofer Mezzo9

Started by sonsan, April 17, 2022, 23:13:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sonsan

Wie heeft ervaring of kan iets vertellen over de Mezzo 9 subwoofer van Mordaunt Short?
Ik weet dat deze bij de introductie (2009) zo rond de €1000 heeft gekost. Hij heeft 2x 8 inch speakers en een 375w plate amp.
Deze word nu aangeboden voor €320.(incl. verzenden)Is dat een reeel bedrag voor een 10 jaar oude sub?

https://link.marktplaats.nl/m1829475199?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios_tablet
Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50

Laan

He leuk! Jij ook hier? 32% van de nieuwprijs is imo niet onredelijk.

Groet Mark
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

belgiansound

Het is in theorie een redelijke prijs, ook een zeer mooie subwoofer met scherm en remote etc, lijkt me mooi.

Los van de waarde, twee 8" subwoofers hebben minder oppervlakte dan 1 12" subwoofer, wat naar huidige normen al geen grote sub is. 375watt is ook weinig voor een subwoofer. Ik ben niet zeker of het veel laag toevoegt als je al redelijke speakers hebt. Ikzelf ben ook aan het overstappen van 10" subs met passieve radiator naar 18", verschil is immens...

mijkie

375 watt is genoeg hoor voor een sub, mijn Rythmik heeft 370 en heeft meer dan genoeg output
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

sonsan

Ik zie het meer als extra aanvulling. Ik gebruik nu een BK P12-300SB-PR en daar ben ik best tevreden mee, ondanks zijn 300W versterker...
Ik gebruik de set voor ong. 80% muziek en weinig films dus.
Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50

mijkie

Quote from: sonsan on May  2, 2022, 10:05:32
Ik zie het meer als extra aanvulling. Ik gebruik nu een BK P12-300SB-PR en daar ben ik best tevreden mee, ondanks zijn 300W versterker...
Ik gebruik de set voor ong. 80% muziek en weinig films dus.

Ik denk dat het geen wereld van verschil is, de BK of de Mezzo maar, dan heb je wel alles van 1 merk
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

sonsan

Ik denk dat voor muziek de Mezzo 9 prima is, maar voor films zal de BK voorkeur hebben gezien de betere specs. Ik ga de BK er dus niet voor weg doen. De Mezzo dus gewoon erbij.
Ik ga er nog even over nadenken.....
Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50

mijkie

2 subs is altijd beter, mits goed ingeregeld
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

jossie

Uiteindelijk zijn deze subs voor rond de 600 euro verkocht. Ik heb er een paar gereviseerd, als een van de vorige eigenaren 'm een paar jaar 'altijd aan' heeft laten staan is ie nagenoeg total loss.

Zoniet, dan zou hij in redelijke conditie kunnen zijn maar geen partij voor je BK.
Omni !

sonsan

Ik heb in het verleden ook wat mindere ervaringen gehad met de goedkopere subs van MS. Elke keer inderdaad de versterker die doorgebrand was, ondanks dat ik deze niet de hele dag aan had staan. Bleek dat de versterker ingebouwd zat en zo niet voldoende gekoeld werd.

Ik zou verwachten dat dit model, uit de iets hogere prijsklasse, daar geen last meer van zou hebben...... Dus toch nog.
Bedankt voor deze aanvulling!
Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50