Is iemand benkend met de avalon eclipse speakers?De moeite waard of ????

Started by john2910, March 27, 2022, 10:58:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

john2910

Goedendag,is er iemand bekend met de avalon eclipse speakers.

Zijn deze speakers de moeite waard?En hoe kunt u ze omschrijven kwa geluid(als is iedereen anders in smaak natuurlijk).

Ik ben benieuwd hoe ze zich verhouden tegenover mijn jbl ti10k spreakers..

Peerless Monster

De JBL's plakken heel erg aan de speakers. De Avalons zijn juist heel transparant en zeer ruimtelijk en vol detail en uiterst precies. Het verschil denk ik tussen dag en nacht.
Let wel de Avalons laten zingen komt met een prijs. De juiste bekabeling en versterking komt erg nauw.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

john2910

Quote from: Peerless Monster on March 27, 2022, 12:30:30
De JBL's plakken heel erg aan de speakers. De Avalons zijn juist heel transparant en zeer ruimtelijk en vol detail en uiterst precies. Het verschil denk ik tussen dag en nacht.
Let wel de Avalons laten zingen komt met een prijs. De juiste bekabeling en versterking komt erg nauw.

Bedankt voor uw reactie,heeft u de jbl ti wel eens gehoord?

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

john2910


Peerless Monster

Quote from: john2910 on March 27, 2022, 18:41:45
Ik las hier een review van de avalon eclipse,dat was niet zo heel positief

https://www.jackvandijk.nl/hifi_review.php?Id=26

Geen idee ik heb het niet gelezen, maar die site is van Jack van Dijk en die verkoopt zijn Eclipse speakers, dus ik vraag me af waarom hij dan een negatieve review zou schrijven over zijn eigen speakers die hij te koop aanbied? Hier op het forum, maar ook op marktplaats:
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=179566.0

Ff doorgelezen, maar je moet het wel goed lezen 🤣
Ik zei al je moet ze voorzien van de juiste versterking en bekabeling en die klinken 1000x beter dat ik TiKs (no offense)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

Ik ben het helemaal met Peerless Monster eens, Avalon kan prachtig zijn, maar het gaat je heel wat kosten om dit voor elkaar te krijgen. Het is niet voor niets dat het bijna altijd met Spectral wordt gedemonstreerd.
Tussen je JBL en Avalon zit echt een wereld van verschil. Dit zijn bijna twee uitersten op het gebied van muziek luisteren. JBL is veel meer emotie, Avalon is veel meer het perfecte plaatje.
Ik zou eerst eens gaan nadenken wat je zelf wilt horen van een luidspreker, daarna ga je oriƫnteren op wat bij die smaak past. Ga niet zomaar weer een set aanschaffen ( Avalon), zonder te weten wat je smaak is. Naar welke muziek luister je het liefste? (Genre?).
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

john2910

Quote from: Pjotr27 on March 28, 2022, 02:56:58
Ik ben het helemaal met Peerless Monster eens, Avalon kan prachtig zijn, maar het gaat je heel wat kosten om dit voor elkaar te krijgen. Het is niet voor niets dat het bijna altijd met Spectral wordt gedemonstreerd.
Tussen je JBL en Avalon zit echt een wereld van verschil. Dit zijn bijna twee uitersten op het gebied van muziek luisteren. JBL is veel meer emotie, Avalon is veel meer het perfecte plaatje.
Ik zou eerst eens gaan nadenken wat je zelf wilt horen van een luidspreker, daarna ga je oriƫnteren op wat bij die smaak past. Ga niet zomaar weer een set aanschaffen ( Avalon), zonder te weten wat je smaak is. Naar welke muziek luister je het liefste? (Genre?).

Hallo ik heb een hele brede muziek smaak..Dat gaat van singer song Writer ala Chris Jones tot jaren 80 rock en pop tot metal muziek ala slayer enz hahah

Rob_Dingen

Quote from: john2910 on March 27, 2022, 18:41:45
Ik las hier een review van de avalon eclipse,dat was niet zo heel positief

https://www.jackvandijk.nl/hifi_review.php?Id=26


Dan heb je het stuk niet goed begrepen.
Hij is vol lof over de speaker maar vind hem zwaar overpriced.
Zoals je kan lezen is hij vol lof over het stereo beeld dus als dat je ding is moet je hem kopen.
Ben je meer van de klank balans en wil graag veel en diep laag moet je overslaan.

Rob

john2910


john2910

Quote from: Peerless Monster on March 27, 2022, 12:30:30
De JBL's plakken heel erg aan de speakers. De Avalons zijn juist heel transparant en zeer ruimtelijk en vol detail en uiterst precies. Het verschil denk ik tussen dag en nacht.
Let wel de Avalons laten zingen komt met een prijs. De juiste bekabeling en versterking komt erg nauw.

Als versterker gebruik ik de advance paris connect 150,dus dat zou wel niet genoeg zijn zeker voor de avalon speakers?

Peerless Monster

Quote from: john2910 on March 29, 2022, 16:06:37
Als versterker gebruik ik de advance paris connect 150,dus dat zou wel niet genoeg zijn zeker voor de avalon speakers?

Ik zou geen transistor gebruiken. Staat ook in de review van Jack.
Ik heb hier vorig jaar een arc classic 60 gehad als eindtrap op Avatars. Man dat was smullen. Zodra er een transistor op ging. Baf. Daar ging het het fantastisch mooie stereoplaatje. Ze hebben of genoeg jus nodig of de kracht van buizen. Ik durf het zo niet te zeggen met jouw versterker. Kwestie van proberen, zoals met jouw Tiks. Ik heb de tiks nog nooit los horen komen, terwijl jij daar vreemd van op kijkt. Dus of jouw versterker maakt dat mogelijk of je speakers zijn gemodificeerd of jouw ervaring ligt even wat anders dan die van mij.
Ik durf wel te stellen dat ik enige ervaring heb zeg maar. Niet de wijsheid in pacht, maar wel veel ervaring.

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

john2910

Quote from: Peerless Monster on March 29, 2022, 16:36:35
Ik zou geen transistor gebruiken. Staat ook in de review van Jack.
Ik heb hier vorig jaar een arc classic 60 gehad als eindtrap op Avatars. Man dat was smullen. Zodra er een transistor op ging. Baf. Daar ging het het fantastisch mooie stereoplaatje. Ze hebben of genoeg jus nodig of de kracht van buizen. Ik durf het zo niet te zeggen met jouw versterker. Kwestie van proberen, zoals met jouw Tiks. Ik heb de tiks nog nooit los horen komen, terwijl jij daar vreemd van op kijkt. Dus of jouw versterker maakt dat mogelijk of je speakers zijn gemodificeerd of jouw ervaring ligt even wat anders dan die van mij.
Ik durf wel te stellen dat ik enige ervaring heb zeg maar. Niet de wijsheid in pacht, maar wel veel ervaring.

Bedankt voor het uitgebreide antwoord..leuk om te lezen.. ;)