Schone stroom door netwerk filter Powerplant? Wat zijn jullie ervaringen?

Started by Samro, March 17, 2022, 13:50:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

genesis

Voor mij is het simpel, eindtrappen op een netspanningsregenerator is een 'no-go', voor bronnen heeft het een zeer positief effect
Carpe Diem

MichielB

De LAB12 Gordian is via een aantal dealers te beluisteren, zie www.yn-audio.nl ik heb er ook eentje voor demo beschikbaar.

YN-Audio Music at its Best - bijzondere boetiek stijl merken Alare Labs, Albedo Silver, Audia Flight, Cen.grand, Coda Technologies, Ediscreation, LAB12, Signal Projects en x-odos.

Mao

Als je een schone stroom filter nodig hebt dan heb je bij de keuze van je audio componenten de verkeerde keuze gemaakt. Met ander woorden de voeding van jou audio component is slecht ontworpen of gewoon uit kosten besparing. Je mag toch echt verwachten als je een versterker koopt van een paar duizend euro of in mijn geval 10.000 euro dat de voeding met alle vervuiling die binnenkomt zo dusdanig is ontworpen dat je daar geen problemen mee hebt.

Anderzijds is het zo dat er altijd bedrijven zijn die het zo dusdanig weten te brengen dat je zo een tool nodig hebt. Verkopers gaan daar altijd in mee per slot van rekening is het hun brood.
Als je ergens op beurs of in de winkel komt en er staat een set te draaien van enkele 10 duizenden euro's via zo een filter dan denk ik ...zal wel nodig zijn om hem goed te laten klinken. Ik kijk wel verder...
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

mmuetst

Ja en het mooie is, sommige hele mooie live opnames zit gewoon 50 hz brom (van versterkers van instrumenten).
Zie bijvoorbeeld deze opname bij het einde van de muziek hoor je hier en daar brom.
klik hier
Het maakt het niet minder muzikaal, ondanks een beetje brom.
Die zaal zal akoestisch wel goed klinken, misschien dat het logisch is om je daar meer druk over te maken.....akoestiek.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Rob_Dingen

Quote from: Mao on December  7, 2022, 12:17:57
Als je een schone stroom filter nodig hebt dan heb je bij de keuze van je audio componenten de verkeerde keuze gemaakt.
Dat klopt niet helemaal.
Het kan als je een apparaat met ringkern hebt daar al fout gaan en dan kan een filter helpen.
Daarentegen is mijn ervaring met filters op een eindversterker slecht, op bronnen kan het ooit helpen natuurlijk afhankelijk van de zuiverheid van je stroom net.

Rob

mmuetst

Quote from: Rob_Dingen on December  7, 2022, 21:20:41
Dat klopt niet helemaal.
Het kan als je een apparaat met ringkern hebt daar al fout gaan en dan kan een filter helpen.
Daarentegen is mijn ervaring met filters op een eindversterker slecht, op bronnen kan het ooit helpen natuurlijk afhankelijk van de zuiverheid van je stroom net.

Rob
Dan is het toch een voeding met een ringkern transformator met een slecht ontwerp? Dat is dan precies wat @Mao zegt.
Want niet alle voedingen met een ringkern transformator zijn toch slecht?
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Rob_Dingen

Quote from: mmuetst on December  7, 2022, 21:48:18
Want niet alle voedingen met een ringkern transformator zijn toch slecht?

Jawel dat is inherent aan een ringkern trafo die in heel veel spullen tegenwoordig zit.
En nee dat zijn geen slechte voedingen.

Rob

mmuetst

PS Audio Powerplant 3 maakt het erger:
Klik niet voor de Video
Puur objectief gemeten doet dit dus de noice vloer verhogen. Hoe kan het dan beter klinken....
Subjectief hou jezelf dus voor de gek.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Mediator

Quote from: mmuetst on December 18, 2022, 15:27:27
PS Audio Powerplant 3 maakt het erger:
Klik niet voor de Video
Puur objectief gemeten doet dit dus de noice vloer verhogen. Hoe kan het dan beter klinken....
Subjectief hou jezelf dus voor de gek.

Ik heb al zoveel van deze gast gezien en alles wat hifi of high end is wordt naar het rijk der fabelen verwezen. Dan zitten we straks allemaal met onze Bluetooth speaker naar muziek te luisteren omdat dit het summum is en de rest toch allemaal niets uitmaakt. Voor mij al lang geen geloofwaardige bron. Maar ik kijk zijn filmpjes wel. Best vermakelijk.

. . .

Klopt, Amir is de mist in gegaan toen hij Chi-Fi de hemel is gaan prijzen, de Chinezen zijn niet dom en roken meteen geld, nu is de meeste Chinese meuk zo gebouwd om ten alle koste hoge SINAD te verkrijgen, hoe het eindresultaat dan klinkt doet er niet toe - het gaat toch prima verkopen.
Zijn 'reviews' zijn net zo relevant als raceauto's beoordelen op kofferbakruimte en zonder in de auto te stappen.

mmuetst

Quote from: WhySoSerious? on December 19, 2022, 17:28:59
Klopt, Amir is de mist in gegaan toen hij Chi-Fi de hemel is gaan prijzen, de Chinezen zijn niet dom en roken meteen geld, nu is de meeste Chinese meuk zo gebouwd om ten alle koste hoge SINAD te verkrijgen, hoe het eindresultaat dan klinkt doet er niet toe - het gaat toch prima verkopen.
Zijn 'reviews' zijn net zo relevant als raceauto's beoordelen op kofferbakruimte en zonder in de auto te stappen.
Grote onzin, want als je het bovenstaande filmpje hebt bekeken dan vraagt hij of mensen een luister test willen uitvoeren en deze dan opnemen en laten zien.
Hij vraagt wel om de test blind te doen, dat is wel zo eerlijk. Want zodra mensen weten waar ze naar luisteren worden ze beïnvloed.
Het is niet alleen apparatuur uit China die goed door de test komt (en ja laten we eerlijk zijn, veel van de high-end die op dit forum de hemel in geprezen wordt komt daar ook vandaan).
Trouwens in het filmpje gebruikt hij een Schiit koptelefoon versterker...is geen Chi-Fi...
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

mmuetst

Quote from: Mediator on December 19, 2022, 06:37:59
Ik heb al zoveel van deze gast gezien en alles wat hifi of high end is wordt naar het rijk der fabelen verwezen. Dan zitten we straks allemaal met onze Bluetooth speaker naar muziek te luisteren omdat dit het summum is en de rest toch allemaal niets uitmaakt. Voor mij al lang geen geloofwaardige bron. Maar ik kijk zijn filmpjes wel. Best vermakelijk.
Onzin, een aantal merken doen het heel goed en worden ook door forum leden hier gewaardeerd. Het is alleen jammer dat er nog steeds audio merken zoals PS Audio en Audioquest die zich schuldig maken aan te dure apparaten, kabels en andere apparatuur die allemaal dingen beloven die in de praktijk gewoon niet kloppen. Ik vind dit juist een mooi forum en medium om dit boven tafel te halen zodat nietsvermoedende liefhebbers ook te zien krijgen wat voor onzin er allemaal verkocht wordt.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Rob_Dingen

Feit is dat je niets aan een meting van apparatuur hebt zonder subjectieve luister test.
Mooiste voorbeeld daarvan is het merk Topping.
En dat gezeur over kabels ,er zit nu eenmaal verschil in beter of slechter en niet altijd hoorbaar tenminste door mij.
En wat is duur?
Volgens mij bepaald de koper dat.

Rob

Pathos

Ik vraag me dan af welke praktijk ervaring jij persoonlijk hebt met deze merken die jij aanhaalt, dat jij deze bewering maakt?

Quote from: mmuetst on December 19, 2022, 19:07:51
Het is alleen jammer dat er nog steeds audio merken zoals PS Audio en Audioquest die zich schuldig maken aan te dure apparaten, kabels en andere apparatuur die allemaal dingen beloven die in de praktijk gewoon niet kloppen.
Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

mmuetst

Quote from: Rob_Dingen on December 19, 2022, 19:19:01
Feit is dat je niets aan een meting van apparatuur hebt zonder subjectieve luister test.
Mooiste voorbeeld daarvan is het merk Topping.
En dat gezeur over kabels ,er zit nu eenmaal verschil in beter of slechter en niet altijd hoorbaar tenminste door mij.
En wat is duur?
Volgens mij bepaald de koper dat.

Rob
Maar Amir doet juist meestal ook een luister test, zo ook bij die PS audio Powerplant 3. Het klopt dat hij er niet altijd aan toe komt, maar in de meeste test luistert deze man ook naar de apparatuur. Tevens nodigt hij iedereen uit om een blind test te doen, maar dan komen de mensen die in deze producten geloven niet met tegengas....wie zeurt er dan?
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

mmuetst

Quote from: Pathos on December 19, 2022, 19:27:42
Ik vraag me dan af welke praktijk ervaring jij persoonlijk hebt met deze merken die jij aanhaalt, dat jij deze bewering maakt?
Ik maak geen beweringen, het zijn gewoon harde bewijzen die ASR laat zien door de boel objectief te meten.
En daarom zou ik die producten nooit zelf kopen. En ja ik heb wel een keer een demo gehad bij Wilbert Hifi van Shunyata power kabels en power filter, man wat een onzin en nee, ook subjectief hoorde ik geen verschil.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Huub-13

Quote from: mmuetst on December 19, 2022, 19:57:21
Ik maak geen beweringen, het zijn gewoon harde bewijzen die ASR laat zien door de boel objectief te meten.
En daarom zou ik die producten nooit zelf kopen. En ja ik heb wel een keer een demo gehad bij Wilbert Hifi van Shunyata power kabels en power filter, man wat een onzin en nee, ook subjectief hoorde ik geen verschil.

Hoe weet je zo zeker dat die Amir objectief meet?
Feit is dat hij al jaren systematisch de producten van PS Audio afbrandt.
Terwijl dat toch in audiokringen als een gerenommeerde brand wordt gezien.
En ook een paar andere merken, die algemeen gewaardeerd worden, zijn bij hem steevast de klos.
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

mmuetst

Quote from: Huub-13 on December 19, 2022, 23:11:18
Hoe weet je zo zeker dat die Amir objectief meet?
Feit is dat hij al jaren systematisch de producten van PS Audio afbrandt.
Terwijl dat toch in audiokringen als een gerenommeerde brand wordt gezien.
En ook een paar andere merken, die algemeen gewaardeerd worden, zijn bij hem steevast de klos.
Heel simpel, niemand komt met een tegen bewijs, de fabrikant laat ook geen metingen zien. Er zijn volgens mij wel testen van PS audio door ASR die verder prima zijn.
Amir vraag ook via het forum om commentaar en of mensen het zelf willen testen. Soms maakt hij ook een fout tijdens het meten en dan wordt er door leden op het forum op gewezen.
Maar ook merken als Schiit krijgen van hem niet altijd een voldoende (en dat geld ook voor andere merken).
PS audio en Audioquest zijn ook gerenommeerde audio brands maar dat neemt niet weg dat ze een aantal bedenkelijke producten hebben waar ze ook claims neer leggen die ze objectief niet waar maken.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

mmuetst

Quote from: Samro on March 17, 2022, 13:50:00
Wie heeft goede ervaringen met een goed netwerk filter van bv Powerplant? Wat geeft het voor betere klank? Ik bedoel een netwerkfilter welke je ook een eindversterker van 2x280 W kunt aansluiten. Als je zelf niet hebt gehoord of uitgeprobeerd niet reageren svp!
Dit is de post van @Samro waar het eigenlijk om gaat.
Hij vraagt hier dus eigenlijk:
Ik wil alleen subjectieve meningen van mensen die van alles horen, maar kom alstublieft niet met objectief goed onderbouwde metingen die werkelijk laten zien wat een apparaat doet.
Graag hoor ik die verhalen hoe het zwart nog zwarter wordt en dat er meer lucht tussen de noten zit. Ik wil niets weten van een meting die aantoont dat de ruisvloer eigenlijk omhoog is gegaan en dat het signaal wat uit de DAC/versterker komt 100% gelijk is gebleven met of zonder power filter. En dat de fabrikant dus eigenlijk onjuiste informatie verstrekt.
Misschien een keurmerk in het leven roepen: Graag alleen subjectieve antwoorden...dan kan ik er rekening mee houden.
Trouwens vind ik het wel raar, want Amir heeft juist het allebei gedaan, en gemeten en beluisterd....meer uitproberen dan dat kan denk ik niet.

Een mooi voorbeeld is de volgende post:
Quote from: DB628 on March 18, 2022, 14:06:55
Hier in huis staat een Niagara7000, voor ons geeft dit een veel beter geluid dan als deze er niet tussen zit. Als wij in de garage de TL-lampen aandoen en de Niagara zit er niet tussen kraakt het aan alle kanten over alle speakers. Zodra deze er weer tussen zit kunnen wij weer veilig naar muziek/film luisteren.
Indien de magnetron aangaat hoor je de Niagara zijn werk doen (soort van schakel geluid).
Geluid met klinkt veel breder en dieper qua bass.
Overigens geloofde ik niet dat dit soort apparaten zo'n verschil zouden maken, maar nadat ik een aantal luistersessie's had gehad was ik overtuigd. Dit gold ook voor kabels, geloofde ik ook niet totdat ik het verschil wel hoorde.
Het gekraak van TL kan dan storend zijn en is met de Niagara7000 opgelost. Duidelijke objectieve waarneming zonder meting. Dan meld @DB628 nog wat subjectieve waarnemingen en dat is prima, want dat is zijn waarneming. Onder de streep heeft hij het probleem wat hij objectief had kunnen verhelpen met die Niagara7000. Subjectief krijgt hij er nog een bonus bij dat het beter klinkt.

Dan een antwoord van @Samro

Quote from: Samro on March 17, 2022, 15:50:30
Bedankt voor jullie reacties. Het valt mij op dat in het weekend 's avonds/'s nachts de klank rustiger en detailrijker is, (het valt echt op vaak).  en minder scherpe randjes (zonder filter nog). De klank is overdag vaak minder rustig en  schriller. Het zal wel tussen de oren zitten volgens velen maar dat is niet  zo!!

Mvg, Samro
Hij is hier 100% overtuigd dat hij subjectief verschil hoort. Ik zou zeggen, zoek een aardig forumlid die bereid is om met zo'n filter langs wil komen en ga overdag eens blind vergelijken of je verschil hoort met en zonder filter. En deel dit dan op dit forum, maak een mooi verslag zodat wij er ook van kunnen leren.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

sschot

Ik ken de PS audio niet, dus kan geen enkel oordeel vellen.

Iemand iets aan praten, overtuigen en door de strot blijven duwen, op het vervelende af, zie ik wel weer in dit topic gebeuren, zo ontzettend jammer, en op dit platform zo onnodig.

Ik verwacht, gelet op persoonlijke luisterervaringen, dat het hoorbaar iets doet, probeer het uit, is mijn advies. Geniet van het onderzoeken, het luisteren en alles wat daarbij hoort
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

Huub-13

Quote from: mmuetst on December 20, 2022, 08:04:45
Amir vraag ook via het forum om commentaar en of mensen het zelf willen testen. Soms maakt hij ook een fout tijdens het meten en dan wordt er door leden op het forum op gewezen.
Is dat een bewijs dat hij objectief meet?
Hij vraagt commentaar en of mensen het zelf willen testen.
Dat laatste doet natuurlijk niemand en met commentaar kun je de objectiviteit van metingen niet aantonen.
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

mmuetst

Quote from: Huub-13 on December 20, 2022, 08:46:14
Is dat een bewijs dat hij objectief meet?
Hij vraagt commentaar en of mensen het zelf willen testen.
Dat laatste doet natuurlijk niemand en met commentaar kun je de objectiviteit van metingen niet aantonen.
Kan er helaas niks aan doen als je niet snapt hoe ASR werkt. Amir vraagt om vooral het subjectief te testen, maar dan wel wel blind. Dat is een test die iedereen kan uitvoeren met zo'n powerplant. Volume gelijk instellen hoeft niet want die verander je niet als je wel of geen powerplant gebruikt. De fout die elke keer gemaakt wordt is dat men denkt dat ASR alleen naar metingen kijkt, en dat is juist niet het geval. Goede opgezette subjectieve testen (blind dus) zijn zeer welkom.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Huub-13

Jouw ASR/Amir riedel is intussen wel bekend.
Er verder nog op reageren lijkt me zinloos.
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

mmuetst

Quote from: sschot on December 20, 2022, 08:40:01
Ik ken de PS audio niet, dus kan geen enkel oordeel vellen.

Iemand iets aan praten, overtuigen en door de strot blijven duwen, op het vervelende af, zie ik wel weer in dit topic gebeuren, zo ontzettend jammer, en op dit platform zo onnodig.

Ik verwacht, gelet op persoonlijke luisterervaringen, dat het hoorbaar iets doet, probeer het uit, is mijn advies. Geniet van het onderzoeken, het luisteren en alles wat daarbij hoort
Dus een verwijzing naar een goed advies (in dit geval een duidelijk onderzoek naar een product door ASR) is iemand wat door de strot heen duwen?
Iemand vraagt om persoonlijke ervaring en ik verwijs naar de persoonlijke ervaring van Amir op ASR die heel uitgebreid is zowel subjectief als objectief, wat is daar jammer aan?
Als die test heel positief was geweest had ik ook naar die test verwezen. Jou laatste zin ben ik helemaal met je eens, geniet van het onderzoek. En als je dat helemaal subjectief wilt doen en je bent daar blij mee dan is dat helemaal prima. Niemand moet iets (behalve belasting betalen in dit land  ;) ). Maar als je om advies vraagt krijg je ook advies om eens naar zo'n meting te kijken...het is een advies.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

sschot

Quote from: mmuetst on December 20, 2022, 09:54:49
Dus een verwijzing naar een goed advies (in dit geval een duidelijk onderzoek naar een product door ASR) is iemand wat door de strot heen duwen?
Iemand vraagt om persoonlijke ervaring en ik verwijs naar de persoonlijke ervaring van Amir op ASR die heel uitgebreid is zowel subjectief als objectief, wat is daar jammer aan?
Als die test heel positief was geweest had ik ook naar die test verwezen. Jou laatste zin ben ik helemaal met je eens, geniet van het onderzoek. En als je dat helemaal subjectief wilt doen en je bent daar blij mee dan is dat helemaal prima. Niemand moet iets (behalve belasting betalen in dit land  ;) ). Maar als je om advies vraagt krijg je ook advies om eens naar zo'n meting te kijken...het is een advies.

Blijkbaar valt het kwartje niet.....

Ik heb geen persoonlijke ervaring met deze powerplant.
Amir heeft deze objectief en subjectief getest, ik hecht daar heel veel waarde aan, je zou daar eens naar kunnen kijken.

Veel ........

Je zegt het inhoudelijke, maar komt HEEL anders over...... Misschien kan je eens los komen uit je vaste patroon, want ik, en ik weet zeker velen met mij, ervaren dat als onprettig, en het voegt ook niets meer toe.......

Ooit heb je gezegd, dat.......
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5